Hae
My Project Is Me

Viisi vinkkiä helpottamaan treeneihinlähtöä

Treeneihin lähtö voi toisinaan olla hankalaa ja kotisohva vie voiton 6-0.  Joskus voi ollakin ihan oikein jäädä vain kotiin makaamaan mutta jos selityksiä alkaa olla enemmän kuin tekoja, voi omaa lähtöä helpottaa muutamilla vinkeillä. Tässä muutama hyväksi havaittu ja todettu tosielämän toimiva vinkki, joilla helpotan ainakin omaa lähtöäni silloin kun se vaikealta tuntuu.

Pakkaa tavarat valmiiksi. Vaikka vinkki ehkä säästää myös aikaa, niin vielä enemmän sillä on psykologinen vaikutus. Kun tavarat on pakattu, olet ikäänkuin tehnyt jo päätöksen lähtemisestä ja eihän nyt hyvää päätöstä kannata alkaa pyörtämään.

Suunnittele treeni valmiiksi. Tässä päätös treenaamisesta on viety jo askeleen edemmäs sillä nyt treeneissä on jo ihan konkreettinen tavoite. Kun tiedät tarkalleen mitä olet tekemässä, on tekeminen (ja tässä tapauksessa lähteminen) huomattavasti helpompaa. Tämä vinkki on siis annettu silmällä pitäen sitä ajatusta että treenaat omatoimisesti.

Kalenteroi treenisi. Kävit sitten vaikkapa yksin salilla, kaverin kanssa kävelemässä tai jollain ohjatulla tunnilla niin merkkaa kalenteriisi ylös että tuolloin on treenit. Ohjatut tunnit vaativat usein muutoinkin varaamisen etukäteen jolloin ollaan jo taas kertaalleen tehty päätös menemisestä ennenkuin mitään on varsinaisesti edes tapahtunut.

Hanki treenikaveri. Ei kaverille kehtaa joka kerta tehdä ohareita.

Hanki uudet treenivaatteet. Toisinaan on annettava kunniaa materialismionnellisuudelle. Ei sille vain voi mitään, uudet vaatteet piristävät kummasti mieltä ja ainahan sitä tahtoo pukea päälleen ne uudet vaatteet.


Jos pitäisi kiteyttää minun vinkkini niin se olisi selvästi että tee päätös lähteä. Päätös on jo puolet tehdystä työstä ja enää tarvitsee vain avata ovia ja sulkea se perässä. Loppu onkin jo helpompaa. Onko sinulla näiden lisäksi toimivia vinkkejä jaettavaksi?

4 kommenttia

  1. Päivänkakkara kirjoitti:

    Pro tip:
    Lopeta kahvinjuonti muulloin, paitsi aina just ennen treeniä salli itsellesi kupponen.
    Alkaa kummasti usko palaamaan siihen tekemiseen, kun kofeiiniherkkyys nousee ja ennen treeniä muuttuu aina duracell pupuksi 😀

  2. Hanna kirjoitti:

    Mulla auttaa kun kuuntelee treenimusaa, se auttaa varmasti kaikista eniten! Yleensä jos ei kiinnosta laitan myös treenivaatteet päälle ja en pakota itseäni lähtemään, mutta kun ne vaatteet saa päälle niin motivaatio nousee. Nykyään katson myös instagramista tai youtubesta ”fitness videoita”, motovaatio tosiaankin nousee kun katsoo salivideoita ja hyväkuntoisia ihmisiä 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.