Hae
My Project Is Me
Kaupallinen yhteistyö

Uusi lisäravinnesarja

Kaupallinen yhteistyö: Sportyfeel

*Yhteistyössä Sportyfeel*

Moikka,

Joku on ehkä jo huomannutkin että markkinoille on ilmestynyt uusi lisäravinnesarja, Sportyfeel. Mielenkiintoiseksi tämän kyseisen sarjan tekee se, että kyseessä on Lidlin oma tuoteperhe. Kun I Love me-messujen yhteydessä sain Lidlin puolesta mahdollisuuden tutsutua heidän sarjaansa vähän tarkemmin, hämmennyin jo heidän messuosastostaan. Etsin, ja odotin, jotain Lidlin sini-puna-keltaista värikirjoa vaan sen sijaan vastassa oli ihan perinteinen lisäravinneständi; Mustaa väriä, tutunoloisia purkkeja ja patukoita. Voin sanoa että suorastaan hämmennyin.

kuva 1(5)

kuva 5(2)

Tuotteet noudattavat Lidlin tuttua, edullista, hintatasoa. Isommat patukat (60-61g) ovat esimerkiksi 1,50€/kpl. Tuotteita tosiaan löytyy patukoista palautusjuomiin ja herasta L-karnitiiniin. Itse olen toistaiseksi ehtinyt vasta kokeilemaan heraa palautusjuomassa sekä tietenkin maistelemaan patukoita. Hinnastoon voi tutustua täällä.

kuva(2)

Patukoista, joita olen ehtinyt maistamaan olen ollut tyytyväinen niin makuun, koostumukseen kuin ravintosisältöönkin. Sokereita on kaikissa patukoissa alle 10g ja parhaimmillaan sen määrä jää 0,1g:aan. Toki, tämä tarkoittaa keinotekoisia makeutusaineita. Proteiinin määräkin on kohdillaan ja hyväksi havaitussa mansikka-valkosuklaassa ravintosisältö näyttää seuraavalta.

kuva(5)

kuva 2(5)

kuva 5(3)

Herastakaan en keksi erityistä mainittavaa, maku oli sellainen kuin odotin ja minusta se sekoittukin veteen mukavasti. Maku ei ehkä ollut kovin voimakas mutta saattaa olla että minulla lorahti liikaa vettä. Proteiinijauheista (ja muista sarjan jauheista) on sanottava eräs äärettömän mukava asia: Niitä saa myös kerta-annospusseissa. Enää ei ole pakko ostaa koko kilon purkkia vain todetakseen ettei maku miellytä- nyt on lupa kokeilla ennen ostopäätöstä.

kuva 1(6)

kuva 2(6)

kuva 3(4)

Tiedän että viimeaikoina minulla on ollut jonkin verran enemmän näitä yhteistyökuvioita ja osaa se varmasti ärsyttää. En ole omaa kantaani mainonta/yhteistyöasioihin aikaisemmin oikeastaan edes avannut, enkä erityisen suuresti käy sitä tässäkään läpi. Blogini puolesta minulla on kuitenkin ollut suuri kunnia päästä tutustumaan minua kiinnostaviin tuotteisiin, joista luonnollisesti kirjoitan ajatuksiani ylös. Esimerkiksi Lidlin kohdalla, olen saanut yhteydenoton heidän puolestaan jo ennen messuja ja messuille päästyäni minulla oli kassillinen tuotteita testattavaksi valmiina. Ihan kaikkiin ehdotuksiin en edes ole lähtenyt mukaan ja ajatukset, joita jaan, ovat aina omiani. Mainos/yhteistyöpostauksiin kohdistuu usein paljon negatiivisia ajatuksia lukijoiden suunnalta mutta minusta tämä on täysin turhaa. Ei se, että jokin tuote on saatu testattavaksi, ole keneltäkään muulta pois vaan päinvastoin. Esimerkiksi tässä tapauksessa, uskon että tämä tieto uudesta lisäravinnesarjasta tulee monelle yllätyksenä ja niinpä aiheesta ääneen kirjoittaminen hyödyttänee jotakuta ihan todella.

kuva(3)

uuden lisäravinnesarjan kunniaksi, puin päälleni myös Lidlin treenipaidan, johon olen myös ollut täysin tyytyväinen

Olisin sitäpaitsi varmasti tästäkin tuoteperheestä tullut kirjoittamaan ihan ilman yhteistyökuvioitakin, mutta viiveellä (koska en olisi siihen välttämättä ehtinyt tutustua näin nopeasti). Siispä nämä yhteistyökuviot ovat meistä jokaiselle hyödyksi 🙂

