Hae
My Project Is Me

Tähtäimessä täydellinen vatsa

Moi,

Kauneushan on katsojan silmässä ja siispä jokaisella meistä on varmasti erilainen ajatus täydellisestä vatsasta. Minun täydellinen vatsani on naisellinen, timmi, lihaksikas eikä missään nimessä pömpötä! Jotain siis tähän tapaan:

kuva: http://weheartit.com/entry/12124089

 

kuva: http://weheartit.com/entry/17746632

Joukukuun Fit-lehdessä oli kysymyspalstalla aiheeseen sopiva tiedustelu – elikkä miten saada V:n malliset vatsalihakset, kuten esimerkiksi laulaja Pinkillä. henkilökohtaisesti Pinkin V-on hieman liian maskuliininen minun makuni mutta haaveissni on ehdottomasti saada nuo sivussa olevat vinot lihakset esiin.

kuva: http://www.lowcarbfriends.com/bbs/main-lowcarb-lobby/467618-celebrity-bodies-inspire-you-7.html

Vastaus ei ollut tippaakaan yllättävä ja kuten arvata saattaa, vaatii Pinkin kaltainen vatsa paljon työtä. Oikeanlainen ruokavalio ja lihaskuntoharjoitteet yhdistettynä aerobiseen liikuntaan tuovat halutun tuloksen. Sama ohjeistushan koskee käytännössä mitä tahansa vatsan osa-alueen treenaamista. Nimenomaan tuohon V:n aikaansaantiin suositellaan tehtäväksi paljon kiertäviä vatsalihasharjoitteita.

Näitä kiertäviä harjoitteita tarjoaa sitten ihan oikein liiankin kanssa Jillian Michaelsin 6 week sixpack dvd:n tasolla kaksi. Takana on nyt muutaman päivän treenit ja en ole oikein varma mitä harjoitteesta ajattelisin. Treeni sisältää hirmuisen paljon aerobista liikettä ja alakerran kiusaksi kaikenmoisia hyppyjä. Treeni tuntuu kyllä keksivartalossa ja varmaan kun liikkeisiin taas pääsee kunnolla sisään, niin tuntuu vielä enemmän. Olen kuitenkin ehkä sitä mieltä että tämän kakkostason tarkoituksena on nyt polttaa sitä rasvaa kun taas ykköstasolla oli enemmän rutistuksia. Tämä kakkostaso tuntuu olevan kohdistettu samalla enemmän syviin vatsalihaksiin. Nämä syvät vatsathan estävät tehokkaasti vatsan pömpöttämistä sekä ovat keskivartalon tukirakenteena yhdessä selän kanssa. Kakkostaso treenaa muuten tehokkaasti myös selkää.

 

 

Koska itsellä nyt on tuntunut jäävän nuo omat lihassarjat kotona hieman turhankin vähälle huomiolle niin ajattelin taas päivittää treeniaikomuksiani. Olen ehkä yrittänyt haukata liian isoa palaa kerralla ja tehdä liikaa kun vähempikin olisi riittänyt. Niinpä nyt tarkoituksena on tehdä joka toinen päivä vatsa-selkätreeni ja jokatoinenpäivä käsitreeni. Mieluummin vähän vähemmän kuin ei ollenkaan.

Osaltaan omaan motivaatiopulaani auttoi myös halu tosiaan saada tavoittelemanikaltainen vatsa ja fakta, että nyt ollaan lähempänä kuin koskaan – enkä todellakaan halua luovuttaa tässä vaiheessa. Varsinaisesti muutosta ei ole vähään aikaan tapahtunut, ainakaan omasta mielestäni. Toki täytyy huomioida että tässä on takana ne muutaman päivän suuremmat syömingit sekä pieni päivittäinen herkuttelu jo pidemmältä ajalta (enkä nyt tarkoita smoothieta tai kuivattuja hedelmiä).

Pöllähtäneistä kuvista huolimatta olen ihan suhteellisen tyytyväinen tämänkin hetkiseen ulkomuotoon, erityisesti silloin kun on tullut treenattua kunnolla ja lihakset oikeasti jopa hieman erottuvat (Tuo yksi kuva ilman salamaa juurikin siksi että siinä se olennaisin näkyy ehkä parhaiten..). Varsinaisesti lihasmassa ei ole voinutkaan kasvaa projektin aikana kun suurimmaksi osaksi on kuitenkin eletty laihduttajan ruokavaliolla, eli syöty vähemmän kuin kuluttaa. Omat olemassa olevat lihakseni ne vain ovat siellä vahvistuneet ja ylimääräiset rasvat poltettu pinnalta pois. Uskoisin kuitenkin pääseväni tavoitteeseeni vielä kesään mennessä varsinkin jos/kun helmikuusta alkaa hieman intensiivisemmät treenit ja samalla tietysti on korjattava ruokvalaiota lihasten kasvun kannalta optimaalisemmaksi.

