Hae
My Project Is Me

CMS Bootcamp

Moikka, 

Minulla oli pitkästä aikaa, ehkä ensikertaa tällä salilla, varattuna jumppatunti. Tunnin oli tarkoitus olla yhdistelmä pilatesta ja nyrkkeilyä eli tunnetummin Piloxing vaan toisin kävi. Tunnin teema vaihtui astetta kovatehoisemmaksi ja sai kuvauksekseen CMS Bootcamp, johtuen ilmeisestikin Piloxing-ohjaajan sairastapauksesta. Kun kuvaus kuuluu että ohjaajan tehtävä tunnilla on piiskata treenaajasta kaikki tehot irti  niin mielessäni totesin että ei sinne tunnille ole käsittääkseni ennenkään kukaan kuollut ja päätin ottaa haasteen vastaan.

Ennen tuntia olo oli mukavasti jännittynyt

Ennen tuntia olo oli mukavasti jännittynyt

0137d49dd4aa1a0f596238339a574aa1afb9f61960

Tuo Bootcamp on siis tunti (60min), jossa on alkulämmittelyn jälkeen kolme neljän liikkeen sarjaa. Jokaista sarjan liikettä tehdään ensimmäisellä kierroksella 20, seuraavalla 16, kolmannella 12 ja viimeisellä kahdeksan. Liikkeet suoritetaan omaan tahtiin ilman erillisiä taukoja mutta sarjojen välille jää muutaman sekunnin sykkeentasaushetki – jos olit tarpeeksi nopea sillä kun viimeinen on suorittanut liikkeensä loppuun niin alkaa uusi kierros. Hieman pidempi tauko on jokaisen sarjan välissä.

Itsellä oli ainakin tällä tunnillla tekemisen meininki, yhtään muita tunteja väheksymättä. En kuitenkaan voi sanoa että tunti oli mukava sillä se ei todellakaan sitä ollut. Voin myös myöntää ettei suoritustekniikka ollut ihan jokaisella toistolla täysin puhdas mutta se ei välttämättä ole edes tarkoitus. Liikkeet olivat hyvin yksinkertaisia kuten erilaiset kyykyt tai punnerrukset ja vatsat. Oman kehonpainon lisäksi käytössä oli osassa liikkeitä myös lisäpainot apuna. Oikeastaan nyt kun jälkikäteen ajattelee niin olihan tuo tunti aika kamala – hyvällä tavalla. Senverta rankkaa tuo kuitenkin oli että taitaa huomiselle varattu Pumppi jäädä menemättä mutta voisinkin tarkastaa milloin tätä rääkkiä olisi uudestaan luvassa..

Tunnin jälkeen ei näköjän enää hymyilyttänyt ;)

Tunnin jälkeen ei näköjän enää hymyilyttänyt 😉

Sykevyö meinasi muutamaan otteeseen pudota päältä ja kadotti sykkeet mutta seuraavanlaiset tulokset sieltä saatiin irti (mukana lämmittelyt ja loppujäähdyttely):

Kesto:            1,01h

Kulutus:         560kcal

Keskisyke:     153

Huippusyke: 181

01075a4cea62eda722af679a37a0366f7309a87c7a 01627138b1593f65bf45ef0d03f8fe4b7de772e692 011724783abce1feb7b07a317176213cdc3266b5d3

Ei mikään huono aloitus päivälle kun treeni oli takana jo kymmeneen mennessä. Vaikka jokainen tekee oman tunnon ja kunnon mukaan niin helpolla tällä tunnilla ei pääse, sen voin luvata.

 

2 kommenttia

  1. henzu kirjoitti:

    mistä tuommoisia kelloja saa?

    • jennie kirjoitti:

      Eiköhän kaikista urheiluliikkeistä löydy. Omani on hankittu Budget Sportista viime kesän loppupuolella – melko perusmalli, eli sopuhintainen 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.