Huom! Sisältää yhteistyötä Lidlin kanssa

 

10 kommenttia

  1. Tytti kirjoitti:

    Jossain muussakin blogissa oli tästä mainonta-asiasta juttua ja aloin itsekin pohtia, että mikä siinä ärsyttää. Noh, osalla bloggaajista joka neljäs postaus on sellanen, jossa ei oo joku mainosjuttu. Eli toisin sanoen pistää miettimään, että kirjottaisko kyseinen henkilö mitään, jos ei hyödy siitä rahallisesti. Totta kai on kiva, että bloggaajat saa ”palkkaa” kun aikaansa käyttävät postauksiin jne, mutta jos kyse on lifestyle blogista eikä omaa elämää avarreta muuten kuin yhteistyön merkeissä niin jollain lailla jää semmonen fiilis, että ”kiva kun luette blogia mut en varmana kirjota mitään itestäni jos en saa siitä rahallista hyötyä”. Ja joskus saattaa olla niin että bloggaaja on muutama kuukausi sitten kirjoittanut jonkun hiusvärin olevan huono ja sitten tuleekin yhteistyö ja väri muuttuu yllättäen hyväksi… Tai aloitetaan postaus tyyliin ”oon ollu tosi väsyny viime aikoina mut sit alotin käyttämään d-vitamiinia ja nyt oon pirteempi kun aikoihin!! (Ps. Yhteistyössä d-vitamiinifirman kanssa)” niin joskus miettii et onkohan toi alkuosa tekstistä keksitty päästä et päästäis sujuvasti mainostamaan..

    Hoh, tulipas oksennettua taas kaikki ajatukset. 😀 Lyhyesti ja ytimekkäästi; mainonta on ok jos se on rehellistä mainostajan puolelta ja plussaa on että aihealue on samaa blogin muun sisällön kanssa. Kyllähän näistä hyviä vinkkejä saa, eli kiitos tästäkin valaisevasta postauksesta! Pitää kokeilla sarjan tuotteita itsekin. 🙂

    • jennie kirjoitti:

      Tämä varmasti nousee aika-ajoin esiin. Blogimainontahan on kaikkineen vielä melkoisen uutta ja hakee varmasti muotoaan, ainakin allekirjoittaneella. Jos itse lukijana mietin mainospostauksia niin sill, miten juttu on toteutettu on todellakin suuri merkitys. Tuollaisia mainittuja D-vitammincaseja, ostos-tv-tyyppisiä juttuja, ei vain jotenkin voi ottaihan tosissaan, vaikka ne totta ehkä olisivatkin. Sulla on paljon hyviä pointteja tässä, jotka varmasti ovat valtaosan kanssa yhteneviä ajatuksia. Kiitos näistä 🙂

      Lidlin sarjaan palatakseni, hinta-laatusuhde tosiaan vaikuttaa olevan kohdillaan (ainakin niiltäosin mitä olen ehtinyt tuotteisiin tutustumaan)

  2. mari kirjoitti:

    Kuulostaa hyvälle. Itse en patukoita syö mutta miehelle voisi ostaa tastiin. Olikos Lidlin sarjassa treenijuomaa? palkkari asia on jo hallussa enkä ole sitä vaihtamassa. Huomenna olenkin menossa Joensuun Lidliin saa nähdä joko näitä löytyy:)
    Minusta mainonta on ok tietyissä rajoissa. Tuote on oikeasti juuri sinulle tärkeä ja sitä ei hehkuteta liian imelästi. Olisin itsekin onnellinen jos minun blogiini tarjottaisiin joskus minun näköisiä juttuja testiin.
    http://susirajanfitnessmimmi.blogspot.fi/
    -mari-

    • jennie kirjoitti:

      Lidlillä oli myös joku treenin aikana/treeniä ennen juotava juoma mutta siiihen en valitettaavsti ole päässyt tutustumaan sen tarkemmin eli sisällöstä en uskalla sanoa juurikaan mitään.

      Kiitokset yhtälailla kommenteista ja ajatuksista mainontaan liittyen. Mainonnaltahan ei länsimaissa varmaan voi välttyä nykyisellään enää millään tapaa. Blogit ovat luonnollisesti yksi nykyaikainen kanava ja liika on ehdottomasti liikaa siinäkin – eihän kukaan osta jotain lehteäkään mainosten perusteella (paitsi minä kerran, heh!). Jokaiselle, myös bloggaajalle (tai ainakin minulle), tämä on kaikki vielä uutta ja hakee hieman muotoaan. Mutta kuten sinäkin sanoit, mielenkiintoiset ja itseä koskettavat jutut on kiva saada testaukseen.

