Hae
My Project Is Me

Liikepäivityksiä

Moi,

Olen muuten huomannut että tekstipuoleni ovat viimeaikoina liittyneet enemmän tai vähemmän liikkumisiin. Tämä johtuu kaikessa yksinkertaisuudessaan siitä että juuri nyt se, siis liikkuminen, on se suurin projektini. Tai ei varsinaisesti liikkuminen itsessään vaan liikkumisten kautta saatavat tavoiteltavat tulokset.

Kun tuossa jokunen viikko julkaisin että mitä oikeastaan salilla teen niin nyt täytyy heti sanoa että olen alkanut hakemaan sinne hieman muutoksia. Käytössäni on siis kaksijakoinen ohjelma (ylä- ja alavartalo sekä kumoanakin päivänä keskivartalo), jota harjoitan vuoropäivin Neljänä päivänä viikossa käyn (en pyri, vaan ihan oikeasti käyn) salilla lihastreeneissä ja kerran harjoitan aerobisen treenin. Lisäksi pyrin käymään tunnin vaunulenkin iltaisin mutta tämä luonnollisesti jää välistä jos joskus on jotain muuta. Salitreeniin kuitenkin palatakseni olen nyt yrittänyt hakea hieman toisenlaisia liikkeitä silloin tällöin saadakseni aikaan hieman toisenlaista rasitusta. Eilen kokeiluun pääsivät ojentajat.

Olen tähän saakka treenannut ojentajiani lähinnä käsipainoilla tai vartalon omaa vastusta hyväksi käyttäen. Toki ojentajat ovat avustavana lihaksena monissa muissa liikkeissä mutta niille itselleen keskittynyt liike on ollut viime aikoina tämä:

Pitkään haaveilin vaihtavani liikkeen taljassa tehtäväksi ja eilen ensikertaa näin toimin ja on pakko todeta että kyllä kannatti. Tein siis 3*10 toiston sarjan ja kilovastuksena taisi olla onneton 10kg mutta tekniikka pysyi puhtaana. Kokeilin myös 15:llä kilolla mutta sen kanssa liikerata tuntui menevän viimeisillä toistoilla hieman hutiloimiseksi. Ja jotta jokainen ymmärtää, niin tästä on siis kyse:

Kuva täältä

Palatakseni vielä lyhyesti tuohon aloitusinserttiin niin vaikka laihtuminen ja laihdutus eivät juuri tällä hetkellä olekaan itsellä se juttu niin se ei tarkoita etteikö aihe minua kiinnostaisi ja ettenkö aiheesta voisi julkaista tekstejä ja mietteitä. Helposti, varsinkin kiireen keskellä, nämä jutut toki linkittyvät omaan ajatusmaailmaan ja omaan elämäntilanteeseen melko vahvasti. Teistäkin  ihanista lukijoistani monella on tavoitteena vielä karistaa muutama kilo kesäksi ja toivoinkin voivani edelleen antaa teille tarvitsemaanne tukea ja tunnustusta. Vielä viimeisimpänä, vaikka mielessäni kaikenlaista ajatusta pyöriikin niin myös kaikki postaustoiveet ovat täysin tervetulleita, ihan aiheesta riippumatta 🙂

6 kommenttia

  1. Siiri kirjoitti:

    Hei, löysin blogisi ihan sattumalta ja luin yhdeltä istumalta kaikki postaukset. VAU! Suu todella loksahti auki siinä vaiheessa kun törmäsin kuvaan missä olivat sekä lähtötilanne sekä enemmäntaivähemmän nykyinen tilanne. Olen sanaton. Itse olen aikalailla samanmallinen, tosin olen sinua noin 12cm pidempi ja myös aloituspainoni on melkein 10kg enemmän. Tämä todella antoi lisäbuustia omaan projektiini! Aina motivaation puutteessa tietää minne tulla 😉 Olet oikein malliesimerkki että myös me tavikset voimme ihan perusasioilla saada ihmeitä aikaan! Kiitos sinulle! Hyvää kevättä ja tsemppiä treeneihin!

    • jennie kirjoitti:

      Kiitos sinulle aivan mielettömästi kauniista sanoistasi 🙂 Ei se muutos tosiaan tarvitse mitään erityiskikkailuja vaan ihan omin neuvoin voi ´tulosta saada aikaan kunhan vain tietää mitä tekee. Tsemppiä sinulle siis omaan muutokseesi, toivottavasti tosiaan löydät täältä motivaatiota vielä jatkossa!

  2. Tomppa kirjoitti:

    kiva et sulle maistuu kuntosali 🙂 itellä ei oikee innostanu toi ku kokeilin 1kk ja nii. ei purru 😀 mut siis helmikuussa meni n90km lenkkiä ja nyt tässä kuussa kokonaisuudessaa päälle 60 km 🙂 ja siinä on ollu mun liikunta. eks toi kävely/hölkkä/juoksu aeroobista liikuntaa? mut joo 🙂 kaikki mitä oon kiinteytyny nii kävelyllä on tullu. ja tsemppiä sulle 🙂

    • jennie kirjoitti:

      olen kyllä ihan hämmästynyt itsekin miten tuo sali on tullut näin äkkiä ”omaksi”. Juuri juttelin viime viikolla erään työkaverin kanssa siitä että jos pitäisi valita lenkin (hölkkä) ja salin väliltä niin hän valitsisi lenkin. Itsehän tekisin toistepäin. Niin sitä vaan tykkää eri jutuista 🙂 Kövely sitten onkin toinen juttu ja ihan niinkuin itsekin totesit niin myös sillä saa aivan mahtavia tuloksia aikaan. Ei liikkumisen tarvitse aina olla sellaista hampaat irvessä ja veren maku suussa -meininkiä. Onneksi. Aerobista tosiaan on tuo vaubulenkkeilykin mutta salilla tehtävä aerobinen treeni on vain kerran viikossa. Tämä on yleensä se hikinen harjoituskerta kun nuo iltalenkit ovat tupanneet jäädä lähestulkoon kävelyksi. Tsemppiä sinullekin lenkkeilyyn, joka varmasti säiden parantuessa kasvaa määriltään vielä entisestään!

  3. Anonymous kirjoitti:

    Meikäläisen lempiliike salilla on justiin tuo ojentajaliike taljassa 🙂 Kivasti kihelmöi! Ite tykkään tehdä ehkä enempi naruilla, mutta myös tangolla tulee tehtyä, kun meidän salilla se on yleensä valmiina paikoillaan (laiskimus ei jaksa vaihtaa) :D-tiina-

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.