Hae
My Project Is Me

Ihanne ruokavalioni

Kilojen karistus alkakoon!

Tarkoitus on saada kroppa kuntoon sekä liikunnan että ruokavalion avulla. Lähtökohtaisesti pyrin vähentämään turhia hiilareita sekä rajoittaa herkuttelun viikonlopuille.
Ruokavalioni tulee pääosin koostumaan seuraavasta:
Aamupala:
Smoothie, kahvi, vitamiinit
Välipala:
Smoothie
Lounas:
Salaatti (kana, kala, tms. joka sisältä myös proteiinia)/ kasviksia +lihaa (kalaa, kanaa, punaista lihaa)
Välipala:
Smoothie
Illallinen:
Salaatti/kasviksia+lihaa
Iltapala:
Smoothie/ munakas/ salaatti fiiliksen mukaan
Nyt kesällä on vielä helppo lisätä marjoja, herneitä yms. ihanaa tuoretta mukaan jotta saadaan ravintoaineet tasapainoon. Ravintoaineista puheenollen pidän siis huolen siitä että
  • saan tarpeeksi (yli suositusten) proteinia
  • saan tarpeeksi kuitua
  • syön vähintään viisi hedelmä/kasvisannosta päivässä (5a’day)
  • vitamiinilisät (kalsium, monivitamiini, omega)
Lähtökohtaisesti aina ruuan kanssa salaattia! Janojuomana toimii vesi. Itse ruoka nyt voi vaihdella maan ja taivaan välillä, mutta lähtökohtaisesti siis ylläolevan mukaan. Smoothien saatan korvata myös ihan perus maitorahkalla, johon lisään sitten marjoja, mehukeittoa, leseitä, mysliä.. jälleen kerran oman maun ja fiilisten mukaan.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.