Hae
My Project Is Me

Viikkokatsauksen vuoro

Moi,

Vaikken vaa’alla viikottain enää käykään niin aion edelleen tehdä pienen viikkokatsauksen näin maanantaisin. Viime viikolla minä olin ihan super – sain kuvattua kaikki pääateriat (tai jokaisen erilaisen sellaisen, minähän syön samaa ruokaa aina muutaman päivän peräkkäin) ja liikuin – vitsit sentään liikuin paljon. Aloitetaan vaikka siitä liikunnasta.

Ensinnäkin viikolle mahtui kaksi elämäni ensimmäistä kertaa, joista toinen oli Zumbaa ja toinen kahvakuulailua. Miten en ole ennen Zumbatunnille mennyt? Sehän oli oikeastaan ihan kivaa vaikkakin kaksi erilaista ohjaajaa tarjosivat hyvin erilaiset tunnit. En sano että todellakaan osasin “liikkua oikein” mutta ihan jo sinnepäinkin tehtynä sai hyvän hien pintaan. Rankkaa se ei ollut mutta ihan mukavaa vaihtelua. Kahvakuulailu vaatisi varmaan aktiivista käymistä, jotta tunnista saisi kaiken mahdollisen irti ja oppisi oikeasti tunnistamaan millainen paino olisi sopiva.

yritin saada kuvaa kuinka hiki siellä Zumbassa oikein tulikaan

yritin saada kuvaa kuinka hiki siellä Zumbassa oikein tulikaan

kuva 5(7) kuva 2(31)

Kahvakuula-tunnista kuitenkin varmistuneena vaihdoin viimein omassa saliohjelmassanikin isompaan, 14-kilon versioon. Tänään harkitsin jo kuuttatoista. Kuten viikko sitten sanoin niin olen pystynyt kasvattamaan painojani ja viimein olen onnistunut ylittämään ne määrät, joita käytin ennen Skotlannin matkaani. Oma treeni rullaa siis hyvin, sain jälleen uuden huippusykkeen (190) ja keskisyke on madaltunut (toivon tämän johtuvan enemmän kunnon kohoamisesta kuin treenissä himmailusta..) mutta olen alkanut tympiintymään. Kaipaisin jo jotain uutta. Pianhan minulla on edessä toistomäärien vaihto mutta itse ohjelma pysyy (muistaakseni) muutoin samana. Katsotaan piristäisikö se tarpeeksi vai onko kesänajalle vielä keksittävä jotain muuta. Vaihtohimoja hillitsee hieman kesäaika, jolloin treeneihin saattaa tulla taukoja mökkeilyn yms. vuoksi (mentävähän se on kun on mahdollisuus sillä elokuussa olenkin jo takaisin työelämässä). Samasta syystä elokuun alusta ohjelma menee viimeistään vaihtoon.  

Tässä piti näkyä se tärkein eli uuden huippusykkeen päivittämisilmoitus

Tässä piti näkyä se tärkein eli uuden huippusykkeen päivittämisilmoitus


kuva 3(21)

Ja siltikään tämän isompaa hymyä ei irronnut

 

Ja sitten sitä ruokailua

IMG_6414

Feta-kikhernepihvejä sekä kahden juuston salaattia (feta 8% ja raejuusto)


IMG_6557

Se riittävän hyvä valinta eli salaattia valmissalaatilla höystettynä


IMG_6573

Lihapullapastaa


IMG_6666

Viikon kala eli Sei ja paahdettuja porkkanoita


IMG_6888

Kanaa, uunijuureksia ja raastesalaattia


Kanakeittoa

Kanakeittoa

 

Lisäksi toki aamupalat, välipalat, iltapalat jotka ovat olleet melko smoothiepainotteisia – seuranaan leipää. Monelle teistä leipäaddiktioni on tuttu ja olen nyt yrittänyt hoitaa sitä

1) vaihtamalla Oivariinin Polarin 9% tuorejuustoon

2) määrittämällä että leipää ei saa syödä vain levitteen kanssa vaan siihen on aina lisättävä myös kasviksia päälle

Nyt olen tosin jo muutaman päivän ajatellut valmistamani proteiini-näkkäriä korvaamaan omaa leivänsyöntiäni. Ja siiltävaralta että joku ajattelee minun karttelevan leipää turhaan niin leivän kohtuukäyttö ja minä emme vain sovi samaan lauseeseen. Ehkä joskus, mutta juuri nyt se on ihan utopistinen ajatus.

Siinä teille superviikkoa kerrakseen kun kaiken tämän lomassa ehdin ihan varsin hyvin myös niihin muihin elämän arkiaskareisiin käsiksi. Tämäkin viikko on aloitettu aktiivisesti aamusalilla ja tunne tulevasta viikosta on hyvä. Jos se on yhtään samankaltainen kuin edellinen niin melkoista menoa on luvassa.  Tässä vielä kaikki viikon liikunnat nättinä pakettina ja kuten huomaatte,  Jillianin kuuden viikon mittainen vatsalihashaaste etenee mallikkaasti. Viimeinen viikko ykkösosiota jäljellä 🙂

liikut

 

4 kommenttia

  1. Jonneli kirjoitti:

    Kuulen usein, että zumba ei ole rankkaa, siinä ei tule hiki ja että syke ei nouse kovin korkealle. Siihen vaikuttaa varmasti se, miten tunti on koostettu; toiset ohjaajat vetävät rankkoja zumbia ja toiset eivät aivan niin rankkoja. Minun zumbaohjaajani vetää huipputehokkaita zumbia, joissa varmasti saa jokainen sykkeet pilviin kun tekee tosissaan! 🙂 Ja aina olen hiestä likomärkä tunnin jälkeen.:) Olen harrastanut tanssimista monen monta vuotta ja zumbatunnilla nautinkin siitä että voi täysillä tanssia eikä kukaan tarkkaile silmä kovana että tekniikka on juuri oikea, pääasia että saa hien pintaan. Voin sanoa tanssimisen olevan minulle helppoa ja vaivatonta, eikä minun tarvitse juurikaan keskittyä siihen miten liikkeet tehdään, vaan voin sen sijaan keskittyä tekemään ne täysillä. Uskon että siinä on paljon syytä siihen, miksi esim. itse saan zumbasta kovasti irti ja voin sanoa tunnin olevan jopa rankka, vaikkakin myös NAUTINNOLLINEN.<3 Muutama ystävänikin on sanonut, että he joutuvat miettimään aika paljon miten liikkeet tehdään ja keskittyä rytmissä pysymiseen ja näin ollen he eivät saa zumbasta irti aivan niin paljoa – siis hyvän olon kyllä, mutta ei niin rankkaa treeniä.

    • jennie kirjoitti:

      varmasti on merkitystä ohjaajalla! Huomasin itsekin näiden kahden tunnin välillä selkeän eron vaikka hiki olikin taattu molemmilla kerroilla. Jos joutuu keskittämään kaiken energiansa askeliin ja perässä pysymiseen niin varmasti tunnelmat jäävät vaillinaiseksi ja ehkei laji ole tosiaan paras mahdollinen ”kahden vasemman jalan omistajalle”. Vaikkei liikkeet vaikeita olekaan niin tahti on melko nopea, jolloin koko touhusta voi jäädä vain paha mieli – tai sitten käy kuten minulle sen hulavanteen kanssa että pääättää vain selvityä tilanteesta voittajana 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.