Hae
My Project Is Me

Kesäkuusta Kesäkuuhun

Moi,



Jokainen, joka on koskaan onnistunut pudottamaan jokusen kilon tai muutoin saanut muokattua vartaloaan on ehkä huomannut että ihan aina ei itse pysy muutoksessa mukana. Itselläni näin on käynyt ja sen vuoksi aina toisinaan on ihan hyvä tehdä tietyntyyppisiä  ”Reality checkejä” kuvien kanssa. Kaikenlisäksi innostuin aiheesta lisää kun eilen sain positiivista palautetta iinapauliinalta koskien keskivartalon kiinteytymistä sitten alkuvuoden.

Tämä alku on ehkä hivenen kertausta kaikesta vuoden aikana tapahtuneesta erittäin lyhyesti ja pintapuoleisesti. Oikeastaan mieleni ei edes tekisi laittaa kuvia lähtötilanteesta julkisuuteen enää lainkaan mutta ehkä näin onnistumisen myötä sen vielä kertaalleen uskaltaa tehdä.

Kesäkuussa 2011 aloitin siis painonpudotusprojektini ja päätökseen urakka saatiin saman vuoden joulukuussa. Ihan virallisesti homma taisi käynnistyä kuitenkin vasta elokuussa mutta yhtä kaikki, kaksi ensimmäistä kuukautta toimivat hyvänä alustuksena ja harjoitteluna.  taistoon kiloja vastaan lähdin kevennetyn ruokavalion, vähemmän herkuttelun sekä pikkuhiljaa lisääntyneen liikunnan avulla.

Joulukuussa olin kevyempi kuin koko aikuisikäni aikana olen koskaan ollut. Joku ehkä jopa ajatteli että vähän turhankin hoikka ja päädyin pitämään tasaamisvaihetta muutaman kuukauden ajan kunnes aloitin helmikuussa 2012 salitreenailun. Saliharjoittelun tarkoituksena minulla on ollut muuttaa hoikka vartalo urheilullisemman näköiseksi.

Tässä kuvaa kesäkuusta kesäkuuhun siten että vasemmanpuoleisin on kuvaa kesäkuulta 2011, keskikuva joulukuulta 2011 ja oikeanpuoleisin kesäkuulta 2012. Kaikki kuvat blogin puolella esiintyneitä kk-mittauskuvia.

Ihan alkuperäiseen, siis vasemmanpuoleiseen, verraten muutos on huikea. sen sijaan keskimmäisen ja nykyisen välillä positiivista eroa on mielestäni melko vaikea huomata. Oikeastaan kaksi melko yllättävää kohtaa kiinnittivät oman huomioni; yläselkä eli lavat, reidet  ja peppu joka on hienoisesti kohonnut. Omasta mielestäni tämä kuvasarja ei ihan kerro totuutta ja hieman selitellen muistutan että salama sumentaa ääriviivoja. Lisäksi kuvissa ehkä on hienoista etäisyyseroa.
Jotta homma ei tosiaan menisi aivan selittelyksi, niin päädyin torstaiaamuna kuvaamaan hieman toisenlaista materiaalia niin salamalla kuin ilman (vertailin siis näitä kk-kuvia keskenään jo keskiviikkona). Näissä kuvissa muutos onkin sitten jo huomattavasti selkeämpi.
Ensimmäisenä siis ihan peruskuvaa siitä mikä ero on kuvata salamalla ja ilman
Sitten lähikuvaa vatsasta ilman salamaa
Ja vielä vähän käsistä ja vilahtaapa siellä reisilihaskin. Oli tosiaan pakko ottaa kuvaa vielä vähän pullistellen,  eli kyllä sitä lihasta vain löytyy jos tarvitaan. Kuvat itsessään ovat ehkä hivenen pelottavat mutta ainakin asia käy ilmi..

Näiden jälkimmäisten kuvien myötä totean että ehkei se saliharjoittelu ole kuitenkaan ihan hukkaan mennyt.  Niin, ja ehkä myös vaatevalinnoilla on merkitystä vaikka kyse olisikin vain bikineistä, joten vielä yksi kuva tämän vuoden bikiniostoksesta, jotka siis ovat oikeaa kokoa päinvastoin kuin nuo kk-mittauksissa esiiintyvät vihreätPumat.

ps. Ensi kerralla lupaan olla postauksessa vaatteet päällä 🙂 Näitä on nyt viimeaikoina eksynyt blogin puolelle vähän turhan tiuhaan tahtiin.

