Hae
My Project Is Me

Toivepostaus: Treeni TRX-nauhoilla

Moikka,

Kun minulta jokinaika sitten pyydettiin painonpudottajalle sopivaa kotitreeniä esimerkiksi TRX-nauhoja käyttäen, innostuin kovasti. Toteutus on vain kestänyt luvattoman kauan mutta tässä sitä nyt olisi. Lähtökohtana treenille oli tosiaan painonpudotus mutta yhtälailla kuka muu tahansa voi ohjelman tehdä sillä sykettä kohottava treeni on toki hyväksi jokaiselle ja tukee mukavasti vaikka perinteistä punttia. Toteutin ohjelman tavalla, jolla itse tykkään treenata: lihaskuntoa ja sykkeenkohotusta yhdistäen. Koko treeniin ei mene kuin noin 30min (+lämmittely ja jäähdyttely) mutta itsellä ainakin nousi mukava hiki ja maksimisykkeet olivat 181.

kuva 2(2)

kuva_

Liikkeiden järjestys on mietitty siten että siirtyminen liikkeestä toiseen olisi mahdollisimman jouhevaa. Kuvasin tämän sekä videolle että kuvin. Toivottavasti tykkäätte ja jos uskaltaudutte kokeilemaan, olisi mukava kuulla kokemuksia. Kierroksia treenissä on yhteensä neljä ja toistomäärät ovat 30-25-20-15, eli ensimmäisellä kierroksella liikkeitä on kolmekymmentä, toisella kaksikymmentäviisi jne. Vuorojaloin tehtävissä liikkeissä jokainen toisto lasketaan eli yksi toisto on vaikka vasemmalla jalalla tehty ja kaksi toistoa molemmilla. Jokaisen kierroksen jälkeen tauko ja välissä tarpeen mukaan.

Oletteko valmiina? Videon treeniin voitte katoa täältä mutta muutoin ohjeistus alla.

Pistoolikyykyt: Tee ensin toisella puolella tarvittavat toistomäärät ja siirry sitten seuraavaan jalkaan. Tee työ pakaroilla eli älä nosta itseäsi liinojen avulla. Ylhäällä voimakas supistus pakaraan.

kuva 4 kuva 3

 

 

 

Kyykyt: Tee työ pakaroilla, ylhäällä voimakas supistus pakaraan

kuva 2

Kyykkyhypyt: Yritä edelleen hyödyntää enemmän alakroppaa vaikka vetoapua väkisinkin tulee vauhdissa otettua.

Ojekuva 1(1)

Ojentajaliike: Mitä enemmän nojaat käsiin, sitä rankempaa.

kuva 4(1)

Punnerrukset: Mitä enemmän nojaat käsiin, sitä rankempaa (ei kuvaa).

Soutuliike: Mitä alempaa vedät itsesi ylös, sitä rankempaa. Ääriasennossa voimakas supistus lapojen väliin ja kyykystä poiketen työ tehdään siis yläselällä.

kuva 5

Saksihypyt vuorojaloin.
kuva 2(2)
Vaikuttaako helpolta? Kokeile ihmeessä ja jos siltä tuntuu niin lisää ekstrakierros kymmenellä toistolla perään. Treeni saa tuntua! Alkulämmittelynä voi esimerkiksi tehdä kaksi kierrosta viiden toiston sarjoina ja vähän hakea tuntumaa liikkeisiin.

4 kommenttia

  1. Sonja kirjoitti:

    Uu, kiitos vinkeistä 🙂 Just eilen tein TRX-nauhalla ja kahvakuulalla treenin, huomenna uudestaan ja aion hyödyntää sun vinkkejä 🙂

    • jennie kirjoitti:

      Toivotaan että tykkäät 🙂 Ja jos päädyt kokeilemaan ihan sellaisenaan, niin käy ihmeessä kertomassa omat ajatuksesi!

  2. Tytti kirjoitti:

    Hassua miten blogeja lukiessaan ”kuvittelee” millanen ääni bloggaajalla on. Kun katoin tän videon niin eka ajatus oli et apua, olin ajatellu ihan erilaisen äänen sulle. 😀 Ai että on tyhmältä kuulostava kommentti mut pakko nyt kuitenkin lähettää. 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.