Hae
My Project Is Me

Kun vähemmän on enemmän

Luin jo joskus ennen joulua Optimal Performancen blogiartikkelin siitä kuinka treenatessa pitäisi tehdä niin vähän kuin tavoitteiden kannalta on tarpeellista. Juttu oli oikeasti hyvä ja sopivasti herättelevä eli jos se ei ole tuttu,  suosittelen sen lukemaan täältä.

Itsehän olen liikkunut raskausaikanani vähemmän kuin aikoihin ja olen siitä potenut ajoittain hieman huonoa omaatuntoa. Toki, raskausaika ja kotona häärivät pienet lapset sekä kokopäivätyö asettavat omat haasteensa mutta aika kauas on tultu niistä ajoista kun liikuin viikossa vähintään kymmenen tunnin verran. Kyllä, tämäkin on joskus ollut itselle arkipäivää ja siihen nähden nykyinen parituntinen on aikalailla vähemmän. Tavoitteet ovat molemmissa luonnollisesti olleet keskenään melko erilaiset ja tämän hetkinen tavoite onkin lähinnä ollut ylläpito sekä treeni-ilon uudelleen löytäminen. Molemmissa on onnistuttu.

P1150830

P1150822

Mielessäni on alkanut hiljalleen jopa siintää ajatukset siitä, mitä tulen tekemään raskauden jälkeen. Olen ensimmäistä kertaa jopa harkinnut vaihtoehtoa olla hyllyttämättä salikorttia sillä se (salitreeni) saattaisi tarjota tuossa vaiheessa kaivattua ihan omaa aikaa arkipäiviin. Ja jos ajatusleikkiä viedään vielä pidemmälle niin mielessä on siintänyt muutama valmennusvaihtoehtokin mutta katsotaan nyt ensin tämä nykyinen tilanne loppuun; Tutustutaan uuteen arkeen kolmen lapsen kanssa ja ihmetellään mihin asti ne omat rahkeet siinä riittävät.
Vaikka ihan aina ei siis antaisinkaan kaikkeaan verrattuna siihen mitä joskus on tehnyt, niin se että antaa parhaansa siinä hetkessä, on vieläkin arvokkaampaa. Aina ei siis tarvitse tehdä niin paljon kun on mahdollista vaan niin vähän kuin on tarpeen, Joni Jaakkolaa lainatakseni.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.