55 kommenttia

  1. Mimmu kirjoitti:

    Näytät ihan erityisen hyvältä noissa uusissa bikineissä! Nuo vihreät kun ovat sulle liian isot nykyään. Tolla kropalla kelpaa rannalle mennä 😉

  2. Roosa kirjoitti:

    Vautsi! Eksyin ensimmäistä kertaa blogiisi ja täytyy kyllä sanoa, että huikeassa kunnossa olet! Ja noi uudet bikinisi ovat todella hyvän-näköiset! :)redefiningmybody.blogspot.com

    • jennie kirjoitti:

      Kiitos paljon sinulle kauniista sanoista ja ajatuksista 🙂 Ja ihan yhtälailla, treeni-iloja myös sinulle jatkoon. Huikeasti olet kyllä saanutkin jo pudotettua painoasi.

  3. Miru kirjoitti:

    Todella upeaa jälkeä. Parhaimmalta näytät viimeisimmissä kuvissasi. Lihaksikas hoikka vartalo on vaan kauniimpi kuin pelkkä laiha. Kätesi olet saanut treenauksella tosi mahtavaan kuntoon, siinä tavoitetta myös itselleni. Sain itse eilen otettua kuvat tämänhetkisestä tilanteesta. Tästä on hyvä jatkaa 🙂 Olen tyytyväinen lisääntyneeseen liikuntaan ja kuten sanoin ruoan kanssa ei niinkään ole ongelmaa. Herkuttelua ei ole ollut viikkoon, vaikka mun mielestä rahka mustikoilla ja raejuustolla on kyllä tosi herkkua 🙂 Ja tietty proteiinipatukat (low-carp tai atkins) on myös herkkuja. Onneksi ne ovat kuitenkin sallitun rajoissa ja menevät välipalana, ei ruoan lisänä.Aivan mahtavaa editystä olet saanut aikaan, en voi kuin ihailla. On se varmasti myös vaatinut työtä 🙂

    • jennie kirjoitti:

      Lähtötilanne siis ikuistettu, hienoa 🙂 Koska omat tekemisesi kuullostavat juurikin niiltä järkeviltä ratkaisuilta ei vaihtoehtona ole kuin omien tavoitteiden saavuttaminen! Ihan huippua, tästä on tosiaan hyvä lähteä etenemään ja ennekuin huomaatkaan niin olet perillä. Muistathan nauttia myös siis matkasta vaikkei se aina helppoa olisikaan ;)Kiitokset sinulle jälleen positiivisesta ja kannustavasta kommentoinnista. Onhan se alettava hyväksyä että taidan olla tähänastisen elämäni parhaassa kunnossa:)

  4. Rimma kirjoitti:

    UPEA upea Jennie!

  5. Anonymous kirjoitti:

    Wautsi :)! Hienoa Jennie, keep up the good work.

  6. Anonymous kirjoitti:

    Kyllä noista kuvista vaan huomaa ”pientä” kehitystä 😀 Pienen pieni pyyntö aktiiviselta lukijaltasi: vaikka blogisi alkuaikojen sisältö (siis lähinnä ne kuvat) saattaa tällä hetkellä tuntua nololta tms., älä pliis poista noita vanhempia postauksia! Olen itse tällä hetkellä kaameassa löllykkäkunnossa, ja mikään ei ole motivoivampaa kuin nähdä jonkun muun saavuttaneen noin huikeita tuloksia. Ennen- ja jälkeen-kuvat kunniaan siis ;)Venla

    • jennie kirjoitti:

      Heh, en tule poistamaan, se on lupaus! Kaikki kuvat, myös ne vanhat, kuuluvat tähän projektiin ja halusin tai en, niin siinä kunnossa olen vuosi sitten ollut. Olen kanssasi samaa mieltä siitä että tällaiset tosielämän muutokset, ihan tavallisten ihmisten keskuudessa, motivoivat kummasti mieltä kun on kyse painonpudotuksesta. Ei niihin muutoksiin minkäänlaisia vippaskonsteja tai tv-formaatteja ja kisoja – kyllä ne valinnat ja muutokset ovat itsestä kiinni. Tämä blogi toimikoon myös jatkossa motivaationa niin sinulle kuin toivottavasti jollekulle muullekin.

