Hae
My Project Is Me

Vetoremmit treenin tukena

Vierastin pitkään vetoremmien hankkimista treenin tueksi. Ajattelin että eivät minun treenipainoni ole tarpeeksi isot että tarvitsisin niitä. Pelkäsin etten osaa käyttää niitä ja nolaan itseni. Mietin että mitä ihmettä muutkin ajattelevat kun käytän vetoremmejä joillain mitättömillä vastuksilla. Luulen että moni miettii samankaltaisia juttuja ja voin sanoa että ihan turhaan. Minä siis hankin vetoremmit koska päätin että haluan epäolennaisuuksien (pysyykö tanko hyppysissä) sijaan keskittyä olennaisuuksiin (liikerataan ja treeniin). Päivääkään en ole katunut. Kertaakaan en ole miettinyt että käytänpä niitä ”liian kevyiden” painojen kanssa eikä niiden käyttökään ole vaikeaa.

P1010343

Asetetaan remmi ranteeseen ja kietaistaan kaistaletta tangon ympäri

P1010346

Tehdään sama toiselle puolelle ja kiristetään samalla liikkeellä kuin mopossa lisätään kaasua, kierittämällä eteen

P1010341

Jätetään kangas/nahkasuikaleet kämmeniin ja keskitytään varsinaiseen työhön

Jokainen joka miettii remmien hankkimista niin suosittelen sillä ei niitä suinkaan hankita treenipainojen vuoksi, vaan treenin tehostamiseksi. Ja kuvissa demonstroitu tilanne smithissä mutta toimii toki samaan tapaan vapaalla tangolla.

IMG_2734

 

16 kommenttia

  1. Tiina kirjoitti:

    Minä käytän remmejä mavessa, mutta ensin aina nousen työpainoihin ilman niitä.

    • jennie kirjoitti:

      Tämä on tosiaan hyvä juttu (vastaan lähinnä siis lukijoille tässä kohtaa) mainita sillä samalla kehittyy puristusvoimakin.

  2. Hillasuo kirjoitti:

    Mulla on ollut kans paljon ongelmia, kun aloin treenata salilla enemmän, koska mulla on heikko puristusvoima (mitattiin). Mulla siis tyssäsi reilu vuosi sitten harjoittelussa toistojen teko siihen, että puristusvoimaa ei vaan ollut. Sai vaan huomata, että voi tehdä jonkun x määrän toistoja ja se on siinä tuon vuoksi. Ja kokeilin myös eri otteita tangosta mutta silti. Sitten meni jonkin aikaa, pidin kai saliharjoittelusta taukoa. Kun menin takaisin, en huomannut ongelmaa tuossa asiassa niiden painojen kanssa, joita nyt jaksan nostella. Ei ole vielä tosi suuret painot mutta ei ne kaikkein pienimmätkään. Eli mun kokemuksen mukaan kehitystä voi tapahtua noinkin, onneksi. Luultavasti tämä kommentti tuli kirjoitettua nyt sellaiselle, joka yleensä tätä blogia lukee eikä itse blogistille, joka on löytänyt hyvän keinon. Itselle kai on tietty kynnys kokeilla vetoremmejä ja se tuntuu tyhmältäkin, koska omat painot on kuitenkin vielä olleet suht pienet raudannostajaksi. Eli mun remmikokeilut odottaa vielä.:)
    Kiitos siis kuitenkin tästä postauksesta, näitä juttuja kun on kiva miettiä.:)

    • jennie kirjoitti:

      Kiitos itsellesi omista kokemuksistasi – nehän ne ovat kaikkein parhaiten ihmisille vinkkejä antavia asioita. Yhtä ja ainoaa tapaa ei tietenkään ole ja ilman remmejäkin pärjää, ihan niinkuin myös niiden kanssa 😉 Itse vain olen yllättävän monessa yhteydessä törmännyt mainitsemanikaltaisiin ajatuksiin ettei osaa/kehtaa käyttää vetoremmejä ja halusin ehkä omalta osaltani myös rohkaista niiden käyttöön myös niiden pienempien painojen (kuin tankoon menevät maksimit) kanssa.

