Hae
My Project Is Me

Bikini Challenge – I’m ready!

Moikka,

Jaoinkin tänään jo FB-sivuilla kuvan, jonka paljastuminen odotti vain oikeaa hetkeä; olen siis vahvistanut osallistumiseni syksyn ensimmäisessä (vai kesän viimeisessä) Fitfarmin Bikini Challengessa. En tällä hetkellä osaa olla muuta kuin innoissani vaikka varmaan pitäisi olla myös hiukan kauhuissaan. Jonkinverran olen taustatutkimuksia ennen omaa ilmoittautumista tehnyt eli ihan puskista tämä ohjelma ei omalle kohdalle siis tule. Jonkinaikaa arvoin Fitfarmin ja Bodycampin sekä erään jenkkiläisen ilmaisohjelman välillä mutta päädyin tähän muutamastakin syystä.

kuitti_FF

Ensinnäkin, ohjelman kesto on “vain” kymmenen viikkoa. Kymmenen viikkoa on lyhyt aika katsoa pystynkö oikeasti noudattamaan jotain ohjenuoraa kirjaimellisesti. Tämä on ensimmäinen kerta kun oikeasti otan osaa jonkinlaiseen valmennukseen; Ensimmäinen kerta kun maksan jollekulle siitä että saan eksaktit ohjeet, joiden pitäisi muuttaa minua ulkoisesti toivomaani suuntaan. Kymmennen viikkoa täydelliselle muodonmuutokselle on lyhyt aika mutta mahtava ponnahduslauta jo pitkään paikallaan junnanneelle projektilleni. Pidempiaikaiseen projektiin en tässä vaiheessa uskalla lupautua mutta onnistunut pikaprojekti voi tuoda tullessaan uusia tavoitteita pidemmälläkin tähtäimellä.

IMG_9947

Ja koska olen päättänyt seuraavat kymmenen viikkoa (4.8 alkaen) noudattaa ohjeita ilman kyseenalaistamista on tärkeää että ruokavalio soveltuu omaan ajatusmaailmaan mahdollisimman hyvin. Luonnollisesti kaikkia ei voi miellyttää kun on kyse tämänkaltaisista massavalmennuksista mutta mitä siihen ideologiaan mitä Fitfarmista tiedän tulee, olen melkolailla samoilla linjoilla ruokailujen suhteen. En siis usko että mitään maatamullistavaa ruokasotaa tulee syntymään ja tällä hetkellä kuvittelen kymmenen viikkoa pystyväni syömään vaikka sahanpuruja. Toistaiseksi vielä vannon käsisiydämellä että olen täysin valmis siihen mitä tuleman pitää – mitä ikinä se onkaan. Lisäravinnepuoli kasvanee hieman nykyisestä mutta onneksi suurinosa on jo käytössä muutoinkin (mm. Omega, monivitamiini, hera).

015ca1b177997878a1a03d155cbfcbde81f62c6ace1-768x1024

Uutta treeniohjelmaa jo kaipailleena tämä tulee nyt Fitfarmin puolesta ilman sen suurempia suunnitteluita. Treenejä on moni kehunut koviksi vaikka väitteitä riittämättömyydestäkin olen kuullut. Kukaan ei kuitenkaan ole ollut treeneihin tyytymätön ja minusta se kertoo jo jotain. Myös muutokset ovat olleet huikeita, muutkin kuin ne jotka Fitfarm on sivuillaan jakanut. Omat odotukseni ovat siis valmennuksen suhteen korkealla ja nähtäväksi jääkin että lunastaako tämä harjoitusjakso sen kaiken vai ei.