  7. Brego kirjoitti:

    Vau, upea muutos! Todella inspiroivaa 🙂

    • jennie kirjoitti:

      Kiitos paljon. Kaikkeen sitä näköjään pystyy kun vain haluaa ja on valmis (hieman) tekemään sen eteen myös työtä.

  8. Anna kirjoitti:

    Olet esikuvani treenailun ja elämäntapamuutoksen saralla! Älä missään nimessä poista lähtötilannekuvia! 🙂 Näytät kertakaikkiaan upealta, vau. 🙂

    • jennie kirjoitti:

      Oi Anna, kiitos sinulle – tässähän ihan hämmentyy 🙂 Kuten tuossa aikaisemminkin totesin erääseen kommenttiin niin ei tarvitse hätääntyä, säästän myös alkuperäiset kuvat täällä. Muistuttavat mukavasti siitä MIKSI elämäntapamuutokset terveellisempään suuntaan kannattavat.

  9. Amanda kirjoitti:

    Ihan mahtava muutos ja ihan hurjan rasvaton ja lihaksikas kroppa! Voi milloinkohan sitä saisi itse aikaiseksi muutoksen, olen liian hedonisti tuohon, vaikka esim. liikuntaa harrastankin kymmenenkin tuntia/vk, niin löllö olen silti. 😛

    • jennie kirjoitti:

      Mitä suurimmat kiitokset sinulle 🙂 En usko että mikään mahdottomuus se olet sinäkään noilla liikuntamäärillä, omat silmät vain näkevät itsensä aina niin superkriittisesti kaiken suhteen.

  10. Lintunen kirjoitti:

    Sulla on niin upea kroppa! EI ikinä uskois että oot synnyttänyt nainen. Tällainen postaus muistuttaa, että kovalla työllä mikä vain on mahdollista. 🙂 Motivoit mua yrittämään päivä toisensa jälkeen itseni kanssa, vaikka välillä möyrinkin pahasti alamäessä.

    • jennie kirjoitti:

      Mutta seuraavana päivänä kaikki on sitten taas paremmin 🙂 Minusta on ihan mahtavaa kuinka olet jaksanut alkuajoista asti seurata näitä tekemisiä ja olla muutoksessa tukena – erityiskiitos siis sinulle 🙂

  11. MariQ kirjoitti:

    Aivan mahtava lopputulos ja saavutus! Itsekuria ja tahto sinulta tuntuu löytyneen. Onnittelut!Itse taistelen muutaman kilon pudottamisen kanssa (mitat 68/174). Ei siis mitään ylipainoa mutta muutama ylimääräinen kilo, josta haluaisin eroon. Kahden lapsen jälkeen lähtöpainoon verrattuna on kolme kiloa ylimääräistä.Olen tehnyt tätä ”ajatuslaihdutustyötä” pitkään ja tuollaiset sinun kaltaiset onnistumiset saavat taas tahtoa nousemaan pintaan. Hitaasti mutta varmasti ja koko elämäntapamuutos ruuan ja liikkumisen suhteen.Itse liikun 2-3 kertaa viikossa juosten tai pyöräillen mutta luulen, että ruokailutottumuksissa olisi parantamisen varaa. Olisiko sinulla jossakin kohtaa blogiasi kiteytettynä millaisella ruokamäärillä/päivä ja liikuntamäärillä menit tuohon joulukuuhun asti? Herkuista kieltäytyminen on kompastuskiveni. Nytkin tässä sohvalla vieressä odottaa Fazerin pieni patukka, avaamattomana mutta päivän makeisannos olisi saatava….Oikein hyvää jatkoa ja kiva kun löysin blogisi. Tulen seuraamaan sitä jatkossa!

    • jennie kirjoitti:

      Mahtavaa että löysit tänne ja tervetuloa seuraamaan jatkotapahtumia 🙂 Sinähän olet jo yli puolivälin omassa muutoksessasi kun homma on aloittamista vaille valmis! En tiedä kuinka kiteuteytetysti täältä blogista löytyisi tietoa syömisistä tai liikkumisista kun niitä vähän joka puolella siroteltuna varmasti olemassa on. Oikeastaan tuolta aihealueesta ”Ruokavalio” löytynee kaikenmoista omiin ruokailutottumuksiini liittyvä faktaa. Muutamaan otteeseen olen pitänyt myös melko tarkkaa ruokapäiväkirjaa ja niistä löytynee tarkemin täältä: http://myprojectisme.blogspot.fi/2012/06/ruokapaivakirjaa.html.

