Hae
My Project Is Me

run, Run, RUN!

Jep,

Minä kävin koukkaamassa kymppilenkin tässä eräänä keskiviikkoiltana ja nyt on pakko kerrata hieman tuntemuksiani lenkin varrelta tänne muillekin. Tiistainahan minun oli jo tuo matka tarkoitus taittaa mutta käytettävissä olevaa aikaa ei ollut tarpeeksi, niinpä oli tyytyminen puolta lyhyempään matkaan, jonka kuitenkin käytin hyvin hyödykseni (palaan siihen aivan pian).

Kun siis lähdin keskiviikkona juoksemaan niin ajattelin alussa että huomaa kyllä että edellisiltanakin on juostu, jalat ovat hieman raskaat. En antanut tämän kuitenkaan häiritä vaan päätin että nyt mennään ja jo hetken päästä jalat olivatin tottuneet juoksuaskeleisiin. Tämä on muutoinkin yleensä se ensimmäinen ”luovutusvaihe”, eli kun vähän tuntuu siltä että onpa raskasta tai voisi lopettaa. Jos sen hetken yli menee, niin huomaakin että eihän tässä ollut mikään hätä. Loppumatka onkin sitten taistelua päänsisäisesti, jos on taistelua ensinkään.

Ihan parhaaseen aikaani en yltänyt mutta se ei olekaan nyt tärkeintä. Tärkeintä on että minä lähdin kotoa liikenteeseen ja alkulämmittelyn (8min kävely) vaihdoin hölkkään ja lopetin vasta kotiovella. Ja jos ihan tarkkoja ollaan niin kertyi matkaa enemmän kuin 10km, joka on ollut lenkin noin pituus vanhalta asunnolta. Nykyiseltähän matka kasvaa lähes kilometrin verran. Lenkkeilin melkopitkälti sykkein 145-155.

pystynköhän minä

pystynköhän minä

 

jes! Pystyin

jes! Pystyin

IMG_8828

ai mitenniin tuli pikkasen lämmin?

ai mitenniin tuli pikkasen lämmin?

Lyhyesti vielä palatakseni tähän hyödynnettyyn puolituntiseen; Intervallit. Minulla ei ollut tällä kerralla sykevyötä mukana, joten sen tarkemmin en osaa asiasta sanoa. Matkasin muutoin tasapaksua hölkkävauhtiani mutta yhdellä suoralla spurttailin erään tietyn biisin tahdissa. Sykkeenkohotuksia tuli yhteensä viisi, noin 15-30sek pätkissä. Siinä oli taas kokemattomalle kyllä treeniä kerrakseen, huh! Niin, ja se kappale oli remix-versio Brinteyn Gimme more:sta (sykkeenkohotus siis aina kertosäkeen aikana, kuten laulussa sanotaankin; Gimme more!).

 

2 kommenttia

  1. Eikku kirjoitti:

    Vau, kuulostaa hyvältä, molemmat treenit. Juoksussa onkin hyvä tehdä just vaihtelevasti noita intervallitreenejä ja sitten tasaisia pitkiä lenkkejä. Kunto kohoaa sekä vauhti- että peruskestävyysalueella.

    Asiasta viidenteen: mustikoita nassuun 🙂 http://www.nettitreeni.com/view_news.twid?id=367157

  2. Heidi Luostarinen kirjoitti:

    Hyvä sinä! Olen kyllä vähän kade. Niin ihanaa kun tämä raskaana olo toisaalta onkin (vielä 10 viikkoa laskettuun aikaan), odotan kieltämättä, että pääsisin juoksemaan, edes ihan pikkuisen vaan. Masun kanssa se ei ole enää tuntunut hyvälle. Blogistasi olen kyllä saanut paljon ”vertaistukea” raskauden aikaiseen liikuntaan. Mahtava blogi ja mahtava bloggari. <3

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.