IMG_9417

Pitkästä aikaa koen todella olevani valmis sitoutumaan johonkin tällaiseen. Koen että muuttuva arkeni (paluu työelämään) on enemmän edistävä kuin haittaava tekijä vaikka treeniaikataulut hieman epäsäännöllisemmäksi muuttuukin. Varmasti muutamat treenikerrat johonkin väliin saa heitettyä ja kuten sanottu, on kesto vain kymmenen viikkoa. Harjoitusjakson alkupäivinä on aikomukseni mennä salille viralliseen kehonkoostumusanalyysiin ja sikäli kuin tulokset kymmenen viikon jälkeen ovat huomattavat, teen saman uudestaan. Kuvat ja mitat otan luonnollisesti ja kehitystä sekä kokemuksia on tarjolla varmasti täälläkin. Aion myös luoda uuden kategorian (bikini challenge) blogiarkistoon, jotta jutut on jatkossa helppo löytää.

Tämän kunniaksi, lähes bikinikuva

Tämän kunniaksi, lähes bikinikuva

Vielä kerran huutelen täällä että oliko muita osallistujia? Tai te jo osallistuneet, kaikki vinkit ja ajatukset ovat tervetulleita vaikka ohjelma ilmeisesti uusittiinkin keväällä.  Olen niin innoissani!

18 kommenttia

  1. Miims kirjoitti:

    Ekaa kertaa uskaltaudun kommentoimaan 🙂 Löysin blogisi nimittäin parisen viikkoa sitten.

    Ite olen nyt ollut FitFarmin Superdieetillä ja harkitsin tuohon BC:hen liittymistä mutta jatkankin tästä nyt SD extraan,ehkä. Katsoin juuri,niin siellä alkaa 1.9 Lite joka mua kovasti kiinnostaa joten voipi olla että siihen lähden mieluummin mukaan.

    On kiva päästä seuraamaan sun BC:tä ja kuulla sun mielipiteitä kyseisestä ohjelmasta 🙂 Mä oon ainakin ollut tyytyväinen SD:hen ja etenkin treeneihin. Ehkä joskus tulevaisuudessa uskallan ottaa tuon BC:een 😀

    • jennie kirjoitti:

      Mukava kuukka että tänne vielä löytää uusiakin lukijoita ja erityiskiitos kommentoinnista. Mahtava huomata että olet ollut tyytyväinen FF:n ohjeisiin ja saanut mitä ilmeisimmin tuloksia ja kokenut treenit/ruokavaliot hyviksi. Eilen tulivat nämä BC:n ohjeet julki ja hyvältä vaikuttaa.

  2. Tuija kirjoitti:

    Hei! Osallistuin vuosi sitten BC:een ja olin tyytyväinen tarjontaan, mutta en täysin itseeni, eli lusmuilin liikaa. Kannattaa tsempata niin taatusti tulee tuloksia 🙂

  3. Kati kirjoitti:

    Vielä en tohdi BC:n mukaan lähteä koska oma kuntosali treenaus on vielä alkutekijöissään. Mielenkiinnolla jään seuraamaan sun projektia ja edistymistä 🙂

  4. Sanni kirjoitti:

    Moikka 🙂
    Täällä yks tuleva bc:läinen myös 🙂
    Innolla jään seuraamaan sinun taivalta ja tuloksia 🙂 Itsellä vähän eri lähtökohdat ku löytyy vielä 10kg ylipainoa, mut kovalla tsempillä mennään! Superdietin ohjeilla on tullu pudoteltua tässä vuoden aikana 13kg (tosin sd:tä noudatellu vaan ns.kuureina)

    • jennie kirjoitti:

      Hei huikeaa, Foorumilla ja blogissa tavataan sitten 🙂 ja ihan huippu-urakan oot tehnyt jo tähän saakka eli yksi kymmenviikkoinen tuon kaiken jälkeen ei tunnu missään (tai no..) 😉

  5. Tytti kirjoitti:

    Itse olen pohtinut tässä kesän aikana myös tuota bikini challengea, mutta tulin siihen tulokseen etten halua maksaa sataa euroa jos tulen pettymään etenkin ruokailupuoleen. Et tietystikään voi kaikkia ohjeita täällä jakaa, mutta pystyisitköhän jotenkin suuntaa antavasti valottamaan minkälaisesta ruokavaliosta on kyse? Onko se kovin salaattipitoinen ja erittäin vähähiilarinen vai saako aamulla esimerkiksi syödä puuroa ja joskus myös leipäpalan? Vai onko linja sen tyyppistä että eihedelmiäliikaasokeria syö aina raejuustoa ja maitorahkaa. 😀 Itse olen nimittäin todella huono pitäytymään yksitoikkoisessa ruokavaliossa. Jostain olen lukenut, että BC:ssa olisi juuri tuo kyllästymisen riski, jos ei ole itse kovin hyvä keksimään erilaisia ruokavaihtoehtoja annettujen ohjeiden puitteissa. Lisäksi veikkaan ettei nykyisellä salillani pystyisi saliohjelmaa toteuttamaan, koska salilla ei ole oikein mahdollisuutta vapailla painoilla treenaamiseen.. Edes kyykkyihin saatikka maastavetoon.

    Pitää nyt tässä samalla kommentoida myös, että blogisi on ihanan aito! Pystyn samaistumaan useimpiin postauksiin etenkin painonhallintaan liittyen. Itse olen ensin ollut tunnesyöjä, sitten kun ikää tuli niin se alkoi myös vyötäröllä näkymään.. Laihdutuksen jälkeen tulikin poikaystävä, jonka mukana täysin uusi ruokavalio joka näkyi taas vyötäröllä. Sen jälkeen olenkin jojoillut painon kanssa ja nyt pikkuhiljaa alan päästä eroon tunnesyömisestä. Kestää yllättävän pitkään ymmärtää, että saa paljon paremman olon itselleen kivasta treenistä ja kevyestä olosta kuin suklaan ja hampparin mättämisestä.. Oma projektikin on nyt junnannut paikallaan ja kesälomalla taisi tulla hieman takapakkia, mutta tästä pikkuhiljaa noustaan taas uudella motivaatiolla ja energialla. Joitakin blogeja lukiessa tulee vain paha mieli, kun timmit mimmit toteaa ”jätin leivän pois ja laihduin 20kg” ja itse on kokeillut vaikka mitkä niksit eikä leipääkään ole tullut syötyä säännöllisesti kahteen vuoteen eikä läskit silti lähde minnekään. Kiva kuulla ettei kroppa muutu muillakaan niin yksinkertaisesti, vaikka tietenkin toivon tällä puolella ruutua että sinäkin pääset omaan huippukuntoosi! Tsemppiä! 🙂

    • iive kirjoitti:

      Mä voin tähän vähän valaista juuri edellisen BC:n läpikäyneenä, että hiilareista tuskin tulee pula ja sen määrän voi itse oman kuntonsa/painonsa/tavoitteidensa/tarpeensa mukaan muuttaa/valita. Nälkä ei pääse kyllä kauheasti jylläilemään, ehkä ihan tiukimmalla ruokavaliolla ja kaikki mahdolliset treenit yhdistelmällä tämäkin voi olla kyllä mahdollista. Itse söin Bc:ssä mm. itse tehtyä kebabbia, lihapullia, tomaattipastaa, lasagnea, salaatteja, kasvissosekeittoja jne. Nii ja protskumuffinseja, lettuja, vanukasta ja pannukakkua 😀

      Todella hyvät ohjeet oli Fitfarmilla ja nopeat vastaukset. Myös PT palveluja (erikseen ostettavia) kehuivat ja itse näin vierestä yhdet FF PT treenit ja oli kyllä kovat 😉

      iive
      http://voimaahoitsulle.blogspot.fi/

      • Tytti kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! Taidan jättää asian mietintämyssyyn ja palata mahdollisesti asiaan joulun jälkeen. Jos saisi siihen mennessä itse pudotettua vähän painoa niin saisi mahdollisimman parhaan hyödyn tuosta kymmenviikkoisesta. Onko muuten kellään tietoa alkaako näitä jaksoja aina kun edellinen loppuu? Luulisi että ainakin vuodenvaihteen jälkeen alkaa ryhmä. 😀