  12. Anonymous kirjoitti:

    Vaikka et itse huomaisi suurta eroa, niin mielestäni ero nimenomaan reisissä ja vatsalihaksissa on todella suuri! Olet jaksanut hyvin tehdä työtä sen eteen, mutta yhtä asiaa en ole käsittänyt: miten jaksat aina syödä melko samaa ruokaa?:-D

    • jennie kirjoitti:

      Ehkä olen vain outo 😀 Ei mutta rehellisesti, masuatn ruokia eri lailla, käytän eri kasviksia jne. Loppujen lopuksihan kaikki syömämme ruoka on melko lailla sitä samaa mutta maustaminen ja kypsennystapa tuovat sen eron. Ja kiitos sinulle, jäin oikein miettimään tuota kommentointiasi lihaserottuvuuden suhteen nimenomasiesti vatsassa. Toivottavasti et ymmärtänyt minua väärin sillä huomaanhan minäkin eron (ja tunnen vaikkei joka päivä olekaan se hyvä päivä) mutta noiden alkuperäisten kuukausivertailukuvien osalla se ero on mielestäni melko huomaamaton. Tai ainakin huomaamattomampi kuin todellisuudessa.

    • jennie kirjoitti:

      ja siis tuo *masuatn* tarkoittaa *maustan* 😀 Oikeinkirjoitus sentään!

  13. Satu kirjoitti:

    Ei voi muuta sanoa kuin mahtavaa, olet ehdottomasti esikuvani varsinkin nyt, kun opettelen uudestaan elelemään terveellisemmin ja koitan päästä takaisin raiteille kroppani kanssa. Minusta sen verran, että pudottelin viime vuoden aikana parikymmentä kiloa ja saavutin normaalipainon, mutta nyt on tavoitteet asetettu korkeammalle ja sinun tarinasi rohkaisee minua valtavasti, vaikka elämäntilanteemme ovatkin todella erilaiset.

    • jennie kirjoitti:

      Meillä jokaisella on oma historiamme, elämäntarinamme ja tahtotilamme mutta yhtäkaikki tavoittelemme onnellista ja taspainoista elämää. On aivan mieletöntä mitä olet jo saavuttanut mutta se että uskallat tavoitella vielä enemmän, on iahiltavaa! Ja jos minä pystyn sinua tässä matkassa yhtään tukemaan toimimalla esimerkkinä, niin saan olla kiitollinen. Kiitos siis sinulle 🙂

    • Satu kirjoitti:

      Sinuahan tässä pitäisi kiittää, sillä olen saanut hurjasti tietotaitoa, uskallusta sekä vinkkejä täältä blogimaailmasta sekä tietenkin lisämotivaatiota upeita tuloksia katsellessa 🙂

  14. Haaskalintu kirjoitti:

    Ei muuta kuin, että WAU!!! :=)

  15. Marja kirjoitti:

    Olet kyllä aivan mahtava esimerkki ja todiste siitä, että muutoksen voi saada aikaan ja vielä yllättävän lyhyessä ajassa ja ilman kalliita salijäsenyyksiä ja muita konsteja. Suuri kiitos siitä, blogistasi saa aina lisää motivaatiota 🙂

    • jennie kirjoitti:

      Viimeinkin vastailen kommentteihin. Kiitos itsellesi kun käyt lukemassa ja kommentoimassa ja sitä myöten vastavuoroisesti tsemppaamassa minua itseäni 🙂

  16. Trina kirjoitti:

    MIELETÖNTÄ!! Näytät ihan käsittämättömän upealta:).

  17. LURA kirjoitti:

    vau. tämä postaus pistää kyllä tsempin päälle!

