Hae
My Project Is Me

Treeniä jenkkiläisittäin

Moikka,

Koska edellisestä mainintakerrasta alkaa olla aikaa niin muistutanpa jenkkiläisestä FitnessRX-lehdestä. Itse ostelen aina silloin tällöin (kuitenkin useamman kerran vuodessa) ihan fyysisen lehden mutta heidän FB-sivujaan seuraan aktiivisesti. Eikä ole muuten ihan sattumaa että juuri tänään kirjoitan tästä aiheesta, sillä eilen kävin kokeilemassa erästä heidän treeniään salilla. Kyseessä on ohjelma, jonka sopivan painon omistaessaan voi tehdä myös kotona ja ainoa väline jota tarvitaan, on riittävän iso kahvakuula (tai hätätapauksessa käsipaino).

fiiliksiä ennen treeniä

fiiliksiä ennen treeniä

Ohjelmassa on vain kolme liikettä, joita toistetaan putkeen. Itse tein seuraavassa järjestyksessä vaikka muutkin ovat sallittuja.

Kyykkyhyppy (kyykky)

Punnerrus (punnerrus polvet maassa)

Etuheilautus

Toistoja tehdään siten että ensimmäiellä kierroksella 20/liike, toisella 19, kolmannella 18 jne. Viimeisellä kierroksella toistoja tulee viisi (5). Jos treeniä tahtoo helpottaa niin toistomäärät voi aloittaa vaikka viidestätoista, kuten minä tein. Myös liikkeistä voi tehdä kevennetyn version, joka on ilmoitettu suluissa. Koko kroppa saa mukavaa harjoitusta ja sykkeet nousevat. Eilen aamulla tuli siis ihan äkkiseltään suoritettua 110 punnerrusta. Lopuksi väkersin vielä vähän vatsoja. Treeniaikaa en kovin tarkkaan katsonut mutta ei siinä mennyt kuin jotain 10-15min väliltä, joten aloittaessa kahdesta kympistä uskoisin että päästäisiin 25-30minuuttiin.

Facebook-sivuilta löytyy paitsi tämä treeni niin myös lukuisia muita ihan perinteisestä salista tällaisiin kiertoharjoittelutreeneihin. Paitsi treenejä, niin olen bongannut heidän sivuiltaan lukuisia ruokavaliovinkkejä, erityisesti leivonta- ja herkuttelupuolella. Alansa ammattilaiset, eri erilaiset fitnesskisaajat ja –mallit kuvineen eivät suinkaan muutakuin luo hieman lisää inspiraatiota tekemisiin ja lukemisiin. Jos kyseinen lehti tai sivusto ei ole tuttu niin suosittelen.

Jostain syystä minulla ei tullut otettua kuvia liikkeistä mutta onneksi ne ovat tuttuja varmasti jokaiselle. Voin kuitenkin tarjota muutaman vanhan kuvan, samanlaisita liikkeistä.

Tämä on itseasiassa liikkuva kyykkyhyppy. Kuva taisi olla kesältä 2013.

Tämä on itseasiassa liikkuva kyykkyhyppy. Kuva taisi olla kesältä 2013.

Punnerruksia Skotlannista keväältä 2014

Punnerruksia Skotlannista keväältä 2014

Ja etuheilautusta kahvakuulalla vuodelta 2012

Ja etuheilautusta kahvakuulalla vuodelta 2012

6 kommenttia

  1. Anna kirjoitti:

    Moi! Olen tänne blogiin aina silloin tällöin eksynyt, mutta nyt vasta huomasin, että treenataan samalla salilla :)! Joten piti tulla heti kommentoimaan. En tosin koskaan pääse itse treenaamaan noin tyhjällä salilla.. milloin ihmeessä siellä on noin vähän väkeä? Ei muutakuin hyviä treenejä :)!

    • jennie kirjoitti:

      Hih 🙂 Tarkoitatko tuota Foreveriä? Jos nyt paljastan salaisuuteni niin kohta siellä ovat kaikki samaan aikaan mutta silläkin uhalla sen teen: Käyn useimmiten siellä vasta kahdeksan jälkeen, itseasiassa lähempänä ysiä. Jonkinverran silloinkin toki porukkaa on mutta selkeästi vähemmän kuin ruuhkatunteina. Jos siis haluaa välttää laitejonot, tervetuloa meidän vakkari-iltatreenajien pariin!

  2. Sonja kirjoitti:

    Huh, ois ehkä pitänyt ottaa sykemittari ihan mielenkiinnosta mukaan, aika hapokas treeni! 😀 Aloitin kahdestakympistä, punnerrukset tein polviltani ja aikaa meni 22min. Hiki virtasi ihan kiitettävästi ja jalat tärräsi, kun lopetin, heh. Ihan virkistävää aina kokeilla erilaista treeniä.

    • jennie kirjoitti:

      Ensi kerralla sitten (jos sellaista tulee;) ). Kunhan tämä oma flunssani on lopullisesti ohi niin aionpa minäkin kokeilla tätä ihan tosissani.

  3. öö kirjoitti:

    15+14+…+5 on kylläkin 110 eikä 236 🙂

    • jennie kirjoitti:

      Ei ihme että kauppalasku yllätttää aina suuruudellaan kun ei perus plussalaskukaan suju 😀 kiitos tästä, korjattu

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.