Hae
My Project Is Me

Rakkauteni: Jumppapallo

Moikka,

Ei ehkä ole jäänyt kenellekään epäselväksi että haaveilen treenatun näköisestä vatsasta ja onnekseni tykkään vatsalihastreeneistä jollain aivan erityisellä tasolla. Kotona ollessa olen tottunut tekemään vatsoja kehon omalla vastuksella lukuisilla eri tavoilla. Mitään varsinaista lemppariliikettä ei ole olemasskaan ja vaihtelu virkistää tässäkin suhteessa.

Nyt kun salilla on mahdollisuus tehdä vatsalihaksia kaikenmoisin mahdollisin tavoin niin senhän olen myös tehnyt. Omaan ohjelmaani kuuluu toisena päivänä vatsojen treenaaminen vatsapenkissä ja toisena päivänä keskitytään enemmän syviin vatsoihin. Syvävatsoissa liikkeisiin kuuluvat liikkuva lankku sekä linkkuveitsi jumppapalloa käyttäen. Olen juuri tällä hetkellä ihan innoissani tuon jumppapallon käytöstä myös muutoin ja jokusen päivän ajan olen käyttänyt vallan sitä hyväkseni.

Kotoakin tuo jumppapallo on löytynyt jo useiden vuosien ajan mutta ilmaa sinne ei vielä tähän päivään mennessä ole saatu sisälle. No nyt ei tarvitsekaan kun palloilen tuolla salilla. Olisin ihan hirmuisesti halunnut saada kuvaa itsestäni tuon pallon kanssa treenailemassa mutta eihän siitä mitään tullut kuten ehkä huomaatte

Niinpä käytän Googlesta löydettyjä malliesimerkkejä muutamista tekemistäni liikkeistä jumppapalloa hyväksi käyttäen.

Vatsarullaus
Jalkoja rullataan siis kohti rintaa keskivartalo tiukkana. Kohdistuu hyvin syviin vatsoihin sekä alavatsaan.

kuva täältä

Perusrutistus pallolla
Sekä suoraan ylös että kulmittain. Ottaa mukavasti koko vatsaan.

Kuva täältä

3. Linkkuveitsi pallolla
Elikkä siirretään palloa jaloilta käsille ja takaisin. Tästö jopa löytyi joku aikapäiväsen vanha kuva joltain treenikerraltakin

Parasta tuossa pallossa on mielestäni pakottautuminen oikeaan tekniikkaan. Mielestäni liikkeitä ei edes pysty tekemään pitämättä korsettia tiukkana ja ehkäpä juuri sen vuoksi palloilu tuntuukin tehokkaalta. Jumpppallon lisäksi teen siis liikkeitä edelleen kehon omalla vastuksella sekä olen jonkin verran kokeillut myös vatslihasten treenaamiseen tarkoitettuja laitteita kuten vatsarutistuslaite (vastuksena 20kg) ja tosiaan tuo perinteinen vatsapenkki. Monelta keskusteluforumilta olen kuullut kehuttavan vatsojen tekemistä taljassa mutta tämä on osallani vielä kokeilematta.. Josko nyt yrittäisin keskittyä vaikka näihin palloharjoitteisiin ja säästää muutamia uutuuksia tulevaisuuden päivillekin.

2 kommenttia

  1. Anonymous kirjoitti:

    Aina vähävälii tulee käytyy kattoo että onks tullu uusi blogipostauksii. Huikeeta ku jaksat päivittää niin säännöllisesti! Ihan jää koukkuun 🙂 Eli jatka samaan malliin ;>

  2. jennie kirjoitti:

    🙂 Ehdottomasti yritän pitää päivittäistä tahtia yllä myös jatkossa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.