11 kommenttia

  1. Anonymous kirjoitti:

    Vau, kyllä selvästi näkee sun omastakin vatsasta, että sitä on treenattu. 🙂

  2. Lintunen kirjoitti:

    Voi, kunpa itelläkin ois tollanen vatsa! Kyllä huomaa treenien tulokset 🙂 Vielä kun saisi itsensäkin tuollaiseen kuntoon…

  3. Lintunen kirjoitti:

    Ps. Rupeetko mun personal traineriksi sähköpostin välityksellä? 😛

  4. Piia kirjoitti:

    Mun silmiin toi vatsa näyttää jo nyt upeelta! :)http://badglitter.blogspot.com/

  5. jennie kirjoitti:

    Kiitokset anonyymi sinulle – onhan tässä tosiaan tullut treenattuakin, joten hyvä että huomaa :)Ja Lintunen kiitokset myös sinulle. Jos minä olen saanut itseni tähän kuntoon niin varmasti pystyt sinäkin! Olisi maailman mahtavinta pystyä tarjoamaan sinulle toivomanlaistasi tukea, joskaan en tiedä että osaisinko sellaista antaa.. Piia, kiitos sinullekin- Olen itsekin ihan tyytyväinen mutta sitä kun vain on itsensä kanssa aina niin kriittinen ja täytyy tavoitella kuuta taivaalta niin olen sitten nostanut rimaa hieman ylemmäs 🙂

  6. Anonymous kirjoitti:

    Heippa! Mistä siis tuon Jillianin cd:n sais, tiedätkö? siis jostain suht normikaupasta. Vitsit oon jääny sun blogiin heti koukkuun ja haluaisin saada myöskin kiinteän vatsan :DMulla on kanssa toukokuussa syntynyt pikkupallero ja nyt vasta vaaka näyttää suht samaa kun ennen raskautta! mutta ennemmin haluaisin tästä kiinteytyä kuin enää laihtua. Toi löysä nahka olis kiva saada pois. :/ Niin tuohon kysymykseen jos vastaisit jos tiedät siis :)-K

  7. jennie kirjoitti:

    Moikka K, Kiva saada kaltaisesei lukija matkaan mukaan 🙂 Ainakin cdon.comista näytti saavan jotain Jillianin tuotantoa ihan hyvään hintaan. Omani olen tilannut amazon uk:lta.

  8. Anonymous kirjoitti:

    Mielettömät vatsalihakset! Kuinka usein ja paljonko kerrallaan teet vatsalihaksia?

  9. jennie kirjoitti:

    Kiitokset sinulle Anonyymi, saipa taas lisämotivaatiota treenaamiseen 🙂 Kysymykseesi sensijaan on hieman haasteellisempi vastata mutta yritetään. Teen omaa vatsalihassarjaani (http://myprojectisme.blogspot.com/2011/10/vatsatreenia.html) nykyisin joka toinen päivä mutta tuohon aikaan pyrin treenaamaan päivittäin vaikkakaan en ihan niin tainnut tehdäkään vaan treeni jäi enemmän tuolle pyrkimyksen tasolle jonka vuoksi vähensinkin tuon määrän joka toiseen päivään. Lihasliikkeitä tulee 100-150 riippuen monellako toistolla teen. Tässäkin postauksessa esiin tullutta dvd:tä treenaan lähtökohtaisesti neljänä päivänä viikossa ja kolmena päivänä treenaan Jillian Michalesin 30 day shred-dvd:tä. Molemmat sisältävät myös vatsaan kohdistuvia liikkeitä.

  10. Anonymous kirjoitti:

    Hei! Löysin blogisi vasta nyt, mutta olen ihan koukussa! Upea lukea postauksia ja nähdä millaisen matkan olet tehnyt – ja mitä vielä on edessä 🙂 Oletko saavuttanut tämän postauksen kuvien vartalon näiden dvd:eiden sekä lenkkeilyn avulla (ja ruokavalion tottakai) vai tehnyt myös salitreeniä? Olen miettinyt Jillianin dvd:eiden tilausta, sillä itselläni ei ole aikaa käydä salilla (aloitamme syksyllä talon rakentamisen)vaan kotitreeniä olen harrastanut kahvakuulan avulla. Painoni sahaa 55-56,5 välillä ja tarkoituksenani olisi lähinnä kiinteytyä ja ns. ylimääräistä rasvaa ei muuten niin kamalasti ole :)Eli mikä on sinun mielipiteesi, pääsekö näiden Jillianin oppien avulla eteenpäin, vai onko salitreeni ns pakko? Salille on kyllä päästävä heti kun oma elämäntilanne sen sallii 🙂

    • jennie kirjoitti:

      Tervetuloa vain mukaan seurailemaan ja toivomaan että kehitystä tapahtuu myös jatkossa:) Tämän postauksen aikaan olin jo jonin verran salilla käynyt, mutten usko että siihen olisi tarvittu välttämättä salia vaan suurinosa lihasliikkeistä oli alkuun ilman lisävastusta tai korkeintaan jumppapallon kanssa tehtyjä. Jillianin treenit ovat minusta ihan hyviä ja verrattavissa johonkin perfectbody tai bodypump-tyyppiseen lihaskuntopainotteiseen harjoitteluun. Paljon toistoja pienehköillä painoilla ja kyllähän niilläkin kehitystä varmasti tapahtuu. Ei sen salin tarvitse olla mikään välttämättömyys, ainakaan alkuun.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.