Hae
My Project Is Me

Kesälaji

Moikka,

Koska on kesä, olen minä tehnyt kesäisiä hankintoja. Oikeastaan kyse oli alunperin siitä että joltakulta pihan lapsista oli unohtunut jotain sellaista pihalle, jonka kehutaan olevan ihan kohtalaista (vatsa)treeniä. Arvaatteko jo mikä on kyseessä? No titeenkin hula-vanne. Ja siis itsellänihän ei tämä kapistus pysynyt päällä yhtään kierrosta ennenkuin putosi maahan ja siinä hetkessä päätin että tämän kanssa minä en luovuta. Kehuskelin jo naapurin pikkupojallekin että kesänlopulla otetaan kisa kun hän siinä vieressä hihitteli yrityksilleni. (ja allaolevat hulailu-kuvat eivät suinkaan ole ensimmäiseltä kokeilupäivältä)

kuva 2(22) kuva 3(17)

kuva 5(6)

Sunnuntaista saakka olen siis huvittanut naapureitani harjoittelemalla hulatekniikka tuossa meidän pihalla. Muutama minuutti päivittäin ja jotta minun ei itse tarvitse kehua itseäni niin eräs pikkutyttö kävi juuri tänään kehumassa kuinka hyvin osaankaan hulailla. Ei se oikeasti kovin montaa minuuttia siinä vieläkään pysy ja puolet energiasta tuhlaantuu turhaan jännittämiseen. Ehkä jonain päivänä se vanne pyörii siinä ihan itsekseen, rennon letkeästi vaikka musiikin tahtiin.

kuva 4(10)

vähän jo naurattaa, mutta ei se silti rennolta näytä 😀


kuva 1(24)

Kyllä, käyn edelleen salilla ihan oikeissa treeneissä

Täytyy vielä muuten todeta että ainakin toistaiseksi tämä käy ihan treenistä. Hiki tulee, syke nousee ja vaikka vatsalihasuupumus onkin todennäköisesti aiheutunut jostain muusta, niin kyllä nekin saavat tässä kyytiä. Onko täällä kukaan “treenannut” hulavanteella? Onko siitä ollut muuta hyötyä kuin henkinen voitto? En sinänsä mitään odota tai oleta mutta ainahan se olisi mukava bonuspalkinto.

17 kommenttia

  1. anita kirjoitti:

    Kokeileppas voimavannetta, sillä ainakin saa vatat ja kyljet kipeeksi (ja mustelmille)! 🙂 Pyöriikin paljon helpommin ja on varmasti tehokkaampaa kuin tuon lasten muovivanteen pyörittely.. (:

  2. paabe kirjoitti:

    Moikka! Mä olen hulaillut aina välillä ja ihan mukavaa puuhaa on 🙂 Tuloksista niin tiiä… taidampa sun innoittama pyöräytellä muutaman kiepin 😉 Käy kurkkaamassa mun blogi jos kiinnostaa 🙂 Sen verran vielä halusin sanoa että olen päässyt syömishäiriöstäni melko lailla yli, eikä se ole ihan vähiten sun blogisi ansiota. Olet mieletön Tsemppari ja ilopilleri ja luot uskoa <3 Nöyrä kiiitos sinulle! 🙂

    • jennie kirjoitti:

      Voi ihana, kiitos <3 En todellakaan tiedä miten pukea kiitostani sanoiksi, en ehkä mitenkään voikaan. Kävin muutaman tekstisi lukemassa ja kirjoitat niin koko sydämelläsi että jos voisin niin antaisin sinulle maailman isoimman tsemppi- ja kiitoshalin. Nyt täytyy vain tyytyä virtuaaliseen versioon 🙂

  3. iridium kirjoitti:

    Minusta taas ”kuntovanteet” ovat epäkäytännöllisiä: aiheuttavat mustelmia ja pyörivät painavuutensa takia liian helposti. Lasten leluvanteet kehittävät paremmin tekniikkaa, kun joutuu käyttää enemmän kroppaansa saadakseen vanteen pysymään pyörimässä.
    Hoopaus eli hoop dance on laji, joka yhdistää hulavanteen pyörityksen tanssiin – itse olen harrastanut sitä miltei kolmisen vuotta. Vanteita on myynnissä eri paksuisella putkella ja halkaisijank sekä värinkin saa itse päättää, jos tilaa mittatilauksena. Pääkaupunkiseudulla vaikuttaa esimerkiksi Merilein pitämä MoodForHoop ja lisäinfoa löytyy osoitteesta http://www.vannetanssi.fi
    Youtubessa on paljon opetusvideoita, joista voi opetella temppuja itsenäisestikin. Tässä linkkiä youtubeen ja fiilistelyyn, siitä mitä vannetanssi voi esimerkiksi olla.
    https://www.youtube.com/watch?v=9Ema2vBuukY
    Jatka ihmeessä pyörittelyä! 🙂

    • jennie kirjoitti:

      jepjep, ei taida ihan heti onnistua linkinmukaisesti 😉 Upean näköistä, niinkuin kaikki muukin mikä tehdään taidolla – lajista riippumatta. Jos tästä todella innostuu (ja vanne alkaa pysyä päällä) niin koskaan ei tiedä mihin se johtaa.. Minä tunnetusti innostun helposti uusista jutuista ja taidoista. Ja tosiaan, noita kuntovanteitahan en ole koskaan kokeillut mutta uskoisin tosiaan että näillä leluilla sen liikkeen eteen joutuu tekemään enemmän työtä, pyörittämään oikein urakalla, jotta vanne pysyy liikkeessä.