    • jennie kirjoitti:

      Heh, näin loman jälkeen sitä kaipasi itsekin pientä tsemppiä ja olikin ehkä ihan onni onnettomuudessa että oma kommentointi jäi odottamaan tätä lomanjälkeistä aikaa 🙂

  18. AnnemariKo kirjoitti:

    Kuten moni muukin on sanonut; Vautsi! Täältä on hyvä imeä ispiraatiota tähän löllykkään. Pienen pieniä muutoksia on (vasta) tehty, mutta ehkäpä siitä on hyvä aloittaa. Tuntuu, että enää ei riitä pienen-lapsen-äiti-tekosyy vaan jotain täytyy tehdä.Oliko sulla heti aluksi kun ensimmäiset kuvat pistit nettiin sellainen olo, että oot vuoden päästä tiptop-kunnossa? Oliko suurin motivaatio aluksi laihtuminen, terveys vai mikä? Itse laihduin joskus 25 kiloa pelkästään sen takia, koska luulin tulevani paremmaksi ratsastajaksi laihtumisen myötä. Kun sitten selvisi, että ihan yhtä helposti hevosen selästä tippuu hoikkanakin niin se motivaatio meni sitten siinä ja lapsettomuushoidot veisät kaiken tarmon. En tiedä mistä sitä repisi sellaisen motivaation, joka ei kaatuisi mihinkään tuollaiseen.. Tulipas nyt vain omaa plösönapaa. Oikein mukavaa lomaa siellä tosi kauniissa paikassa ja iloisia lenkkihetkiä!

    • jennie kirjoitti:

      Pieni muutos on muutos, ja ihan jokainen muutos on vaatinut työtä – joten eipäs vähätellä siellä! :)Kun kuvat julkisesti latasin niin olin varma ja vakuuttunut että muutosta syntyy. Olin vain siinä vaiheessa hieman liian aikaisessa sillä en kovasta henkisestä valmistautumisesta huolimatta ollut valmis muutosprojektiin kesäkuussa vaan vasta heinä-elokuun aikana homma alkoi sujua. Ja myönnettävä kait se on, päällimmäisin syy oli hyvin itsekkäästi ulkonäkö. Tämän tyyppisestä aiheesta joku on pyydellyt blogitekstiä niin palaan aiheeseen vielä erikseen ja yksityiskohtaisemmin. Sinulle hurjasti, hurjasti tsemppiä!

  19. Anonymous kirjoitti:

    todella hienoa!! oi että miten hyvä pylly! kerroppa vinkkejä miten saisin kotona tehtyä hyviä liikkeitä!? :))

    • jennie kirjoitti:

      Takapuoli on minun etupuoli:) Vitsikkäintähän koko hommassa on se etten ole varsinaisesti koskaan ollut pepputreenailusta kiinnostunut ja se onkin muokkautunut omia aikojaan. Kaikki erillaiset kyykkyliikkeethän ovat tehokasta pepputreeniä, samoin ylämäkitreenit (tai portaat). Kotijumppailusta on tullut jonkin verran toivetta, joten eiköhän sellaista ole tulossa.

  20. Anonymous kirjoitti:

    Liikutuin motivaation lähteestäsi ja olen sinusta todella ylpeä vaikken tunnekaan.Toivottavasti saat pidettyä elämäntavoistasi kiinni myös jatkossa! Tv: Nuori Futari

  21. Kaisa kirjoitti:

    Hei.Paljonko olet laihtunut yhteensä vuodessa? Siis kilojen määrästä haluan kysyä 🙂

    • jennie kirjoitti:

      Moi, Painonpudotus päättyi Joulukussa, jolloin pudotusta lähtötilanteeseen oli 14,5kg. Tuohon lukemaan on salitreenailun myötä tullut muutama lihaskilo lisää ja tällä hetkellä paino on pysytellyt vakaana jo pidempään. Varsinaista laihtumista kiloihin katsoen ei enää joulukuun jälkeen ole ollut vaan tavoitteet ovat siirtyneet toisenlaisiksi.

  22. nasba kirjoitti:

    Kuulostaa ehkä ihan kamalalta, mutta mä ole tuijottanut vaan sun kuvia täällä viimeisen vartin. Selitin miehellekin, että ”Katso nyt, tässä on viime vuoden kesäkuu. Ja on selässäkin tollaset makkarat kuin mulla… Onko mulla siis oikeesti mahdollisuus saada tällänen maha?” Mies kuittasi tähän, että ”Joo, mutta se vaatii vähän muutakin kuin juoksua!” 🙂 🙂 Oikeesti, sä olet tehnyt niin hienon työn ja näytät niiiiin hyvältä! Mä todella toivon, että voin laittaa ensi vuonna samanlaisia kuvia itsestäni. Missä kohtaa sä aloit käymään salilla? Siis kävitkö laihduttaessa vai aloititko sen vasta nyt alkuvuodesta?