  3. Tuuli kirjoitti:

    Minulla tuo remmien käyttö kans menee niin, että teen sarjat niin pitkälle ilman kuin näpeissä voimat riittävät ja remmit otan käyttöön vasta, kun puristusvoima alkaisi rajoittaa suoritusta. Tällä hetkellä mavessa mennään päivästä riippuen 70-75 kg asti ilman ja sitten otetaan remmit avuksi, jotta pystyy isommillakin painoilla keskittymään olennaisempaan suorituksessa. Tällä taktiikalla puristusvoimassakin on tapahtunut kehitystä, koska vuosi sitten remmin tarvittiin avuksi jo 60 kg paikkeilla. Maven lisäksi en muissa liikkeissä remmejä käytä, koska niissä en (vielä ;)…) liikuttele sellaisia kilomääriä, etteivät näppivoimat riittäisi.

    • jennie kirjoitti:

      Kyllähän se puristusvoima tosiaan jää apuvälineiden lomassa kehittymättä (ainakin samanlla tahdilla)ja tapana tuo tosiaan toimii tavattoman fiksusti kun saa vähän niinkuin parhaat puolet molemmista 🙂 Lähinnä ehkä tämän tekstin syvällisin ajatus oli se, että jos joku muu ajattelee minun kanssansi että ”ei ole tarpeeksi kovaa treenaava käyttääkseen apuvälineitä” niin ei kannata. Jos se auttaa itseä treenamaan oikein ja keskittymään olennaiseen niin silloin se on hyvästä.

  4. Clarissa kirjoitti:

    Remmit hankin aika nopsaan kun mavessa alkoi tuntumaan sormissa isommat painot. Ei tullut edes mieleen että mitä muut ajattelis semmosista, sillä itse koen ne hyödyllisiks. Joskus saatan käyttää niitä käsipainojen kanssa vaikka ehkä jaksaisin ilmankin, en halua keskittyä siihen että jaksanko pitää käsipainoa kädessä enää loppuvaiheessa, vaan tosiaan haluan keskittyä oleelliseen. Mulla on parit erilaisetkin, hommasin eBaystä vetoremmit pehmusteella kun ensimmäiset (jotka lainasin poikakaverilta) hiersivät jostain syystä paljon. Nyt ne on kuitenkin jäänyt käyttämättä kun hommasin söpöt pinkit vetoremmit 🙂

    • jennie kirjoitti:

      Sepä se, keskittyminen olennaiseen, on juuri oikea syy ne hankkia.. söpöjen pinkkien hankkiminen on silkkaa silmäniloa 😉

  5. maria kirjoitti:

    En käyttää, käytän magnesiumia 🙂

  6. Sere kirjoitti:

    Ja tämän vuoksi treenaajilla ei ole tippaakaan puristusvoimaa, se voima mitä salilla on ei välity oikeisiin tilanteisiin. Esimerkiksi mavessa pystyy remmeillä nostamaan 100kg, oikeassa elämässä ei saa 30kilon tavaroita nosteltua kun näpit pettää.

    • jennie kirjoitti:

      Niin no, sitten voi taas toki miettiä sitä että mihin sitä tarvitsee normaalielämässä sitä kolmea sataa kiloa nostella 😉

  7. Tiia M kirjoitti:

    Aivan briliantti keksintö! Mun kaveri teetätti mulle vetoremmit suutarilla nahasta. Tosi mukava ylläri! Ennen kaikkea reeni kohdistuuki paremmin kohdelihakseen, varsinki just esim. kulmasoudussa kun ei tarvi puristaa käsi puuduksissa. 🙂

    • jennie kirjoitti:

      Nahkaiset on munkin lempparit mutta enpä ole tiennytkään että niitä voi ihan teetättääkin

  8. Saara kirjoitti:

    Mä kansa ajattelin aikasemmin, että turha mitään vetoremmejä hankkia kun tekee kumminkin suhteellisen pienillä painoilla. Jossain kohtaa sit kumminkin ajattelin panostaa kunnon salivehkeisiin ja hommasin sellaset n. 30e ”feikkiversat” ja ei kyllä kaduta hankinta yhtään! Painoja on saanu sen jälkeen nostettua ja treeni menee sinne minne pitää kun ei tarvii miettiä otetta. Tykkään näistä myös enemmän kun monta kertaa ympäri pyöritettävistä koska treeni on paljon jouhevampaa ja remmit menee aina paikoilleen hetkessä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.