Hae
My Project Is Me

Something New and something Blue

Moi,

Nyt täytyy jälleen hehkuttaa näitä kaupan löytöjä. Olin hakemassa siis tavanomaista pähkinäpussia ja silmiini osui seuraavanlainen paketti

Kyseessä on siis hunajalla ja siirapilla makeutettu pähkinäpatukka. Kaloreitahan yhdessä kappaleessa on hurjasti, 190, ja rasvaakin 14g. Kyseessähän kuitenkin on viimeisimpien tietojen mukaan jotakuinkin terveellistä rasvaa, jota olisi ihan hyväkin syödä. Tässä, jos jossain on tärkeä muistaa kohtuus varsinkin jos on aikomuksena pudottaa painoa. Herkkuahan tämä oli, ei käy kieltäminen.

Ilokseni postikin oli viimein tuonut kotiin odotetun yllätyksen. Lukemastani Hormonidieetti-kirjan opeista jäi päällimmäisenä mieleen kaksi asiaa:

1. Nuku riittävästi
2. Emerald Balance-viherjauhe auttaa kaikkeen

Jo itse purkissakin lukee että tuote vaikuttaa ihon- ja hiusten hyvinvointiin ja kuntoon, ruoka-aine yliherkkyyksiin, parantaa vastutustuskykyä jne. Tilasin tämän jauheen iHerbiltä noin kuukausi sitten ja tänään tilaukseni viimein saapui. Täällä oli muuten joku lukijakin, joka oli tuota viherjauhetta tilannut yhtälailla innostuneena ja jos olet kuulolla niin kerrohan ihmeessä ajatuksiasi. Myös muiden kommentit ja ajatukset ovat tervetulleita.

Olin myös äärettömän innoissani kun keksin kuinka saan säästettyä teoriassa 150€ vuodessa vaihtamalla työpaikalla käyttämäni rahkan edullisempaan vastaavaan. Noh, tämän innostuksen myötä päädyin sitten Vero Modan alerekin luo ja mukaani tarttui uusi paita, eli se siitä teoriasta 😀

Näillä eväillä on hyvä jatkaa kohti viikonloppua!

15 kommenttia

  1. Sofia kirjoitti:

    Mihin meinaat sekoitella tuota viherjauhetta? Mulla on kauheat ennakkoluulot tuollasia kohtaan, kun kerran ostettuani Spirulina-jauhetta, niin se oli aivan hirveää! Maistui niin levälle ja haisi akvaariolle, että huomasin sen kaikesta ruuasta maistuvan läpi. Mutta toivottavasti tuo on parempaa, ei taida olla levästä tehtyä? :)Ja ihana paita, kannattaa vaihtaa rahkat halvempaan niin saa uusia vaatteita ;D

    • jennie kirjoitti:

      Hyvää tuokaan ei varmasti ole – tai yllätyn todella positiivisesti jos on. Veteenhän sitä voisi sekoittaa tai sitten tehdä jonkun vihreän smoothien joskus mutta luulen että veden kanssa se tulee juotua kiireen vuoksi. Sisältö näytti koostuvan erilaisista kasviksisita ja juureksista sekä spiruliinasta ja chlorellasta, eli kyllä tässäkin sitä levää on. Ei ainakaan haise kuitenkaan levälle vaan juurikin enemmän kuivatuille ja jauhetuille yrteille.

  2. Lintunen kirjoitti:

    Noi pähkinäpatukat on älyttömän hyviä! Ei niitä kyllä uskalla usein ostaa, koska on se vaara että tulee syötyä kaikki kerrallaan :DMistä rahkasta siirryit mihin rahkaan? Tollasia säästöjuttuja on aina kiva keksiä – hyvät perustelut joillekin muille ostoksille 🙂 Sulla on muuten aina ihana tyyli!

    • jennie kirjoitti:

      Kiitos Lintunen <3Olen ostanut työpaikan viereisestä kaupasta Ehrmania (0,89€) ja nyt totesin voivani kantaa kotoa rahkat töihin. Käytän itse pääsääntöisesti S-ryhmän kauppoja ja pieni rahkapurkkihan maksaa siellä 0,59€. Jos syön siis päivässä kaksi rahkaa, se tekee yhteensä 60snt/päivä ja 3€/työviikko eli vuositasolla 150€.

  3. Anonymous kirjoitti:

    Hei,löysin blogiisi jotain kautta ja hiukan miótivaatiota täältä kyllä saa tulevaan ponnistukseen. Tänään minulla on toisen lapsen laskettuaika ja sitten jossain vaiheessa pitäisi laihdutus aloittaa! Luin blogiasi sieltä täältä ja jäin miettimään että miten hoidat oman & lapsen syömisen (en hoksannut että olisit siitä kirjoittanut). Teetkö lapselle erikseen ruokaa (vai oliko lapsi vielä niin pieni että muutenkin syö omia pöperöitä) tai miten tulevaisuudessa. Itsellä se nimittäin tuntuu kaikista haastavimmalta että joutuisi tekeen kaksi ruokaa ja lapselle kuitenkin tulee tehtyä enemmän ”lihapullat ja muusi” tyyppistä ruokaa. – Jonna

    • jennie kirjoitti:

      Toivottavasti poksahtaa piakkoin 🙂 lähes vuosi sitten olin ihan samassa tilanteessa kanssasi ja laskettuna päivänä vaeltelin pitkin kyliä ja kaupunkeja auringosta nauttien. Hieman ylihän se meni ja viikon päästä täällä juhlitaan yksivuotissynttäreitä.olen muutamaan otteeseen miettinyt että voisin ottaa ihan aiheeksi kirjoitta jonkin verran myös omista kokemuksistani/ajatuksistani laihduttamista, ruokavaliota yms. koskien nimenomaan perheellisen näkökulmasta. Jokatapauksessa, kuten siis sanottu niin tuo oma nupukkani on vasta pian yksivuotias ja on pikkuhiljaa alkanut syödä samoja ruokia kanssamme. Tulen palaamaan aiheeseen lähiaikoina. Tsemppiä vielä sinulle viimehetkiin ja onnellisia hetkiä pienoisen kanssa! Niin, äläkä ota mitään paineita raskauskilojen pudottamisessa vaan aloitat vatsa sitten kun vauva-arki on jo sen verta tuttua että energiaa riittää myös painon pudotukseen.

  4. Terhi kirjoitti:

    Postaapa ihmeessä sitten jossain vaiheessa tuntemuksia tuon Emerald Balancen käyttökokemuksista! 🙂 Paljonko kyseinen purnukka muuten kustansi?

    • jennie kirjoitti:

      Yhden purkin hinta oli noin 25$ ja riittoisuus yhdelle kuukaudelle. Itse tilasin suoraan kaksi purkkia.

  5. Someday kirjoitti:

    Heh, oon maistanut joskus noita samaisia pähkinäpatukoita ja mun mielestä ne maistui ihan pahville! Näin ne makumieltymykset eroaa :DOlispa kiva löytää joku halvempi rahkavaihtoehto, mutta ei ole ainakaan vielä löytynyt, kun kaikki pitää olla laktoositonta. Laktoositonta luonnonjogurttiakin myy vain kaksi isointa kauppaa.. tai taitaa sitä rasvatonta versiota olla vähän useammassa, mutta se ei ole hyvää 😀

  6. bbbb kirjoitti:

    sulle on palkinto mun blogissa 🙂 http://60days-bbbb.blogspot.com/

  7. Marja kirjoitti:

    Heips!Tänään tuli salilla pikkupainojeni kanssa heiluessa mieleen, että kuinka suuret painot sulla on kullekin lihasryhmälle? Entä tykkäätkö irtopainoista vai perus laitteista? Itse olen enemmän irtopainojen kannattaja, mutta itsetunto siinä kärsii kun ei jaksa läheskään yhtä paljon kun vastaavaa lihasryhmää harjoittavassa laitteessa jaksaisi.. 😀 Muutenkaan ei kyllä ole mitään hajua että miten paljon perusnainen jaksaa, joten myös muiden lukijoiden kommentit kiinnostaa 🙂

    • jennie kirjoitti:

      Teen ihan sekä että eli vapailla painoilla että laitteissa. Vapaiden painojen ehdoton hyöty on mielestäni siinä että se lisää pakostikin pienenpienten tukilihasryhmien työskentelyä kun joudutaan keskittymään tasapainoon päälihaksen avustamiseen. Myös liikerataan joudutaan keskittymään enemmän kun laitteen tuomaa turvaa ei ole. Juuri tästä syystä myös paonojen kilomäärä on vapaissa pienempi. Laitteissa taas tosiaan pääsee nostamaan itsetuntoa kuten huomannut oletkin 🙂 Mikäli oikeasti hakee maksimaalista lihaskasvua niin on hyvä rasittaa lihaksistoa myös näillä reippaankokoisilla vastuksilla varsinkin isoista lihastuhmistä puhuttaessa. Otan esimerkiksi kyykyt. Teen yhden jalan kyykkyjä smithissä (25+25kg) ja lisäksi teen jalkaprässiä (45+45kg). En ikinä saisi tuollaisia painoja nostettua ylös niin että saisin vapailla painoilla kannettua moista kuormaa mukana. Luistelukyykyt (siis sivukyykyt) teen tangon kanssa (11,25+11,25kg) eli kummasti putoaa vastukset.Pääasia kuitenkin treenatessa on kait se että se tuntuu itselle tehokkaalta ja mieluisalta! Kyllä ne varmaan ovat minuakin tällä viikolla ihmetelleet kun olen huhkinut siellä niiden kolmosten vapaiden käsipainojen kanssa ja tehnyt vain muutaman hassun toiston kun noita JM:n treenejä olen testaillut 🙂

  8. Marja kirjoitti:

    Näinhän se menee! Mitähän se Smithin tanko mahtaa yksinään painaa? Teen askelkyykkyjä siinä ja sain jalat ihan löllöksi vain 5kg+5kg (!!!) painoilla… Prässissä menee kuitenkin 90kg. Täytyy varmaan testata sitä normikyykkyä myös Smithissä, jos jaksaisi enemmän. Askelkyykky on kyllä kirkkaasti inhottavin liike jonka tiedän, mutta valitettavasti erittäin tehokas oman leveän peppuni ja reisieni hoitoon. 😀 Askelkyykky sujuu itsellä myös huomattavasti paremmin irtopainojen kanssa niin, että kädet ovat suoraan alas sivuilla. Kai Smithissä se tanko siellä hartioilla saa kroppani jotenkin outoon asentoon, ettei tule puhtaasti tehtyä ja siten ei oikein jaksa kunnollisia painojakaan.Kiitoksia 🙂

    • Marja kirjoitti:

      Niin ja pakkotoisto.comin foorumeilta löytää älyttömästi tietoa, jossain vaiheessa lukaisin myös väittelyä siitä, että onko se vähät toistot + isot painot oikeasti tehokkaampaa lihaksen kasvun kannalta verrattuna kohtuulliset painot + useammat toistot.. Ei siellä yksimielisyyteen päästy, mutta mielenkiintoista luettavaa! http://www.pakkotoisto.com/forum.php

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.