    • jennie kirjoitti:

      Ai tältä tuntuu olla yhtäaikaa hämmentynyt ja imarreltu 😀 Salilla aloin käydä vasta nyt alkuvuodesta ja siinä pudotusvaiheessa väkertelin ensialkuun hieman vatsoja ja käsiä (+selkää) kotona omin neuvoin. Jossain vaiheessa tilasin itselleni Jillian Michaelsin jumppa dvd:itä kotiin ja tein niiden kanssa noin 25-30min treenin pääsääntöisesti päivittäin. Näistä dvd:istä löytyy tarkemmin tietoa tuolta dvd:t tunnisteen takaa.

    • Essi kirjoitti:

      siis ymmärsinkö oikein, että ensimmäisen puolenvuoden aikana tarkkailit, mitä suuhusi pistät ja kävit lähes jokapäivä heittämässä lenkin jos toisenkin + jumppasit tuon dvd:n kanssa ja pääsit näin upeisiin tuloksiin puolessavuodessa!? 🙂 Ihan mahtava tämä sinun blogi, tosi motivoiva, ja kiva kun on aina kuvien kanssa julkaistu uudet mitat! terv. Uusi lukija 😉

    • jennie kirjoitti:

      Heippa Essi ja hienoa että olet löytänyt tänne :)Ymmärsit ihan oikein eli 6kk tuohon kului ja tosiaan pikkuhiljaa liikuntamääriä kasvattamalla. Noita dvd:itä oli muutamakin erilainen mutta 30 day shred oli se ensimmäinen ja ehkäpä sen vuoksi myös omalla tavallaan paras. Ei se muuta tarvinnut (kuin ehkä aimokasna sinnikkyyttä jatkaa ja nousta muutamista takapakeista huolimatta!)

    • Anonymous kirjoitti:

      Sopiikos kysyä imetitkö vielä poikaasi kun aloit ”laihduttamaan” eli siis kesäkuusta joulukuuhun? Imettäessä jotkut pääsevät sellaisiin kilolukemiin (positiivisiin) joita ei ole aikuisiällä nähnyt.Olen seurannut blogiasi tässä kolmisen kuukautta ja olen vaikuttunut saamistasi tuloksista! Tuollaisen kropan kun saisi itsekin joku päivä :O Tässä yritän itsekin karistella raskauskiloja ja toiveissa olisi kiinteyttäminen myös. Koskaan en ole ollut täysin tyytyväinen vartalooni (tai oikeestaan raskaana ollessa olin), mutta toivottavasti joku päivä.Inspiroit kyllä tätäkin tyttöä! 🙂

    • jennie kirjoitti:

      Sopii toki kysyä ja imetin kyllä. Sillä varmasti on ollut myös positiivista vaikutusta, joskaan en yksinomaan sen varaan voi tuloksia laittaa. Menihän alussa muutama hyvä kuukausi ”harjoitellessa” eli todellisuudessa liikunta oli satunnaista ja ruokailut edelleen vähän mitä sattui.. Se mikä on ehkä omasta mielestäni näin jälkikäteen ajateltuna se ratkaisu on tietyn toimintatavan toistuminen – niin hyvässä kuin pahassa. Jos hyvät valinnat (säännöllinen liikunta ja järkevä ruokailu) toistuvat useammin kuin ne poikkeuksiksi tarkoitetut herkkuhetket ja löhölomat, tapahtuu positiivista muutosta. Tsemppiä sinulle ihan hurjasti!

  23. Elenita kirjoitti:

    Onneksi olkoon urakasta! Upea kroppa lihaksineen 🙂

  24. Jeme kirjoitti:

    Moikka!Aloitin juuri oman kropparemppa-projektini ja bloginkin jossa seurataan etenemistä.Eli siis ihan alkutekijöissä.Tätä sun kuvasarjaa kun katsoin niin lähtökohta on aika samanlainen, eli mullakin toivoa on =) Haen tsemppiä blogistasi ;)-Jeme

  25. Anonymous kirjoitti:

    ohhoh! 🙂 kasvotki muuttunu hirveesti 😮 tai sitten silmissä on vikaa 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.