Hae
My Project Is Me

Voisin toimia toisin, vaan en toimi

Moi,

Suitsutetaan vielä kerran sitä että viimeviikon loppupuolelle kasvanut motivaationi on täällä taas. Haluan ja ennenkaikkea aion puskea taas täysillä eteenpäin, tosin keskittyen entistä tarkemmin ruokavaliooni. Kyllä tällä saadaan taas tapahtumaan sillä tiedän varsin hyvin että ruokavaliolla saadaan asioita aikaan. Ihan kiusallani kävin vaa’alla ja takaisin ollaan oikeilla kymmenillä, ihan reippaasti; 59,4kg. Olen taas siis sillä kuluuisalla oikealla tiellä ja kuvittelen jatkavani näin hamaan loppuun saakka. 

IMG_9313

Mutta, mutta – se loppu taitaa tulla eteen nopeammin kuin uskoinkaan. Sunnuntaina me lähdemme risteillen Tukholmaan ja sieltä kotiin saavuttuamme kustuu seuraavana aamuna Skotlanti. Tätä tarkkaavaisempaa linjaa kestää siis viikon verran, kunnes taas on jotain muuta luvassa. Voisin toimia siis ajatusmallilla ”Aloitan sitten loman jälkeen, kun eihän se yksi viikko nyt enää mitään merkkaa..” vaan en toimi. Aina on jotain, jonka varjolla alottamista voi siirtää eteenpäin. Aina on jotain, jonka vuoksi keksii kaikenmoisia tekosyitä ja verukkeita vaan ei tällä kertaa. Se mitä tapahtuu ensi viikolla, on sen viikon asia ja nyt eletään tätä hetkeä – eikä tälle hetkelle ole mitään erityistä syytä olla tiukentamatta ruokavalionyörejä. 

Joku siellä saattaa ajatella jopa niin radikaalisti että miksi höllentää reissullakaan. Niin, voisihan sitä toki elää lomamatkatkin omaa ruokavaliota noudattaen, varsinkin kun siihen on kaikinpuolin tyytyväinen ja tietää että olo on ”parempi”. Tietenkään loman itseistarkoitus ei ole lapata sisään kaikkea mahdollista ja niin paljon kuin pystyy mutta opettelen uutta elämäntapaa ja minun elämäntapaani kuuluu myös höllemmät hetket silloin, kun sen aika on (juhlat, lomamatkat jne). Järkeviä valintojahan voi tehdä, en sano sitä, mutta aion nauttia myös harvinaisemmasta mahdollisuudesta jos siltä tuntuu. Siispä, arki on arki, jota eletään tämä viikko. Seuraavat kaksi viikkoa ovat lomaviikkoja, jolloin eletään armollisemmin. On korkea aika jälleen opetella erottamaan nämä kaksi asiaa toisistaan. 

Alla ruokamuistoja viimeisimmältä Tukholman risteilyltä:

IMG_53693 IMG_53743 IMG_54013

Koska tosiaan olemme reissunpäällä, ei maanantaille ole luvassa vaakalukemia. Samasta syystä ei myöskään tule aikaistettuja kuukausimittoja. Varsinaisena kuukausimittapäivänä olemme Skotlannissa ja mitat jäävät myös silloin ottamatta. Sensijaan, lomareissujen jälkeen aloitan ihan tietentahtoen 30 päivän tehoilun ja saatte siitä pyristelystä ennen ja jälkeen mitat. Lokakuulle on luvassa myös ihan oikeat kk-mittailut mutta syyskuu jää kokonaan välistä. 

