Hae
My Project Is Me

Seuraava tavoite: Käsilläseisonta

En ole koskaan osannut seistä käsilläni, en edes lapsena vaikka jo tuolloin ihastelin siihen kykenevää naapurintyttöä.  Nykyään käsilläseisonta edustaa minulle jonkinlaista ultimaattista kehonhallintaa ja taituruutta. Ja vaikkei se ehkä ihan niin maagista ole kuin ajatuksissani, niin kyllä siinä saa oman vartalonsa aika hyvin hallita ennenkuin liike on vakaa.

Itselleni on suuri kynnys jo uskaltautua käsien varaan ylösalaiseen asentoon. Helppoa ei ole myöskään punnertaa itseään ylös vatsalihasten avulla. Eikä se muuten ole helppoa saada jalkoja nostavaa liikettä pysähtymäänkään oikeaoppiseen kohtaan, jos nyt ylös asti edes koskaan pääsee.

Olen siis vielä aivan aloittelija mutta jo nyt muutamien harjoituskertojen jälkeen olen huomannut kehitystä. Luotan käsiini kerta kerralta enemmän; Luotan siihen että ne kyllä kannattelevat painoani. Olen oppinut nostamaan itseäni kerta kerralta paremmin vatsalihasten avulla, ei vain vauhdin. Ja kun vauhtia on vähemmän, myös liikkeen hallinta helpottuu kummasti vaikka toki sitä rankempaa tämä harjoittelu on.

Harjoituskertoja on kuitenkin vielä edessä ja paljon enkä esimerkiksi pysy asennossa suorin jaloin vielä lainkaan. Ja koska tämä haaste ei tule olemaan aivan lyhyt, aion laittaa samalla ilon kiertoon Helmikuun puolivälissä starttasi Ilo kiertoon-hyväntekeväisyyskampanja, missä jokaisesta somessa jaetusta julkaisusta #ilokiertoon-merkinnällä lahjoitetaan euro hyväntekeväisyyteen.  Kampanja on voimassa toukokuun lopppuun ja siitä voi lukea tarkemmin kampanjan FB-sivulta. Osallistuakseen ei tarvitse olla bloggari tai minkäänvaltakunnan mediavaikuttaja vaan riittää että on unelma, jota uskaltaa tavoitella julkisesti. Minun tavoitteeni on kyetä tuettomaan, hallittuun, käsilläseisontaan toukokuun lopussa.

4 kommenttia

  1. Vera kirjoitti:

    Heips, kuvien perusteella koita saada hartiakulmaa vähän suoremmaksi, eli siis niin, että käsien kohdalla kainalossa ei ole kulmaa vartaloon verrattuna (vertaa seisten: kädet ovat korvien vieressä suoraan ylöspäin vs kädet ovat etuyläviistossa, jolloin käsien ja vartalon väliin jää kulma). Seuraavaksi sama homma lantiossa, eli lantio suorana ja pakarat tiukkana! Rohkeasti vaan peppu tarpeeksi ylös, siitä se lähtee! Terveisin, entinen voimistelija 😀

    • jennie kirjoitti:

      Kiitos, tekniikkalajihan tämä taitaa aikapitkälti ollakin ja tekniikka on myös se mikä itseltä uupuu. Näillä ohjeilla taas uuteen harjoituskertaan!

  2. Habah kirjoitti:

    Nyt on kyllä asiameininki, kun ei anneta pienten lumikinosten haitata treenausta!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.