Hae
My Project Is Me

Istumatyöläisen kipupisteet

Vaikka pyrinkin pitämään liikunnallisesti huolta itsestäni mahdollisimman kokonaisvaltaisesti niin on yksi osa-alue, jota laiminlyön lähes säännöllisesti: Liikkuvuus. En ole koskaan ollut kovin notkea mutta vasta nyt olen ihan oikeasti alkanut huomata kuinka kankeaksi sitä onkaan muuttunut. Vuosien istumatyön tulos ei ole kaunista katseltavaa ja erityisesti lonkkien sekä niska-hartiaseudun jumit alkavat olla ihan todellinen vaiva. Haluankin esitellä kaksi tuskallisen tehokasta venytystä näille nimenomaisille ongelma-alueille

Lonkille joogastakin(?)/ Itselle Bodybalancesta tuttu iloisen lapsen asento on aivan huippu, vaikkakin tuskallinen jos pahoja kireyksiä sattuu olemaan. Liike itsessään on ehkä liian mielenkiintoisen näköinen kovin suuren yleisön edessä esitettäväksi mutta jos ei anna ohikulkijoiden ihmetysten haitata, suosittelen kokeilemaan.

P1150121

Hartiaseudulle vastaavasti pienen mutta piinallisen venytyksen teho on huikea. Avuksi tarvitset jonkinlaisen tolpan, josta ottaa kiinni (seinä ei siis valitettavasti käy).

P1150117

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.