Hae
My Project Is Me

Herkullisen helppo marjapiiras

Moikka,

Pitkään aikaan ei olekaan ollut mitään ruokajuttua ja osittain tämä johtuu siitä että olen ollut hivenen laiska kehittelemään sallituista aineksista mitään järin ihmeellistä. Onneksi joku muu on, sillä yksi asia jota olen hieman viikkojen kuluessa kaivannut, on proteiinileipominen. Jokainen, joka on blogia yhtään kauempaa lukenut on varmasti huomannut että tuolta resepteistä löytyy kaikenlaista proteiinipitoista herkkua (sekä toki kaikkea muuta). Nyt kun en ole itse millään lailla vastuussa siitä mitä ruokavalioni sisältää, ja missä suhteessa, en ota kantaa seuraavan reseptin ravintosisältöön. Siinä missä jollekulle dieetistä (niin, edelleen kutsun tätä sellaiseksi) tulee mieleen salaatinlehdet ja kanafileet niin tässä yksi esimerkki siitä mitä se voi herkullisimmillaan olla.

IMG_9868

Marjapiiras BC-tyyliin

Pohja:

Kaurahiutale 120g

Vanilija Skyr 115g

Kananmuna

(tarvittaessa vettä notkistamaan taikinaan 2-7rkl tai tarpeen mukaan)

 

Täyte:

Kananmuna

vanilija Skyr 115g

Marjoja200g

 

Laita uuni lämpenemään 200c. Sekoita pohjan ainekset keskenään ja taputtele leivinpaperilla vuoratulle piirakkapohjalle. Paista uunissa 200c, keskitasolla noin 20min. Sekoita sillä välin täyte ja kun pohja on valmis lisää. Paista jälleen 200c 20 min. Anna jäähtyä ja nauti.

IMG_9871

IMG_9873

IMG_9874

IMG_9864

IMG_9870

Tästä puolikas vastaa erästä BC:n ateriaa, jollaisen voi syödä halutessaan vaikka joka päivä! Siis sallittua ja hyvää (varmasti myös BC:n ulkopuolella).

26 kommenttia

  1. JenniJ kirjoitti:

    Kiitos reseptistä! Pakko kokeilla tuota piakkoin. Mitä kokoa tuo sun ”vuokasi” on? Osaa sitten laittaa oikeanlaiseen vuokaan… Muutenkin blogisi on mitä mainiointa seurattavaa. Itse olen nyt liten in shapessa, niin on mukava verrata kokemuksia sinun kertoilemiisi.

    • jennie kirjoitti:

      Ihan peruskokoinen, tai itseasiassa tässä oli käytössä sellainen kertakäyttöinen alumiinivuoka, olisiko ollut 22,5cm halkaisija (vai 24,5).. Mutta tuommoinen tavallisen kokoinen.

  2. -E- kirjoitti:

    Pakko kokeilla 🙂 Sopii sokeritomaankin, sillä en oo niin tarkka ollut että skyrin sokeria laskisin. Tosin vois taas miettiä mitä kerran pohdit, että meneekö merkitys jos korvaa herkuttelun muulla napostelulla tai ”herkuilla”, jos tarkotus on opetella vähentämään herkkkuja.

    • jennie kirjoitti:

      Ja ainahan voit korvata sen tavallisella maitorahkalla, niin minäkin tein ekalla kerralla mutta oli maittavampaa näin.

      Mietin toki itsekin tuota samaa, että onko tämä nyt vain se aasinsilta kohti epäterveellisempää mutta ehkä viikonloppuisin saa vähän herkutella 🙂

  3. Emma kirjoitti:

    Hei, olen seurannut blogiasi jonkun aikaa ja samaistun sinuun kyllä siltä osalta että itselläni on kanssa ollut jo 3 vuotta jonkunlainen -3 kg pudotustarve päällä, ja olen kanssasi suurin piirtein saman kokoinen kuviesi perusteella. Ainainen ”kuuri” on kyllä stressannut ja ollut todella rasittavaa, ja aion lopettaa nämä dieetti hommat 3 vkon päästä. Olen myös BC:ssä tällä hetkellä ja olen kyllä tykännyt kovasti, vaikka pudotustahti onkin todella _hidasta_. Tuloksia on tullut ja toivon että ne on pysyviä.

    Haluaisin kokeilla reseptiäsi sunnuntain kunniaksi, kiva kun joku julkaisee jotain oikeasti herkullista, dieetin ohjeita noudattavaa reseptiä vaiheeksi eikä mitään joka sisältää kalliita/vaikeasti löydettäviä ruoka-aineita. En vain millään käsitä että minkä aterian korvasit tällä? Iltapala vai at2? Tsemppiä loppurutistukseen, vaikka oikeasti olen kyllä sitä mieltä ettei sinun tarvitsisi (pitäisi) pudottaa enää yhtään kiloa! Itsekin voisin periaatteessa jo lopettaa dieetin mutta menen loppuun saakka varmuuden vuoksi, ettei rasva tule takaisin niin helposti dieetin loputtua.

    • jennie kirjoitti:

      Tietämättä tietenkään kuka kanssasisar on kyseessä niin omasta mielestäni kaikkien tulokset ovat olleet huikeita, jotka ovat kuviaan ryhmässä julkaisseet. Mikään pikajuoksuhan ei tällaisen ohjelman pitäisikään olla, joten ehkä me voimme molemmat siinä mielessä odottaa ja olettaa että ne kilot pysyvätkin poissa, sikäli jos tästä ohjlemasta on jotain oikeasti ottanut opikseen.