  3. JennaMK kirjoitti:

    Heippa Jennie!

    Tämä yhteistyö bloggaajilla ja mainostaminen tuntuu tosiaan olevan polttava puheenaihe.. Pystyn empatia herkkänä näkemään ihmisen motiiveja ja ajatuksia tykkäämisen ja inhoamisen takana, mutten silti ymmärrä miksi vihata, olla aggressiivinen ja silti tukea jotain blogia lukemalla ja kommentoimalla sitä. Lets face it, on yhteistyötaholle ihan sama, onko kommenteista sata eri, vai samaa mieltä, mainosta se silti on.

    Tosiasiassa on minusta ihan järjen vastaista ilkkua, suuttua ja huudella sitä, mutta silti kerta toisensa jälkeen vierailla samassa blogissa. Parastapa saada yhteistyö vähemmäksi on olla klikkaamatta blogiin. Edes niihin mielenkiintoisiis postauksiin. Se on meidän lukijoiden tapa vaikuttaa.

    Yksi argumentteja herättävä teema on mainosten sisältö ja ”bliggaajan vastuu”. Virallisestihan bloggaaja saa mainostaa mitä haluaa, oli se sitten treenituntia, kampajaa tai irtokarkkeja, mutta mitä kauempana lukija mieltää mainoksen olevan blogin teemoja tai omaa ajatusmaailmaa, sitä enemmän se hämmentää, joka voi näkyä negatiivisina tunteina. Ihanaa on, kun joku huutaa epäeettisyydestä mainonnan takana, siinä vasta argumentti. Sillä, että bloggaaja herkuttelee välillä, ei välttämätyä ole eettisyyden kanssa merkitystä..

    Ja tässä vaiheessa haluan sanoa väärinymmärrysten välttämiseksi, etten puhu näissä kommenteissa sinun blogistasi, vaan ajatuksiani yleisesti blogimainonnasta.

    Blogisi on ihana antoisa, aito ja inspiroiva. Kiitos Jennie siitä!

    Jenna
    http://terksulife.blogspot.com/

    • jennie kirjoitti:

      Osuit kommentissasi naulan kantaan ja ymmärrän itsekin, niin lukijana kuin kirjoittajana, hyvät- sekä huonot puolet. Omalta osin, ainakin omalla kohdallani, koko aihealue hakee vielä hivenen omaa muotoaan ja malliaan, kuten uskon että on koko blogimainonnan osalta yleensäkin. Verrattain uusi kanavahan tämä vielä on, ja vasrinkin treeni/hyvinvointoblogit ovat alkanee vasta nyt ”järjestäytymään”. Itse jotenkin haluan ajatella asiaa siten että onhan aikakauslehdissäkin, tai vaikkapa Hesarissa, yhtälailla mainoksia mutta tuskin kukaan lopettaa Hesarin tilaamista vaikkapa siksi että ne mainokset siellä ovat.

      Kiitos sinulle äärettömän paljon tästä hyvin jäsennellystä ja muotoillusta vastauksesta, joka varmasti antaa ajanttelemisen aihetta meistä jokaiselle lukijalle.

  4. Sanna kirjoitti:

    Miusta on mukava lukea näitä yhteistyöpostauksia. En koe sitä huonona asiana.

    Yleensä en ole mainonnan uhri, mutta nyt oli pakko itekin kävellä Lidliin hakemaan patukoita ja puddingeja. 🙂 Toivottavasti ovat hyvänmakuisia, toisin kuin Fastin (puddingit meinaan).

    • jennie kirjoitti:

      Puddingeja en olekaan ehtinyt maistamaan itsekään (yksi sellainen kyllä olemassa on) eli sormet ristissä toivon minäkin että maistuvat hyvälle 🙂 Itse tosin tykkään niistä fastinkin versioista mutta makuasoistahan ei pidäkään alkaa kiistelemään 😉

  5. tru kirjoitti:

    Tästä yhteistyöstä täytyy kyllä kiittää. Olen ehkä hieman pihi näiden treenipatukoiden ja juomien suhteen siinä määrin, että en halua maksaa niistä älyttömiä.
    Lidliin suuntaan tänään joka tapauksessa, joten nämä on tsekattava. Ja erityisesti nuo kerta-annospussit.

    • jennie kirjoitti:

      Kyllä, Lidl on tässä kategoriassa tällä hetkelä hyvin varteenotettava kilpailija varsinkin kun hinta-laatusuhde on kohdallaan ja saatavuus helppoa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *