Hae
My Project Is Me

Arkista aherrusta

Moi,

Yksi parhaista tavoista lisätä omaa energiankulutustaan on ujuttaa urheilullista elämäntapaa osaksi arkea; Kävellä tai pyöräillä lähikauppaan, leikkiä lasten kanssa, jäädä bussista yhtä pysäkkiä aikaisemmin, kävellä portaat hissin sijaan jne. Omalla kohdallani löysin pitkästä aikaa jumppapalolle muutakin käyttöä kuin varsinainen treeni ja olenkin itseni yllättänyt katsomasta tv:tä sen päältä muutamaan otteeseen. Tai en tietenkään tiedä voidaanko puhua itsensä yllättämisestä kun asioita tekee ihan tarkoituksella.

IMG_9973

Paljoahan minä en tv:tä katso mutta on yksi sarja, jota seuraan ja jumppapllo onkin loistava tapa lisätä pientä aktiivisuutta myös näille tunneille. Ja aktiivisuuden ei suinkaan tarvitse tarkoittaa että samanaikaisesti tarvitsisi tehdä vatsarutistuksia tai muita aktivoivia liikkeitä. Ei, riittää että ihan vain istuu pallon päällä sillä jo se yksinään aktivoi lihaksia toimimaan kun ryhti tulee pitää pakosti hyvänä. Eikä kukaan tietenkään kiellä vähän pyörittelemästä palloa tai heijaamasta jalkoja edestkaisin..

IMG_9970 IMG_9971

Ja tässä itseasiassa samantien toinenkin vnkki arkiseen aherrukseen; Hyvä ryhti. Hyvän ryhdin ylläpito yksinään aktivoi lihaksistoa ja saa olon näyttämään ja tuntumaan sporttisemalta. Olenpa joskus myös lukenut että hyvä ryhti on tehokas vatsalihasliikekin – eli siitä vain pyykkilautavatsaa metsästämään hyvän ryhdin avulla. Ok, ehkei tämä yksinään riitä mutta ei siitä ainakan mitään haittakaan ole.

IMG_9974 IMG_9975

 ps. Huominen postaus tulee poikkeuksellisesti vasta illalla

2 kommenttia

  1. Liia kirjoitti:

    Telkkarin katsominen jumppapallon päällä istuen on ihan loistava idea! Pitäisi olla suorastaan lakisääteistä! Ei tartte varsinaisesti treeniliikkeitä tehdä, vaan pienesti heijata itseään eteen, taakse ja sivuille. Me nykyihmiset ollaan todella jäykkiä alaselästä, kun työtuolit, sohvat ym. ovat sellaisia, ettei niissä alaselkään tule liikettä (siis ns. liian hyviä). Tuossa vetreytyy alaselkä ja veri pääsee kiertämään! Istumatyötä tekeville vinkiksi, että osan työpäivätä voisi istua jumppapallolla!

    Itsekin tuosta aina haaveilen, kun jumppapllon omistan, mutta kun aikaa ei jää telkkarin katseluun, niin jää sitten tuokin tekemättä, ja selkä vaivaa, eikä ihme!

    Kiva blogi sulla, luen säännölliseti. En ole tainnut aiemmin kommentoida. Ja hyvältä näytät, lihakset on säilyneet vaikka tuolla aiemmin muuta pelkäsitkin! 🙂

    Liia

    • jennie kirjoitti:

      Istumatyötä itsekin tekevänä olen muutamaan otteeseen sitä työpaikalle miettinyt. Ja kiitos Liia kun viimein uskaltauduit kommentoimaan 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.