Hae
My Project Is Me

Puntarilukemaa

Moikka,

Se on ensimmäisen viikkopunnituksen aika sitten lähes vuoteen. Kuten siis ennenkin, aion puntaroida itseäni jokainen maanantai ihan vain seurannan vuoksi. Olen viimeviikkoon oikeastaan melkolailla tyytyväinen vaikka paremminkin olisi voinut mennä.

Mitä ruokavalioon tulee, niin ilman turhaa tiukkapipoisuutta pysyin kaidalla polulla ja herkkupäiväpäätökseni piti oikein hyvin. Tämä tosiaan vain siinätapauksessa että ei olla turhan tiukkapipoisia sillä kuten mainittu niin nautiseklin viimeviikolla Valio Profeel- juoman sekä maistelin vähän ruisnachoja. Kaloreitahan en ole laskenut vielä lainkaan, enkä varmaan laskekaan ellei se ole välttämätöntä. Toisinsanoen jos kaikki menee kuten olen mielessäni kuvitellut ja paino putoaa ilman äärettömän tarkkaa laskentaa niin hyvä. Jos kuitenkin käy niin että paino ei putoa, on tarkastettava ruokavaliota hieman tarkemmin. Lähtökohdallisestihan minulla on ruokavalio melkolailla reilassa ja syön paljon kasviksia ja marjoja, reippaasti proteiinia sekä maltillisesti myös viljatuotteita. Rasvaa käytän lähinnä pähkinöiden muodossa sekä jonkinverran ruoanvalmistuksessa. Nyt kun herkuttelukin jää vain yhdellepäivälle niin toivotaan jo tämän tuovan alkuun muutosta. Ja vettähän juon paljon – ja usein.

Snapshot_20130610_4 Snapshot_20130610_5

Mitä liikuntaan sensijaan tulee niin olisin ehkä voinut tehdä hivenen enemmänkin. Kyllä, ulkoilin päivittäin mutta yhtenä päivänä jäi lenkki kokonaan tekemättä aikataulutusongelmien vuoksi. Tällä hetkellä on nimittäin pakko lähteä liikenteeseen heti aamusta sillä iltaisin tyttö viihtyy tiuhaan tahtiin ruokailemassa ja sylissä. Ja mielellään minä häntä lähellä pidänkin <3 Se mikä ehkä kuitenkin harmittaa enemmän, on lihaskuntoharjoittelun jääminen yhteen ainoaan kertaan. Sensijaan suunnittelin ja suunnittelin kuinka alan sitten treenaamaan.. Kunnes eilen totesin että tässä minä vain suunnittelen parvekkeella auringossa kun voisin yhtähyvin tehdäkin jotain. Ja siitä se ajatus sitten lähti 🙂

IMG_2543

Nyt siis tosiaan uudella innolla kohti tämän viikon haasteita kun painokin on laskenut kiitettävästi 60,9kiloon. Ensimmäisellä viikolla on varmasti lähtenyt turhaa nestettä eli ei nyt innostuta liikaa. Näillä näkymin kuitenkin heinäkuun tavoite tulee ainakin saavutettua ja pääsen uusille kilokymmenille. Liikaa en kuitenkaan halua ahnehtia vauvan (tai oman jaksmiseni) takia ja siksi siis maltillisesti mennään ja nautitaan matkasta.

aina yhtä jännittävää..

aina yhtä jännittävää..


jeeeeee

jeeeeee

10 kommenttia

  1. Jensku kirjoitti:

    Mietin vain, että onko vaa’an lukema se oikea tapa mitata omaa onnistumista. Miksi et ottaisi tavoitteeksi vaikka mahtua lempifarkkuihisi tms? En halua kritisoida liikkumistasi tai tavoitettasi olla paremmassa kunnossa, mutta vaaka on vain numero. Jos se näyttää 57 tai 60, niin mitä sitten? Itse olin täysin addiktoitunut vaakalukemaan, kunnes valmentajani käski heittää koko kapistuksen roskiin. Nyt käytän mittarina vain peilikuvaa, vaatteita ja omaa hyvänolon tunnetta. Jos vaaka näyttää 60,1 ja käyt paskalla, pääset ehkä 59,9 rasvaprosentti ei tosin muutu 🙂

    • jennie kirjoitti:

      Kritiikki on aina tervetullutta, vaikken tätä kommenttia sellaisena ottanutkaan:) Ihan asiaa puhut, vaaka saattaa olla täyisn turha kapistus ja minullakin se on vain yksi mittalukema jota seuraan. Se kuitenkin antaa viikkotasolla lisäpuhtia itselleni nyt kun tavoitteena tosiaan on rehellisesti painonpudottaminen eikä pelkkä kehonkoostumuksen muuttaminen. Muut mitat (rasva%, sentit) ovat seurannassa sitten kuukausitasolla.. Ja kyllä minulla on ne tavoitevaatteetkin olemassa vuoden takaa 😉

  2. Aino kirjoitti:

    Erittäin järkevän ja hyvän kuuloista vauvakilojen karistusta! Näytät jo nyt todella hyvältä, tsemppiä! 🙂

    p.s vaakahan on erinomainen mittauslaite kun on Jennien tilanteessa, eri asia tietenkin kiinteytys ym 😉

  3. Adelheid kirjoitti:

    Tsemppiä liikunta-ajan löytämisen kanssa. Ei varmasti ole helppoa! =)

    • jennie kirjoitti:

      Huomattavasti haasteellisempaa kuin esikoisen kanssa mutta eiköhän kaikki lutviinnu tavalla tai toisella.

  4. Tuulia kirjoitti:

    Hei taas!

    Olet kyllä tosi mainio tsemppari muutokseen terveellisellä tavalla! 🙂

    Mahdatkohan olla jo sellaisen tehnyt, mutta kiinnostaisi kuulla/nähdä yhden ns. suht. normipäiväsi ruokailut…nimenomaan nyt vauva-ajalta. Mainitsit, että rasvaa käytät oikeastaan vain pähkinöiden muodossa, joten et ilmeisesti syö esim. juustoja lainkaan?

    Hieno tulos kyllä tuo vaa’an lukema, jatka vain samaan malliin! 🙂

    • jennie kirjoitti:

      Heh, kuten tämän päivän postauksesta näkyi on sitä juustoakin käytössä.. Taidankin käydä korjaamassa tekstiin että HYVIÄ rasvoja.. niitä huonompia sitten satelee milloin mistäkin vaikka vähän yrittäisikin karsia kaikkea turhuutta pois.

      Voisin yrittää tehdä esimerkkipäivän juuri tältä vauva-ajalta, jolloin tuntuu ettei mikään päivä ole keskenään samanlainen. Ruokailurytmit kun tuntuvat olevan se kaikkein haastavin asia juuri nyt.

  5. Eikku kirjoitti:

    Heh, tunnistan itseni niin hyvin tuosta ”tässä sitä vaan suunnitellaan, kun voisi pistää töpinäksikin”, siis muissakin kuin liikuntaan liittyvissä asioissa. Se on muuten aika erinomainen virtapiikki, mitä siitä yleensä seuraa, kun tosiaan lakkaa suunnittelemasta ja ryhtyy vaan tekemään.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.