Hae
My Project Is Me

Lokakuun mitat

Moi,


Ihan vasta vähän aikaa sitten odottelin että milloin se kesä oikein alkaa ja viimeistään tässä vaiheessa on varmaan todettava että nyt se on viimeistään ohi. Minä omaksi onnekseni pidän syksystä, se on kesän jälkeen toisiksi paras vuodenaika. Pidän ruskan väreistä ja pimeistä illoista. Vielä ei ole niin kylmä että tarjetakseen olisi topattava itsensä, muttei toisaalta enää niin lämminkään ettei voisi pukeutua melkein mihin haluaa. Syksyllä kaikki on mahdollista!

Tämän positiivisen (huomaatteko, olen opetellut positiivisten ajatusten esiin tuomista) ajatuksenjuoksun jälkeen onkin hyvä mennä itse asiaan eli kuukausimittoihin. Syyskuun mittailuissa elin lomanjälkeistä aikaa ja luvut esittivät komppaavaa totuutta. Päätin aloittaa sokerittoman syyskuun vain ja ainoastaan saadakseni shokkistopin lomaherkuttelulle. Luotin siihen että tämä yhdistettynä jo tavaksi juurtuneeseen liikuntasykliin toisi tulosta seuraavan kuun mittoihin.

Tämä sokeriton sujui kiitettävästi syyskuun toisiksi viimeiseen viikkoon saakka. Samoihin aikoihin aloin huomata itsessäni väsymystä ja yleisesti motivaation puutetta moniin asioihin. Viimeisimpänä tajusin että ennen energiaa tuonut liikunta alkoikin toimia toisinpäin. Kirjoitin aiheesta pitkät pätkät täällä.  Varmaksi en voi mennä vannomaan mutta luulen että jatkuvat suuret liikuntamäärät, jatkuva tavoitteiden asettaminen ja niiden saavuttamiseen ja ylittämiseen vaadittava energiamäärä, vähäinen uni ja muussa elämässä olevat jännitteet ja tapahtumat olivat ajaneet elimistöni melkoiseen ylirasitustilaan. Tämä on tila, jossa elimistö elää jatkuvassa stressissä ja stressin hormonaaliset vaikutukset ovat tällaisessa tilassa negatiiviset jos muun muassa Hormonidieettikirjaan on uskominen. Turvotusta, lihomista, masentuneisuutta.. Siinä muutamia esimerkkejä mainitakseni. Stressiähän voi olla myös positiivista ja siitä saadun tekemisen halun ja tarmon voi käyttää mitä loistavimmin hyödyksi harjoitellessa.


Pitkän alkuselittelyn jälkeen lokakuun mitat ovat seuraavat:


Paino:                                            56,7kg               0,6kg

Vyötärö:                                         70,5cm              +/-0cm


Navanympärys:                                79,5cm              +/-0cm


Lantio:                                           83,0cm              +1,0cm


Vasen reisi                                      53,0cm              +1,5cm


Oikea reisi                                      52,5cm              +1,5cm


Rasvaprosentti:                                22%                  +0,5prosenttiyksikköä




Ja kuvat näyttävät tältä:

Vaikka tulokset eivät siis ihan olleet sitä mitä toivoin, olivat ne melko lailla odotuksenmukaiset. Vaikka paino onkin hieman matalampi kuin kuukausi sitten, ovat muut mitat samat tai suuremmat. Rasvaprosentin korkeuteen uskon nesteturvotuksen (tunnen että sitä on) vaikuttavan sillä mittarini on elektroninen.
Summa Summarum, stressi kerryttää paitsi turvotusta myös alentaa suorituskykyä ja laskee mielialaa. Kuitenkin, päinvastoin kuin yleensä, en aio asettaa itselleni tavoitteita marraskuun mittoihin. Sen sijaan että toteaisin että jotain täytyy tehdä enemmän tai rankemmin aion ottaa rennommin. Urheilen jos siltä tuntuu ja jos ei tunnu, en urheile lainkaan. Tämä oli teistäkin monen ohje minulle kun huutelin kadonneen motivaationi perään. Katsotaan mihin se sitten johtaa.

16 kommenttia

  1. ~LOVE~ kirjoitti:

    :):):):):):):)

  2. Anonymous kirjoitti:

    Tuloksista viis, näytät todella todella hyvältä! Terve, timmi vartalo! Kaunis. 🙂 Voit olla tästä ylpeä.

  3. Anonymous kirjoitti:

    Olen kyllä kateellinen reisistäsi ja pepusta. Millähän ihmeellä saisin omista reisistä samanlaiset? Muuten olen hyvässä kunnossa ja ehkä jopa hoikempi kuin sinä, mutta reidet on toivottomat löllöt…-E-

    • jennie kirjoitti:

      Kait se täytyy olla kiitollinen tuosta alaosasta, joka siis on lähtökohtaisesti ollut se pienin ongelma-alueeni aina. Kaikki lantiosta ylöspäin onkin sitten eri asia 😉

  4. Nana kirjoitti:

    Kiva lukea, että annat itsellesi mahdollisuuden myös lepoon. Olen itsekin ns. ylisuoriutuja, ja piiskaan itseäni turhan usein. Olen itsekin oppinut edes vähän hölläämään nyt. Viikkoaikataulussani olisi ollut eiliselle merkitty viikon viimeinen salikerta, mutta lihakseni eivät olleet täysin palautuneet, joten päätin siirtää salin tälle päivälle, ja sen sijaan puuhasteliln ulkona kirpeässä syysilmassa parisen tuntia. Tänään aamulla oli tarkoitus mennä lenkille, mutta nukuin hieman huonosti ja herätyskellon soidessa siirsin sitä 45 min eteenpäin ja jatkoin unia, makoisaa :)Ihanaa ja leppoisaa lokakuun ensimmäistä viikkoa!

    • jennie kirjoitti:

      Joskus se lepo tosiaan tulee tarpeeseen ja pienet muutokset rutiineissa piristävät mieltä 🙂

  5. Katarina Klinge kirjoitti:

    Oot upeen näkönen noista luvuista huolimatta! Mulla samannäkösiä mittoja mutta kroppa on kyllä ihan eri näkönen kuin sulla. Mulla ei lihakset erotu läheskään noin hyvin!

  6. Eli kirjoitti:

    Rentouttavaa lokakuuta sinulle, muista tosiaan levätä ja mennä jaksamisen mukaan 🙂 Kuvissa näytät yhtä upealta kun ennenkin 🙂

  7. Anonymous kirjoitti:

    Näytät taas kerran ja edelleen upealta!-Linda

  8. C kirjoitti:

    Näytät aivan uskomattoman upealta! T: kademieli

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.