Hae
My Project Is Me

Ehtiihän sitä kaikenlaista, aina toisinaan

Moi,

Ilmeisesti minun mittapuullani kesä ei ehkä sittenkään ole vielä ohi – lähdin nimittäin eilen juoksulenkille. No, ehkä se kesä kuitenkin on ohi ja minä vain ajattelin että koska hetkellisesti ei satanut eikä ulkona ollut vielä liian kylmä tai liukasta niin mikä jottei – vielä viimeisen kerran tälle syksylle. Juokseminenhan ei ole minun lempilajini mutta en sitä vihaakaan. Lähinnä minusta tuntui siltä että kaipaisin kävelyn (tai sauvakävelyn) sijaan jotain hieman korkeasykkeisempää menoa joten vaikka juuri vähän aikaa sitten vannoin etten juokse punaisen takkini kanssa niin..

IMG_3436

Ja parastaahn tässä on että hankin itseasiassa vähän aikaa sitten juoksutakinkin mutta ulkona oli mukamasti liian kylmä sen pitämiseksi (kyllä se kylmyys katosi siinä juostessa :D)

IMG_3438

Kaikenkaikkiaan eilen tulikin itseasiassa liikuttua oikein kiitettävällä tasolla sillä heti aamusta iskeydyin Jillianin 30 Day Shredin kimppuun. Olen nyt jo pidemmän aikaa tehnyt tasoa kolme ja vielä olisi viimeiset neljä päivää jäljellä. Tämä viimeinen taso tuntuu erityisesti vatsassa (kiitos paljon syviä vatsalihaksia aktivoiville harjoitteille) ja sykkeenkohotus on taattu erilaisten hyppyjen ansiosta. Kun reilun 20minuuttisen aikana ehtii muutamaankin otteeseen miettimään että eikö tämä jo kohta lopu, tietää että treeni on ihan tarpeeksi rankkaa (niin hölmöltä kuin se kuulostaakin). 1466260_174444196094565_1450718584_n

IMG_1025

IMG_3426

Kaksi vuotta sitten en mielestäni pitänyt 30DS aikana yhtään välipäivää treeneistä mutta nyt taidan tänään tarjota itselleni toisen kuluvalle viikolle. Vaikka siis venyttelinkin eilen hyvin niin iltajuoksun ansiosta kroppa tuntuu senverta väsähtäneeltä etten usko että kovin tehokkaasta liikehdinnästä olisi kyse jos tässä ja pian aloittaisin aamujumpat. Toisaalta, treenipäiviä ei olisi enää jäljellä kuin neljä.. Mutta silti, ajatus kolmesta treenistä (olettaen tämän päivän olevan lepopäivä) kuulostaa viisaalta.

Eiliseen vielä palatakseni niin päivällä kävin tuttuun tapaan kävelemässä kärryjen kanssa. Päiväaikaan tehokilometrejä kertyi noin 4+4 ja lisäksi alkuillasta ”intervallityyppisesti” (siis ihan rauhallisesta muutamiin juoksuaskeliin) ehkä kolme. Syy tähän vaihtelevaan nopeuteen oli pikkupotkumopoilija, joka jo ensikesänä ehkä viuhtoo pyörällä sellaista tahtia että saa itse juosta perässä (halusi tai ei). Ja ulkoa kotiuduttua, hetken sisällä oltua, lähdin tosiaan vielä juoksemaan n. 8km lenkin.  

Olihan sitä tuossa kun liikkumisten lisäksi ehti kuitenkin vielä vähän katsoa ja hinnoitella kirppiskamoja, siivota, leikkiä ja käydä kaupassa. Iltapalana hyvästä suorituksesta nautin suklaajuomaa ja kauraherkkua.

IMG_1082

 

2 kommenttia

  1. Pilvi kirjoitti:

    Kolmannen viikon kymys: 30DS ja Ripped in 30 jälkeen – kumpi oli parempi? Itse olen edelleen sitä mieltä että 30DS on tehokkaampi, mutta tylsempi;)

    • jennie kirjoitti:

      Olen melkolailla kanssasi samaa mieltä. Tämä 30DS oli alunperin se minun suuri rakkauteni – ja kaikkien näidne vuosien jälkeen taitaa olla sitä edelleen. Paljonhan näissä on samaa, ihan jo liikkeidenkin puolelta mutta jotenkin nämä 30DS tuntuvat olevan vielä vähän koknaisvaltaisempia. Ja koska lihaskunto-osuudessa niitä tehdään 45sek kerrallaan 30sek sijaan, saa poltetta vielä hieman enemmän aikaan. Ajatellaanpa vaikka punnerruksia, joita molemmista dvd:istä löytyy – ylimääräisessä 15 sekunnissa ehtii tehdä melko monta punnerrusta enemmän.

      Ja sinulle, joka luet tätä mutta dvd:t eivät ole tuttuja niin molemmmissa on ideana treenata 3min lihaskuntoa, 2min nostaa sykkeitä ja 1min vatsoja. 30DS ohjelmassa tuohon kolmeen minuttiin on ujutettu vain kaksi erilasta lihaskuntoliikettä eli kumpaakin tehdään 45sek kun taas Ripped in 30:ssä liikkeitä on kolme, jolloin kutakin tehdään vain 30sek.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.