Hae
My Project Is Me

Marraskuu 2013

Moi,

Aloitetaan ensialkuun vaikkapa oikein hyvillä uutisilla – eli painokäyrä on taas painettu alaspäin meneväksi. Siinä missä asetin itselleni tavoitteen pudottaa vähintään 200g joka viikko kunnes tavoitepaino/tavoitevaatekoko on saavutettu, olen siis onnistunut. Vaaka näytti tänä aamuna lukemaa 58,7kg, joka on siis -300g edellisviikkoon nähden (59kg). Tavoite on siis saavutettu ja miten se tapahtuikaan? Kiristämällä herkkuhetkien nyörejä. Oma herkkpäiväni oli itseasiassa hieman ”vaillinainen” sekin sillä kun mieleni ei erityisemmin mitään tehnyt, en edes viitsinyt nähdä sitä vaivaa ja tyydyin valmistamaani terveys mutakakkuun sekä itsetehtyyn pizzaan.   Muutoin en ruokailuun tarkemmin puuttunut enkä varmaan aiokaan ellei tule tarvetta; Normaalia ruokaa paljon ja usein.

IMG_0948

100g riisiä, 150g kastiketta

IMG_0953

IMG_0900 IMG_0920 IMG_0940 IMG_0943

Liikkuminen ei ole ennenkään aiheuttanut haastetta – ei myöskään nyt. Omia lenkkejä, vaunulenkkejä ja kotitreeniä Jillian Michaelsin kanssa suunnittellusti. Tässä esimerkkiviikko, eli se viimeisin

MA Jillian+ kärrykävely

TI Jillian+ kärrykävely + sauvakävely

KE Jillian + kärrykävely

TO Kärrykävely

PE Jillian + Kärrykävely + Omalenkki (joskin sekin kärryjen kanssa)

LA Jillian + Kärrykävely

SU Jillian + Omalenkki + Kärrykävely

Kärrykävelyt ovat kestoltaan noin 30-45minuuttia ja omat lenkit (tyylistä riippumatta) 50-60minuuttia. Se mitä ei edelleenkään listalla näy on Gymstick, jota taannoin mietin lisävastuksena lihaskunnon ylläpitoon. Myös venyttelyyn pitäisi oikeasti panostaa enemmän tosin vaikka se ei listalla luekaan niin ainakin kolmasti iltaisin noin vartin verran tähän käytin. Tämä olkoon tälle viikolle teemana, kehittää venyttelyrutiini iltaisin tehtäväksi.

IMG_3293 Snapshot_20131102 WP_20131103_006

Mutta sitten olisi taas se aika kuusta kun pelkän painon lisäksi tarkastellaan vähän kriittissemmin muutakin etenemistä. Paino, kuten pian huomaatte on kuukausitasolla tarkasteltuna nousussa mutta muutoin mitat ovat pienemmät. Muistuttaa hyvin siis siitä että se vaaka tosiaan on vain yksi mittari muiden joukossa. Kuten joku teistä minua tässä jonain painonnousuviikkona ihanasti lohduttikin siitä että muutosta varmasti tapahtuu koko ajan vaikkei se vaa’alla näkyisikään, osoittautui siis todeksi. Suluissa edelliskuukauden tulokset.

Paino:                   58,7kg    (58,3kg)                          projektin alusta (62,4kg)    -3,7kg

Vyötärö:               72,0cm   (73,0cm)                         projektin alusta (78cm)      -6,0cm
Navanympärys:   80,0cm  (82,0cm)                         projektin alusta (89cm)       -9,0cm
Lantio:                  84,0cm   (84,5cm)                         projektin alusta (90cm)       -6,0cm
Rasvaprosentti:   24,6%    (24,9%)                           projektin alusta (26,5%)      -1,9%yksikköä

mitat_marraskuu

Nytkun ruokavaliokin on saatu takaisin raiteilleen (tai ainakin uskon vakaasti näin), omat  tavoitteet on konkertisoitu ja ajatus loistaa kirkkaana mielessä, on enemmän kuin hyvä jatkaa. Jos, ja erityisesti KUN, tämä fiilis pysyy yllä koko marraskuun ajan niin voin vannoa että odottelen joulukuun mittoja innolla. Nyt kuitenkin iloitaan saavutetuista tavoitteista tähän saakka ja aloitetaan uusi kuukausi, uusi viikko ja ennenkaikkea uusi päivä.

 

2 kommenttia

  1. Riikka kirjoitti:

    Olet todella upea näköinen kahden pienen lapsen äiti. Itse kamppailen isompien rasvakertymien kanssa. Sain kymmenisen kiloa laihdutettua ollessani hoitovapaalla yhden lapsen kanssa. Sitten tuli keskenmeno, vähän ajan päästä alkoi epäsäännöllinen kolmivuorotyö ja siitä vain hetki niin sain toisen kesmenmenon. Loppui jaksaminen ja innostus laihduttamiseen, vaikka en viihdy kropassani ollenkaan. Oma ylipaino kertyy lähinnä vyötärölle, joten olen aika isossa riskissä sairastua. Kumpa vaan saisin itseäni niskasta kiinni ja aloitettua vaikka pienistä muutoksista.

    • jennie kirjoitti:

      Voi että, voimia sinulle jaksamiseen! Elämässä todellakin on tärkeämpiäkin asioita kuin oma navanympärys ja vaikka se välillä kuinka jurppisi, niin ihan aina ei ole oikea hetki sitä silti tuijottaa liiaksi. Ehkä taistoon voisi ryhtyä ennemminkin oman jaksamisen kannalta ja tehdä pieniä päivittäisiä valintoja omaa energiatasoa ajatellen. Kolmivuorotyö, lapset ja muu elämä varmasti aiheuttavat omanlaistaan rasitetta kropalle ja mielelle riittävästi ilman laihdutteluakin. Ruokavalio ja liikuntahan edesauttavat kuitenkin omaa jaksamista ja siinä kylkiäisinä saattaa muutama kilokin tippua.. Tai näin minä ainakin ajatteln nyt, kun tuntuu ettei se laihduttaminen välttämättä ole minullekaan se oikea ratkaisu ihan aina.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *