Hae
My Project Is Me

Toivepostaus: Treenipäiväkirja

Paljastettuani että olen pudottanut 4,4kg rasvaa mutta hankkinut samalla lisää lihasta, sain useammankin kysymyksen treeneihini liittyen. Treenipäiväkirjaa on toivottu myös aiemmin ja nyt on aika toteuttaa sekin toive kun paljastan teille viime viikon treenipäiväkirjani.

 

Maanantai: Koko kropan kiertoharjoittelu

Kävin ennen maanantaiaamuisin bodypumpissa mutta olen nyt joitakin viikkoja korvannut sen salinpuolella tehtävällä kiertoharjoittelulla. Kaikessa yksinkertaisuudessaan, minulla on kaksi neljän liikkeen treenipatteria, joita teen yhteensä neljä kierrosta kumpaakin. Lisäksi loppuun vatsat + jäähdyttelykävely juoksumatolla 20min jos vain aikaa on. Sykkeet pysyvät tässä treenissä koko ajan melko korkealla ja hiki on taattu.

 

Tiistai: Bodycombat

Tällä hetkellä Bodycombat on ainoa ohjattu tunti millä käyn säännöllisesti.  Useimmiten tunti päättää treeniviikkoni eli käyn siellä perjantaisin mutta viime viikon aikatauluista johtuen osallistuin tunnille tiistaina. Bodycombat on nimensä mukaan erilaisista taistelulajeista ryhmäliikuntatunniksi muovattu ohjelma, missä syketasot hieman vaihtelevat tunnin aikana. Puhtaasti omalla kropalla tehtävää, aikapitkälti aerobista, treeniä.

 

Keskiviikko: lepopäivä

Keskiviikko on kohdallani useimmiten lepopäivä. Joskus saatan totaalilevon sijaan harjoittaa kehonhuoltoa tai syvävenyttelyä mutta myönnän että useimmiten päivä jää totaalilevoksi – niin myös viime viikolla.

 

Torstai: Toiminnallisempi treeni

Torstain toiminnallisempi treeni on virallisesti koko kroppaa kuormittava mutta keskittyy ehkä hieman enemmän ala- ja keskivartaloon. Treeni alkaa rinnallevedolla, mikä on itselleni uusi tulokas treeneissä ja vielä puhtaasti opettelua. Rakastan kuitenkin sitä faktaa, miten paljon tämä tuntuu myös koko keskivartalossa samoin kuin vaikka leuanvedot, mitkä sisältyvät myös tähän samaiseen päivään.

 

 

Perjantai: Koko kropan salitreeni

Perjantain treeni on puhdasta punttia, joskaan normaalisti tämä ei perjantaille sijoitu vaan tiistaille. Penkkipunnerrusta, kyykkyjä ja hauiskääntöjä muutamia perusliikkeitä mainitakseni. Lisäksi treenaan vatsat ja kävelen juoksumatolla 20min jos vain aika sallii.

 

Viikonloppu: Kävelyä ja höntsäilyä

Viikonloppuisin harvemmin varsinaisesti treenaan vaan päivät kuluvat perheen ja perheen lasten harrastusten parissa. Kävelemässä sensijaan pyrin viikonloppuisin käymään ja venyttelemään siihen päälle. Viikonlopun jälkeen onkin taas ihanaa aloittaa uusi treeniviikko.

 

Jos verrataan ihan alkuvuoteen niin muutamia muutoksia ohjelma on kokenut ja tehtävät treeniliikkeet ovat tässä vaiheessa jonkinverran luonnollisesti vaihtuneet. Sykemittaria minulla ei valitettavasti käytössä ole niin en osaa yhtään niistä lukemista tai kulutuksesta sanoa. Tällä hetkellä treenaan tosiaan näin, muutaman kuukauden päästä taas varmaan jotenkin toisin. Jokseenkin samalla kaavalla olen tehnyt käytännössä koko ajan ja toivottua tulosta sekä kehitystä on tullut.

2 kommenttia

  1. Matilda Mi kirjoitti:

    BodyCombat-fani täällä hei! Pääsin juuri lauantaina kokeilemaan uusinta ohjelmaa ja voi että se on hyvä, vaikkakin hurjan rankka!

    • myprojectisme kirjoitti:

      Mä oon kanssa nyt vuosien tauon jälkeen tykännyt todella paljon. Viime viikon tunti meni vielä miksauksella mutta tällä viikolla pitäisi päästä kokeilemaan kokonaan tuota uutta ja odotan kyllä innolla 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.