  4. Monna kirjoitti:

    Oi että! Mä haluan kanssa ostaa oman hulavanteen!
    Mun omissa polttareissa oli itse asiassa hulavannetreeni! Se oli oikeesti aika rankka treeni.
    Siinä oli sellaisia voimavanteita käytössä. Se oli tosi hauskaa ja mun piti silloin mennä niille tunneille ihan uudestaankin, mutta se sitten jäi.
    Nyt meen ostaa jostain Etolasta mulle vanteen! 🙂

    • jennie kirjoitti:

      Jälleen kerran voi vain todeta että ei se ole ihme että lapset pysyvät luonnostaan hoikkina kun hinkuttelevat näillä (tai hyppivät hyppynarua, tai juoksevat vesisotaa tai mitä tahansa) kaiket päivät. Ehkei niillä ole voimavanteita käytössä mutta kuitenkin.. Ja ne (siis voimavanteet) varmasti tuovat treeniin oman lisänsä, vaikka sellainen (ilmeisesti) helpommin pysyy ylhäällä. Joutuu sitten ekskittymään muihin asioihin enemmän 😉

      ps. Milloin lähdetään Jerinan tunnille?

  5. Jerina kirjoitti:

    No varmasti tulee hiki, jos tollasta leluvannetta pyörittää! 🙂 Vähän isompi ja painavampi helpottaa asiaa ja on tehokkaampaakin. Ja fitness-vanne erityisesti tuntuu vatsassa, kun siinä on niitä nystyröitä. Mun nettisivuilta voi kattoo vinkkejä mitä kaikkee vanteilla voi tehä: jerina.weebly.com tai tuu mun vanne tunneille tankotanssikoulu Pole4fit:lle! Monna kans! 🙂

    • jennie kirjoitti:

      Jösses olet taitava! Siis kertakaikkisen upea, W-A-U!!! Täytynee ehkä vielä tovi treenailla tuossa naapurien valvovien silmien alla ja olla varma, että vanne pysyy ylhäällä. Senjälkeen mikä jottei ohjattu tuntikin voisi olla kokeilemisen arvoinen.. Sanoinko muuten jo että vitjat mitä esityksiä ja vannepyörittelyä, huh!

  6. hillamaaria kirjoitti:

    Itselläni on käynyt mielessä tämä myös ja samalla hyppynarun hankinta, olisi ihan huippua aloittaa aamut kunnon hyppynarutreenillä. 🙂

    • jennie kirjoitti:

      Hyppynarun ostinkin jo aikaisemmin keväällä ja raahasin mukanani Skotlantiin että tulisi tehtyä edes jotain 😀 Sittemmin se on vähän unohtunut – rankkaa puuhaa molemmat, huh!

  7. mandi kirjoitti:

    Heh, hulailu on jostain syystä mun laji. Jaksan pyörittää mitä vannetta vaikka puoli tuntia putkeen sitä pudottamatta. Oon normivartaloinen 162/56 kolmen lapsen äiti. Vatsa on ihan ok kunnossa, kyljet ei 🙂 tosin pyörittelen vannetta vaan harvakseltaan ja harrastan lähinnä hyötyöiikuntaa ja lenkkeilyä. Ois kiva löytää jostain tehokas vannetreeni!!

  8. mandi kirjoitti:

    Niin ja mulla on Se painava nystyrä vanne. On ihan jees, mutta tosiaan helpompi pyörittää kuin kevyt lasten vanne.

    • jennie kirjoitti:

      Olet löytänyt sun taitolajin 😀 Ei vain, siis varmasti on toisille helpompaa kuin toisille ja tulee jotenkin luonnollisemmin..

  9. ANsku kirjoitti:

    Heips!

    Minä olen 3-5 kertaa viikossa kerrallaan noin 10-15min treenannnut hulavanteella, tosin en vielä mikään hyvä, se kun ei tahdo ylhäällä vielä kovin kauaa pysyä, mutta tahtoa on opetella. 4cm on lähtenyt vyötäröltä noin 6 viikossa. eli hyvää treeniä on! 😀
    mulla on myös toi nystyrä vanne 0.75kg mutta mylös nuo lasten vanteet, mulle lasten vanne on helpompi tosin en sillä vielä kovin hyvin saa, pitää harjoitella. Lapsena oli ntodella hyvä, pyörittelin kahta vannettakin samaan aikaan… mitenköhän nyt pääsis samaan, tarvii ehkä treenata vielä paljon siihen! 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.