      Tässä tänään aamulla (niin, tämä korvaa siis aamupalan) piirakkaa syödEssäni mietin että mikäjottei tätä pienin muutoksin pystyisi noudattamaan perään toiset kymmenen viikkoa. ehkä ei yhtä kurinalaisesti ja jokaista tomaatin palaa vaa’alla käytteän mutta perusperiaatteiltaan. Uskon, ja haluan uskoa, että kova työ palkitaan aina – ennemmin tai myöhemmin.

      Tsemppiä meille viimeisiin viikkoihin!

  4. Sanna kirjoitti:

    Ihana ohje. Pakko kokeilla. Kiitos tästä 🙂

  5. Eeva-Maria kirjoitti:

    Paljonko tässä on kaloreita per 100g?

    • jennie kirjoitti:

      Enpä ole laskenut mutta nyt kun kysyit niin reilu 800kcal on koko piiraassa. Siitä sitten jos lasketaan että 1/8 on yleinen piirakan osuus niin 100kcal/annos.

      Finelin kautta tarkastettuna tarkka arvo on 825kcal, josta proteiinia 55g, hiilaria 88g ja rasvaa 21g.

  6. Bigblue kirjoitti:

    Loistava ohje! Harvoin resepteihin tartun, mutta tähän kylläkin, kiitos 🙂

  7. iive kirjoitti:

    Luit ajatukseni kun juuri tuskailin työkavereiden omenapiirakkaa syödessä, että olispa kiva kun olisi joku gluteeniton ja suht terveellinen HYVÄ piirakkaohje. Sitten avasin koneen ja näin tämän 😀 Pakko oli tehdä heti tänään itselle kahvitauolle välipalaksi tätä <3 Ja toimii!
    Kiitos 🙂

    iive
    http://voimaahoitsulle.blogspot.fi/

    • jennie kirjoitti:

      Teillä ei siis selvästi ollut tällaista herkkua tarjolla omassa ryhmässä 😉

      • iive kirjoitti:

        Juu, ei tosiaankaan ollut 🙂 Oli kyllä muffinsseja ja hmm.. jotain muutakin. Ne ei hirveästi iskeneet (koska inhoan sitä paistetun valkuaisen makua). Tää resepti kyllä houkuttelee vaikka koittamaan sitä BC:tä uudelleen 😀 Voi että mikä aamupala 😀

  8. Kaisu kirjoitti:

    No täällä säätäjä kokeili 🙂 Tarkoitus oli tehdä ihan ohjeen mukaan mutta kun kaupassa ei ollut vanilja skyriä, löytyi vaan uuniomena skyriä niin päätin että teen omenapiirakan. Eli muuten samat aineet mutta vanilja skyrin tilalle uuniomenaa ja marjojen sijasta päälle omena siivuja ja hieman kanelia. Ja hyvää tuli 🙂

  9. Luana kirjoitti:

    Tätä meni äsken uuniin! Tosin omenaisena versiona, ja skyrin sijaan laitoin Liidelin laktoositonta rahkaa, steviaa (pohjaan vaniljaista ja täytteeseen vadelmaista) ja yhteensä pari tl agavesiirappia. Kanelia ja kardemummaa lisäsin pohjaan ja kanelia vielä koko komeuden päälle. Katsotaan, miten makoisaa tulee! (:

  10. sara kirjoitti:

    Teinpä minäkin tätä aamulla. 😀 Laitoin kyllä vaan normirahkaa, kun skyreistä en tykkää makeutusaineen maun vuoksi. Mutta ei kyllä tullut mitenkään erityisen hyvää XD voi olla tekijässä vika, tai makuasioistahan ei voi kiistellä! En yleensä hirveen paljon syö herkkuja ylipäänsä, päätin silti kokeilla terveellisempää piirakkaa”. Yleensä siis hyvällä omalla tunnolla syön harvoin vaikka ihan normi mustikkapiirakkaakin. 😀 Tuo puuropohja ei kyllä maistunut yhtään mulle. 😀 Vaikka aamupalaksi yleensä puuroa syönkin.. 😀 Oli jotenkin vähän limaista ja sitkeää! Yäks! Sun piirakka näyttää kyllä paremmalta! Mulla tuli varmaan vähän liian paksu pohjasta, kun yritin tehdä pienempää annosta (tuli silti aika paljon) ja pienempään vuokaan. 🙂

    • jennie kirjoitti:

      No voi höh 🙁 Jollain muullakin oli jäänyt pohja litkuiseksi, omani kun taas paistui mukavan kuivakaksi (tykkään siis niissä normipiiraissakin enemmin kuivasta kuin kosteasta pohjasta). No mutta nyt on kohdallasi kokeiltu eikä uudestaan turhaan tarvitse. Puuron saa edelleenkin syödä puurona 😉

  11. Sintti kirjoitti:

    Kiitos ohjeesta, minä tykkäsin tästä! Pyöräytin kaurahiutaleet blenderissä kaurajauhoksi ja käytin kuningatar skyriä, muuten tein ohjeen mukaan. Itse tykkäsin pohjasta – oli rapsakka ja piirakan makeus just sopiva. Ihanaa herkkua, teen kyllä toistekin!

  12. minnie kirjoitti:

    Tosi hyvä! Päätinpä hemmotella itseäni vähän herkkuaamupalalla, ja tämähän sopi kivasti. Okei vähän soveltaen kylläkin, käytin pohjan Skyrin tilalla Alpro Soyan vaniljamaitoa (mutta en paljoa, pohjasta tuli oikein rapea) ja hiutaleet korvasin kauraleseillä, lieneekö osuutta rapeuteen.
    Täyte uuniomenaskyrillä ja vadelmilla.
    Kiitti tästä ohjeesta sulle!

    • jennie kirjoitti:

      jes! Täytynekin kokeilla ehkä jokukerta lisätä vähän noita leseitä ja tuo sun versio kuulostaa kyllä herkulta.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.