6 kommenttia

  1. Linda kirjoitti:

    Niin se vaan menee että reissussa tulee syötyä höllemmin, ja olennaisena osana se reissuun kuuluukin. Toki voi ja kannattaakin tehdä terveellisiä valintoja, mutta jos tarjolla ei ole mitään erityisen proteiinipitoista, on pakko syödä hiilaripainotteisesti – ja ainakin itselläni se johtaa hyvin helposti liian suureen kalorimäärään. En kuitenkaan ala raahata mukana maitorahkoja, raejuustoja ja kaurahiutaleita.
    Ja ne kaikki ihanat jälkkärit ja muut makuelämykset, tuntuisi väärältä kieltäytyä 🙂

  2. SatuMaa kirjoitti:

    Moi! On niin ihana lukee tätä sun blogia kun meidän ajatusmaailma ruuasta, herkuista ja urheilusta kohtaa niin hyvin! Mä yritän kanssa tässä opetella miten saisin herkut, lomat, ja juhlasyömiset yms hallintaan niin että ne kuuluisi normaaliin arkeen enkä tuntisi niin huonoa omatuntoa aina kun jotai ylinmääräistä tulee syötyä! 😀 Piti kysyä että mikäs sun tavoitepaino on? Vai oletko jo siinä? 59,4kg on niin vähän! Voi itse vaan haaveilla! Itsellä paino junnaa 62-65 kg( oon 170 cm pitkä) ja haluisin joku aamu että se näyttäisi 60 kg! :D——> ruokavaliosta se on kiinni! Tiedän! Heti kun syön leipää niin paino nousee melkein 65 kg! PERKELE! Mut tsemppiä sinne reissuun ja pidä kivaa! :D:D

    • jennie kirjoitti:

      No olen sinua niiiiiin paljon lyhyempi (162cm) että tavoitekin on alempana – jossain 55-kilon tietämissä. Loppujenlopuksi vaakalukemaa enemmän tulee kertomaan peili ja mittanauha mutta tässä pudotusvaiheessa kiloilla kuitenkin on merkitystä sitä lopullista tavoitetta (kiinteä kroppa) enemmän. Ei siis sillä ettäkö nyt haluaisin pudottaa painoa väärästä paikasta, ei, mutta kilot siis kiinnostavat nyt enemmän kuin sitten joskus tulevaisuudessa. Toivottavasti ymmärsit edes jotain tästä sekasotkusta 😛

  3. Anna P. kirjoitti:

    Niin ”terveenkuuloista” tekstiä!

    Hallitumman arjen lisäksi kalenteriin pitää mahtua mukavia hetkiä ja erityisesti asioita, jotka tuottaa mielihyvää. Mm niitä Ruotsinlaivan jälkkäribuffetpöytiä! Toki herkuttelun ja kulutuksen suhde pitää olla kunnossa myös sen jälkeen, kun on päässyt tavoitteeseen. Parempi siis opetella pikkuhiljaa niitä toimivia ja kestäviä loppuelämän tapoja 🙂

    Meillä oli eilen me&i-kutsut ja tottahan toki leipurin piti maistella tuotoksiaan 😉 BC:n ajalle ajoittuu myös yhdet kaverin synttärit sekä pojan 4-v-synttärit (tai jopa kahdet) enkä meinannut noinakaan päivinä täysin kieltäytyä herkuista! Ei tavoitteeseen pääsy ole muutamasta tietoisesta höllennyksestä kiinni, kun ruokavalio on kuitenkin yli 90% ohjeen mukaan. Ja kuten totesin, minunkin pitää jatkaa treenejä vielä 10 viikon jälkeen, joten kehitystä on luvassa vielä myöhemminkin. Kahden eka viikon aikana (sisälsi sen risteilyn) paino tippui kuitenkin 1.4 kg ja esim lantiolta – 2 cm..

    NAUTI siis lomastasi hyvällä omalla tunnolla!

    • jennie kirjoitti:

      Nautin 🙂 ja hienoa kuulla ettei sinunaan BC-projektia näyttä’nyt edes haittaavan pieni höllääminen. Muistan itseasiassa itsekin hyvin edelliskerrasta (siis toissasyksyn diettaamisesta) että kun muutoin söi fiksusti ja liikkui, ei eds ne muutamat överit kaataneet venettä.

      Lomailua odotellessa 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.