Hae
My Project Is Me

Tammikuun tulokset, Päivän paino ja muuta perinteistä

Maanantaisin ollaan blogin äärellä puhuttu siitä, mistä kaikki aikanaan sai alkunsa: Painonpudotuksesta. Tuolloin alkuaikoina tosin kerran kuukaudessa, aina näin kuukauden ensimmäisenä maanantaina otin pelkän vaa’an lisäksi avuksi myös mittanauhan sekä käsikäyttöisen rasvaprosenttimittarin ja myös kameran, millä ikuistin kuukauden muutosmatkani kuvamuotoon. Näitä kuukausimittoja en ole vuosiin seurannut kuin projektiluonteisesti vaan kuunnellut ennemmin omaa olotilaa ja seurannut mahdollisesti vaatteiden istuvuutta tai jopa vaatekoon muutosta.

päivän paino: liikunta

 

Päivän paino

Bikinikuvia ei tarjoilla tänäänkään mutta voin kertoa, että päivän paino on 68,8 kiloa eli pudotusta viime viikkoon on tullut 0,7kg. Olen todella, todella tyytyväinen tulokseen vaikkakin samalla hieman epäuskoinen. Sanoin ystävällenikin, että on ihan hupsua kun hyviä tuloksia on niin vaikea uskoa todeksi mutta jos vastaava olisi tapahtunut toisinpäin, ja painoa olisi tullut lisää sen 700g, en olisi kyseenalaistanut asiaa lainkaan. Totuus kuitenkin on, että olen ihan aidon oikeasti tehnyt työtä tulosteni eteen vaikka sitä ei  tehdessä oikeastaan huomaakaan.

 

Mitä tein viimevikolla tulosteni eteen

Mitä siis olen tehnyt? Viime viikolla kävin kävelemässä päivittäin jokaisena viikonpäivänä aina noin tunnin kerrallaan. Joinain päivinä lisäaskeleita saattoi kertyä, jos kävelin myös esimerkiksi kauppaan tai touhusin lasten kanssa. Lisäksi tein kotitreenit muistini mukaan viitenä päivänä mutta koska en näistä ole pitänyt kirjaa, en enää ole ihan varma. Ruokavalioni on edelleen pysynyt rentona ja tämänhetkisesti tyypillinen ruokapäiväkirjani onkin luettavissa täältä.

päivän paino: ruokavalio

 

Tammikuun tulokset

Jos tammikuun tapahtumia vetää kokonaisuudessaan yhteen niin Instagramissa jo paljastinkin että

  • Tein kävelylenkkejä 30/31 eli tavoitteideni mukaisesti kävelin joka päivä vähintään 30min (yleensä kyllä noin tunnin) lukuunottamatta yhtä poikkeusta. Aion jatkaa kävelylenkkejä myös helmikuussa, kerta kotoa käsin edelleen työskentelen.
  • Tein kotitreenejä (kestoltaan 15-30min) sekä ohjatusti että itse keksien useampana kertana viikossa. Näistä en ole pitänyt minkäänlaista kirjaa mutta ainakin kaksi välipäivää viikkoihin on aina mahtunut. Kotitreenit ovat olleet sekoitus lihaskuntoa ja erilaisia hengästyttäviä liikkeitä. Helmikuussa aion kirjata myös nämä määrät ylös.
  • En syönyt sokeriherkkuja juuri lainkaan ja kotona ollessani en kertaakaan. Tämä oli meillä koko perheen yhteinen irtiotto sokerinsyönnistä ja kokemuksia sekä huomioita onkin luettavissa tästä postauksesta.
  • Pudotin kaikkineen 2,3kiloa eli olen nyt paljastetun 68,8 kiloa tammikuun ensimmäisen mittauksen, 71,1kg sijaan. Kokonaisuudessaan painoni on nyt siis tippunut 4,6 kiloa siitä, kun sitä taas aloin syksyllä 2020 seurata.

Näissä tunnelmissa onkin hyvä aloitta helmikuu ja nauttia matkasta kohti kevyempää kevyttä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.