Hae
My Project Is Me

30 days shred: level 3

 

Moi, 

Olen päässyt taas pykälän eteenpäin treeneissäni ja vaihtanut jo tutuksi tulleen Jillian Michaelsin 30 days shred dvd:n kolmanteen, ja viimeiseen, tasoon. 

Takana on siis nyt kaksi päivää tätä rankinta tasoa ja yllätyksekseni se ei alkukauhisteluista huolimatta ollut ihan niin paha. Edelleen liikkeet voi tehdä kahdella tavalla, helpommin ja vaikeammin. Hieman liikkeestä riippuen käytän kumpaakin tapaa. Ja osassa liikkeissä teen siten että aloitan vaikeammalla ja jos/kun kunto loppuu kesken, vaihdan helpompaan. Onneksi kuitenkin nuo treeniajat ovat niin lyhyitä että monesti kun ajattelee liikettä tehdessään että tämä vielä ja sitten teen helpommin, niin johan vaihdetaan seuraavaan. 

Nyt uutena juttuna on että käsipainoja käytetään myös sykkeen kohotuksissa hyödyksi ja ensi kertaa niille pienemmille painoille (1,5) siis on välttämätöntä tarvetta. Osaan liikkeistä käytän sitä tutuksi tullutta 3:a kiloa ja osaan siis tätä pienempää määrää. totuttuun tapaan lihakset kuormittavat yhtä aikaa useampaa lihasryhmää ja eritreeniosuukisen välinen raja on melko häilyvä. 

Kaksikymmentä minuuttia on kyllä lyhyt aika, sen huomaa aina kun alkaa treenaamaan. Kun ensimmäinen kuuden minuutin patteri on ohi ja seuraava alkaa niin tajuaa että kohtahan ollaan jo puolivälissä.. Ja puoliväli on oikeastaan yhtä kuin loppu. 

kuva: http://www.onlyaimee.com/2011/02/how-to-cripple-yourself-in-3-easy-steps.html

Tätä olisi nyt edessä seuraavat kaksi viikkoa, jonka jälkeen olen alustavasti ajatellut siirtyväni 6 week sixpackin pariin. Toiveena siis saada hieman enemmän keskivartalotreeniä kun se ongelma-alue nyt kuitenkin tuntuu siinä olevan. Tiedän, tiedän – rasva ei pala paikallisesti eikä tarvitsekaan – haluan rasittaa nimenomaan keskivartaloani enemmän ja tätä myöten siis kasvattaa hieman lihaskestävyyttä ja ehkä hieman lihastakin.  (Yllä oleva kuva on muuten itseasiassa 6 week sixpack-ohjelmasta mutta sama liike löytyy myös 30 days shredin tasolta 3).
 

Tämä 30 day shred tarjoaa siis mitä loistavimman kokovartalotreenin ja 6 week sixpack keskittyy lähtökohtaisesti vain keksivartalon lihasten vahvistamiseen. En malttanut olla ottamatta pientä varaslähtöä joten tarkastin tuon vatsatreenin ja melkoisen rankalta näyttää! En odota saavani mitään 6 packia  näkyviin kuudessa viikossa vaan hyvän alun, ja hieman lisäpuhtia, vatsalihasten treenaamiseen. Tähän kuitenkin palataan myöhemmin, nyt nautitaan vielä kokonaisvaltaisesta treenistä 30 day shredin parissa.

2 kommenttia

  1. e- kirjoitti:

    moikka! ihanaa ku jaksat vaan painaa eteenpäin 🙂 ihailen oikeesti tuota sun jaksamista ja tsemppiä tosi paljon. muutenkin sulla on tosi kiva ja tsemppaava blogi, joka auttaa myös mua itseä vaan tekemään kaikkeni. jos motivaatio meinaa olla hukassa tai tulee niitä päiviä, kun ei vaan jaksaisi, tuun blogiisi lueskelemaan juttujasi ja saan vaan itselleni niin paljon lisäenergiaa ja pääsen liikkeelle 🙂 kiitos blogistasi ja jutuistasi, seurailen tätä innolla !

  2. jennie kirjoitti:

    Heh, Itse saan lisää puhtia juuri kaltaistasi kommenteista 🙂 Elikkä yhtälailla myös kiitos siis sinulle e-

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.