        • jennie kirjoitti:

          Suurkiitos Iivelle kun kävi kommentoimassa omat kokemuksensa 🙂

          Ja Tytti, sinulle aivan yhtä iso kiitos vietsistäsi. Mukava kuulla että tavallisen perusmamman touhut kiinnostavat. ja että niihin pystyy samaistumaan, vaikka toki surullista se on että paino tällalailla itsekullakin junnaa… Enivei, tulen varmasti sallituissa rajoissa raottamaan BC:n kuvioita seuraavien kuukausien aikana niiden kokemusten mukaan, joita minulla on. Ja mitä olen seurannut noita alkamisajankohtia niin kyllä niitä tuppaa melko usein olemaan.

  6. Veera kirjoitti:

    Mielenkiinnolla jään seuraamaan tulevia viikkoja! Itse meinasin liittyä Fitfarmin Superdieettiin elokuussa 🙂

    • jennie kirjoitti:

      No, liityitkö?? jos liityit (aiot liittyä) niin tsemppiä yhtälailla sinne – sitä tarvitaan jokaiseen rutistukseen!

  7. hippaliinu kirjoitti:

    Monta kertaa on tehnyt mieli kommentoida, nyt on se kommentti jo rohjettava lähettää! 🙂

    Blogisi on maanläheinen ja helposti lähestyttävä, samaistumispintaa on helppo löytää varsinkin näin perheellisenä naisena. Välillä on tehnyt mieli kirjoittaa, että olet valtavan upean näköinen, ja kuntosi lienee niin vahvalla pohjalla, ettei treenitehojen nostaminen ole varmaan tarpeellista. Liikut paljon ja kovaa siihen nähden, ette ole kuitenkaan ammattiurheilija. Välillä täällä blogi- maailmassa voi varmaan unohtua, ettei ”tavallisen” ihmisen tarvitse elää, syödä ja liikkua kuin ammattiurheilijat, fitness-kisaajat tai liikunta-alan ammattilaiset. Monia tietysti kiinnostaa edellä mainittujen treenit, vinkit, ruokavaliot jne. mutta todella monia kiinnostaa kyllä myös ei-ammattilaisten näkökulmat. Paljon tsemppiä valmennusohjelmaasi! Toivottavasti maanläheinen ja ”tavista” puhutteleva punainen lanka kuitenkin säilyy blogissasi! 🙂

    • jennie kirjoitti:

      Suurkiitokset palautteestasi – muutosta ”ammattimaiseksi” tai ”fitiksi” on turha pelätä. Toki kun taas pääsee itse aiheeseen paremmin sisään niin voi olla että faktapitoisempaa tekstiä syntyy useammin (tai ainakin toivon näin koska sellaista ei ole ollut luvattoman pitkään aikaan!).

      Viestissäsi tosiaan on hyvä pointti, joka jokaisen meistä on kannattavaa pitä mielessä . Kiitos siitä.

  8. kesäneito kirjoitti:

    Itse kävin bc:n tänä keväänä. Ruokavaliossa taisi olla jopa liikaa hiilaria (puuroa, leipää, hedelmiä, perunaa) omalle kropalleni, jossa ylimääräisiä kiloja vielä muutama. Treenit tosi hyvät ja monipuoliset ja parhaita tuloksia saivat jo ennestään hyvässä kunnossa olevat kuten sinä. Ruokien suhteen vain mielikuvitus on rajana ja aineksista pystyy loihtimaan vaikka pizzat ja protskupannarit. Tsemppiä!

    • jennie kirjoitti:

      Kiitos kommentista ja huomiosta. Ruokavalio kun julkaistiin eilen niin äkkiseltään katsottuna totesin että tässähän saa todelakin syödä ja hiilareitakin oli tosiaan kiitettävät määrät tarjolla. Niin, ja erityiskiitos henkiläkohtaisista kehuista – ne lämmittävät aina mieltä 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.