Hae
My Project Is Me

Peruspäivä

Moi,

Tänään mennään yli ehkä siitä missä aita on matalin ja käydään läpi eilisen ruokailut ja tapahtumat. En oikeasti ymmärrä, vielä eilen pää oli täynnä vaikka mitä ajatuksia ja ideoita mutta sittemmin ne kaikki ovat jonnekin kadonneet. Niinpä puhutaan siis tästä elämästä. Mainitsematta jätin tuolla listauksessa veden, mutta sitä siis olen juonut pitkin päivää yhteensä noin 2-3 litran väliltä.

Aamiainen
rkl pellavansiemenrouhetta
kahvi maidolla
sunnuntailta yli jäänyttä smoothieta, vehnäleseitä
~250kcal

Salin jalkatreenin jälkeen
palautusjuoma
~250kcal

Välipala
Kourallinen pähkinöitä
~250kcal

Lounas
mozzarellalla täytettyä broileria, salaattia, täysjyväriisiä sekä kasviksia
~500kcal

Välipala

Illalinen
Tonnikalasalaatti (perussalaattipohja, tonnikalaa vedessä, kananmunaa, raejuustoa), ruispalan molemmat puolikkaat oivariinillä
~400kcal

Iltapala
250g maitorahkaa, actimel, appelsiinia, mysliä
rkl pellavansiemenrouhetta
~300kcal

Todettava se on että kun lounaani sisälsi myös riisiä niin nälkää ei sitten esiintynytkään iltapäivästä totuttuun tapaan ja välipala jäikin siis välistä. Tämä kyllä ehkä hieman kostautui ja kotiin päästyäni olikin sitten jo järjetön nälkä ja siitä varmaan nuo leivät. Rahkahan jäi itseasiassa puuttumaan myös tuolta aamun välipalalta kun en ennen töihin menoa ehtinyt kauppaan ja oli tyydyttävä sihen mitä kaapista löytyi, eli pähkinöihin.

Yhteensä päivän aikana söin siis ylläolevan listan mukaan sen noin 1950kcal, eli energiamäärällisesti hieman yli omien aikoimusteni. Laskelmat ovat kyllä melko karkeita ja niiden ihan täyttä aukottomuutta en vanno, varsinkaan kun minkäännäköisiä mittayksiköitä ei ole ollut käytössä vaan perustuvat täysin omaan arviooni. Ravintoainejakauma oli jokatatapauksessa kuitenkin hieman erilainen tai lähinnä noiden hiilihydraattien ja proteiinien keskinäinen osuus olivat lähempänä toisiaan kuin yleensä.

Tässä vielä loppuun aika osuvaa kuvaa ruokavalion merkityksestä ulkomuotoomme.

kuva: http://weheartit.com/entry/21985200

 

6 kommenttia

  1. Sofia kirjoitti:

    Hyvältä näyttää ruokailut! Entä mitä noista jättäisit pois, jos laihduttaisit ja pitäisi saada enemmän miinusta kaloreihin? Heitä joku summittainen arvio 🙂

    • jennie kirjoitti:

      Moi, Tuttuun tapaan vasta illalla täällä. Jos edelleen pyrkisin pudottamaan painoani niin omalla kohdalla pois olisivat jääneet nuo paljon kaloreita tuoneet viljatuotteet (riisi, ruisleipä, mysli) kokonaan. Muutama ruokavaihdoskin olisi tapahtunut, tai normaaliolosuhteissa olisi ollut näin eli pähkinät olisivat vaihtuneet maitorahkaan aamupäivästä. Näillä vaihdoksilla kalorit olisivat vähentyneet noin 300:lla. Toki jos oikein alkaa keventämään niin tuo pööruoka olisi voinut olla jotain hieman kevyempääkin ja peston sijaan olisin voinut käyttää tuoretta basilikaa ja tuoreita tomaatteja noiden öljyversioiden sijaan ja yhtäkkisesti kaloreita olisi säästynyt jälleen.

  2. Anna kirjoitti:

    On nuo kuvat kyllä niin tosia – liiallisten herkkujen syömisten johdosta tulleet kilot ovat kyllä (useimmissa tapauksissa, sairaudet yms. poislukien) ihan omaa syytä! Mutta myös hyvät laihdutus- ja treenituloksetkin ovat sitten oman kovan työn tulosta 🙂

    • jennie kirjoitti:

      Näinhän se juuri mene – sitä vain ei ihan aina jotenkin muista, tai tahdo muistaa, että kyllä kaikki tulos (positiivinen tai negatiivinen) on aina itseaiheutettua niin hyvässä kuin pahassa.

  3. Anonymous kirjoitti:

    Hei, saisinko broilerikääröjen reseptin? 🙂 -Mia

    • jennie kirjoitti:

      Tottakai saat vaikkei ihan kevyestä herkusta olekaan kyse. Itse tein kuuden käärön satsin (kuusi filettä) ja niihin riitti juuri passelisti sellainen mozzarellajuustopallo (onko se nyt 125g) Broilerin rintafileitäMozzarellaaPestoaAurinkokuivattua tomaattiaLämmitä uuni 250asteeseen. Viipaloi mozzarella.Sivele broilerifileen pinta pestolla. Laita päälle mozzarella siivu sekä tomaattia. Kääri rullalle ja kiinnitä vaikka hammastikulla. Paista uunissa 250asteessa noin 30min. Kannattaa käyttää syvää uunivuokaa, nimittäin valuttavat jonkinverran paljosti tuota öljyä. Jos tahtoo keventää niin tuore basilikasilppu ja tomaatit, ehkä myös valkosipuli, tuovat mukavasti samantyyppistä makua ja taidankin ensikerralla kokeilla näin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.