Hae
My Project Is Me

Proteiinipitoinen Coleslaw

Aito ja alkuperäinen Coleslaw tehdään majoneesiin, joka ei ravintoarvoillaan rehentele. Tämä versio on paitsi huomattavasti alkueperäistä keveämpi, myös proteiinipitoinen ja siten siis parempi valinta aterian lisukkeeksi.

coleslaw_1

coleslaw

Salaisuus? Maitorahka. Omaani lorahti sitä (rahkaa) hieman turhan tuhdisti mutta onneksi se ei ole niin vakavaa. Seuraavassa ohjeessa on alennettu rahkan määrää kuvassa näkyvästä.

300g Valkokaalia

1 iso vihreä omena

200g Maitorahkaa (ohenna tarvittaessa vedellä tai maidolla)

sopivasti mausteita (suolaa, steviaa, tzatsikiseosta)

Tästä tulee reippaan kokoinen määrä, sanoisinko noin 6 annosta. Kaloreissa puhuttaessa yhdessä annoksessa on tällöin noin 50kcal, josta proteiinin osuus on suunnilleen 30% (Finelillä laskettuna). Yhtälailla raasteeseen voi sekoittaa myös porkkanaa (kuten oikeassa Coleslawssa) mutta sitä ei nyt juuri sattunut kotona olemaan kun mietin että mitä tekisin kaapissa lojuneesta kaalinpalasta. Omena toimi kuitenkin kivasti ja teki kokonaisuudesta mukavan raikkaan.

7 kommenttia

  1. Saara kirjoitti:

    Nams! Täytyypä testata 👍

  2. C kirjoitti:

    Ihanaa kun oot palannut takaisin! 🙂 oli heti pakko lukea kaikki kirjoitukset läpi.
    Oot tosi hyvä motivaattori laihduttamisessa terveellisten elintapojen kautta. Itelläkin mennyt kesä vähän överiksi, niin nyt voi taas siistiä ruokavaliota ja lisätä liikuntaa. Ihanaa syksyä Jenni!

  3. Helzu kirjoitti:

    hmmm…kuulostaa hurjalta toi rahka ohjeessa. Täytyy testata joku kerta. Mielenkiintoinen ohje.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *