Hae
My Project Is Me

Ihan niinkuin ennen

Moi, 

Siitä jatketaan mihin jäätiin ja sitä rataa. Olen pitkästä, pitkästä aikaa käynyt dvd-kaapin puolella ja kappas mitä sieltä löytyikään: Jillian Michaels ripped in 30.

Snapshot_20130814_2

Joku alkuperäinen suunnitelmani oli aloittaa kotikuntoilu näiden dvd:iden parissa (joita siis on muitakin kuin tämä) jo aikapäivää sitten. Aloittaminen on kuitenkin siirtynyt eteenpäin milloin mistäkin syystä. Viimeisimpänä syyynä on ollut tarpeettomuus, sillä olen ollut enemmän kuin tyytväinen käyttämiini jumpparutiineihin. Ajattelin kuitenkin kokeilla mistä tässä taas olikaan kyse ja jos rehellisiä ollaan niin omat kokemukseni tästä nimenomaisesta dvd:stä ovat melko vähäiset. Kun viimeksi dvd:istä innostuin kävin läpi 30 day shred- sekä 6 week sixpack-ohjelmat ja kun alkoi tämän kyseisen Ripped in 30:n vuoro, siirryinkin melko nopeaa tahtia jo salille. Siinä vaiheessa dvd:t jäivät kaappiin pölyttymään.

Lyhyesti, tämä dvd tarjoaa 3-2-1-kaavalla (3 minuuttia lihaskuntoa, 2 minuuttia aerobista ja 1 minuutti vatsoja) kolme patteria. Itse treeni kestää siis vartin eikun siis toki 18min, (hyvä matikkapää, joo)…  ja siihen päälle muutaman minuutin alkulämpö ja loppuvenyttely – sopii siis pikatreenaajalle kuten minä. Päivien edetessä, treeni muuttuu rankemmaksi ja erilaisia ohjelmia on neljä, eli laskennallisesti kutakin ohjelmaa tehdään viikko kerrallaan. (Kuvien laatua pahoitellen, käytin tietokonetta toistoon)

IMG_8223 (1024x669) IMG_8232 (1024x683)

En tiedä oliko se vain huono treenipäivä, mutten saanut ykköstasosta irti ihan niin paljon kuin odotin. Verrattuna vaikka supervarttiin, on se minusta rankempi kuin tämä ykköstaso. Toki, kun tätä tekee päivittäin voi mielipide muuttua  -seuraavista tasoista (ohjelmista) puhumattakaan. Koska minulla jokatapauksessa tulee viikon tauko lomamatkan vuoksi, en aio 30 päivän pyristelyyn ryhtyä ihan vielä. Seuraavat viikot ennen Skotlannin matkaa saattaa olla että teen tätä tai jotain muuta dvd:tä, ”omia jumppiani” ja/tai gymstickiä mutta sen jälkeen otan ihan tehtäväkseni katsoa mitä 30:ssa päivässä saa aikaan – fiksua ruokavaliota tietenkään unohtamatta. 

Ja vaikkei jumppatuokio olisi rankimmalta-ikinä tuntunutkaan niin näin seuraavana päivänä voin todeta että kyllä se vaihtelu johonkin puri. Ei kroppa sentään jumissa ole mutta uudenlainen ärsyke teki taas tehtävänsä. Ja se mikä dvd:issä on minusta kivaa pelkkään omaan tekemiseen verraten on ohjaus. Joku muu määrää tahdin ja itse vain täytyy tehdä perässä; Aivot narikkaan ja menoksi ennenkuin on ohi.

7 kommenttia

  1. Crunches not Cookies kirjoitti:

    Mä tykkään kans noist Jillianin dvd-treeneist. Mut en kyl oo tehny yhtäkään niist loppuun asti, jossain vaihees alkaa aina maistuu puulle, ja meen takas salille ja ryhmäliikuntaan. Mut dvd’t on ihan kiva lisä treeniin, voi sit tehdä sellasina päivinä ku ei haluu lähtee kotoota 🙂

  2. LOVE kirjoitti:

    YES! JUST tänä aamuna otin esille mun JM:n jumppavideon ja nyt alkaa!!:):) YES!!!! mikähän se mun oli..siinä oli 20 minsan setteja..ihan parasta!!!

  3. Pilvi kirjoitti:

    Hauskaa, että löysit DVD:t uudestaan 🙂 Itse en ole koskaan lopettanutkaan; mielestäni tosin 30 Day Shred on tehokkaampi kuin Ripped in 30, varsinkin 1. taso (vaikka Rippedissähän niitä on 4). Rippedissä on kyllä uudempana parempi musiikki ja selostus. Voin suositella Extreme Shed &Shrediä, siinä 1 osio tosin kestää jo noin 40 min muistaakseni ja tasot yhdessä tehtynä 1h 20 min, mutta siinä riittää haastetta 🙂

    • jennie kirjoitti:

      Äh, no nyt aloin miettimään että pitäisikö sitä sittenkin edetä tuolla vanhemmalla versiolla.. 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.