Hae
My Project Is Me

Päivän lukua ja muuta mukavaa

Moi,

Viime viikolla palattiin takaisin arkeen juhlakauden päättymisen jälkeen. Uskaltaisin kuvitella etten varmaankaan ole ainoa. Kaiken kaikkineen kulunut viikko oli ihan onnistunut vaikka ruokapuolella hieman normaalista ehkä tulikin poikettua.

Vaikkakin ruokavalio koostui siis lähtökohtaisesti erilaisista kasvikunnan tuotteista, hyvistä proteiinin lähteistä sekä smoothiesta/rahkasta niin mukaan mahtui myös hieman enemmän viljatuotteita sekä perunaa. Alkuviikosta salaatissani söin jonkin verran ruispastaa ja käytännössä koko viikon söin päivittäin yhden ruispalan molemmat puolet. Hedelmiäkin olen syönyt tavanomaista enemmän kun niitä kotona on ollut. Käytännössä siis ruokavalio on koostunut ihan normaalista ruoasta ja herkut ovat loistaneet poissaolollaan lukuunottamatta perjantaina syötyä yhtä keksiä.

Osa teistä lukijoista on ollut kiinnostunut ruokailuistani sen verta että on pyytänyt ruokapäiväkirjaa. Lupaan toteuttaa tämän toiveen vielä lähitulevaisuudessa mutta alla esimerkkinä karkeasti syömisiäni sunnuntailta. en tosiaan ole määriä mitannut kuivattuja hedelmiä lukuunottamatta

  • Maitorahkaa (250g), ananasta, kiiwiä, hedelmämysliä ja leseitä
  • Raejuustoa (reilu desi), banaania ja päärynää
  • Stroganoff perunalla, parsakaali-kukkakaali-porkkana sekoitusta, kurkku-tomaatti-salaatti-pähkinä- salaattia ja raejuustoa (noin desi)
  • Lautasellinen kesäkurpitsakeittoa, ruispala raejuustolla ja chilikastikkeella
  • Rahkaa (250g) mansikoita ja mysliä
  • Päivän mittaan 50g kuivattuja hedelmiä
Liikkumisen suhteen olen myös tyytyväinen, vaikka perjantaina lihasharjoitteet kaikkineen jäikin välistä mutta ehkä se korvaantui osittain neljän tunnin varaston järjestelemisellä. Myös tältä puolelta on pyydetty päiväkirjaa ja saamanne pitää. Tässä vaiheessa listaan sen senmukaisena kuin pystyn mutta jossain vaiheessa varmasti tarkempana. 
  • MA  lenkkeily yhteensä 12km, 6-week sixpack, oma vatsa- ja selkätreeni, venyttely
  • TI     lenkkeily yhteensä 12km, 6-week sixpack, oma käsitreeni, venyttely
  • KE   lenkkeily yhteensä 12km, 30 day shred, oma vatsa- ja selkätreeni, venyttely
  • TO   lenkkeily yhteensä 12km, 6-week sixpack, oma käsitreeni, venyttely
  • PE    lenkkeily yhteensä 12km, venyttely
  • LA    lenkkeily yhteensä 12km, 6 week sixpack, oma vatsa- ja selkätreeni
  • SU    lenkkeily yhteensä 15km, 30 day shred, oma käsitreeni, venyttely
Lenkkeilen kahdesti päivässä ja vauhti kävellessä on jotain 6-7km/h ja hölkkäillessä jotain enemmän. En tosiaan viimeaikoina ole koko lenkkiä liikkunut juosten, jonka vuoksi nopeutta on vaikea sanoa. Viime viikolla taisin ottaa juoksuaskeleita kolmena iltana. Nuo lenkkeilyn jälkeen näkyvät harjoitteet ovat dvd-treenejä jotka löydät täältä ja omat liikuntaohjelmani löydät jotakuinkin täältä.
Näiden liikkumisten ja viikon syömisten tuloksena vaaka näytti lukemaa 51,8kg elikkä ihan täsmälleen saman verran kuin viime maanantaina. Kaikenkaikkineen olen tyytyväinen vaikka ehkä hivenen hämmästynyt että paino ei laskenut lainkaan. Ei siis missään  nimessä sillä että sen laskea tarvitisi, vaan lähinnä sillä että kun ylimääräisen herkuttelun jätti pois, niin asia ei vaikuttanut vaakalukemiin millään lailla. Totta kuitenkin on, että söin hieman enemmän kun mukana olivat nuo viljatuotteet, peruna sekä varman tuplamäärä hedelmiä (hedelmäthän kuitenkin sisältävät melkoisenaan sokeria). Toisekseen, olen nyt siinä vaiheessa projektini kanssa että pudotusta ei tosiaan enää tartvitsekaan tapahtua vaan tärkeämpää on löytää se balanssi, jolla paino pysyy nykyisissä lukemissa. Voin siis hyvillä mielin aloittaa tämän viikon ja kohdata sen tulevat haasteet. 

7 kommenttia

  1. Jinx kirjoitti:

    Näytti ihan hyvltä tuo sun treenaaminen, mutta missä sun lepopäiväs on?

  2. jennie kirjoitti:

    Moikka Jinx, ihan hyvä kysymys sillä kroppahan tosiaan tarvitsee lepopäiviä kehittyäkseen. Nyt kun tämän oma treenaaminen on ollut vielä hieman kevyempää niin en välttämättä ole suunniteltuja lepopäiviä pitänyt – niitä tuntuu tulevan muutoinkin (ei ehkä tuon ulkoilun osalta mutta se on mielestäni sellaista aktiviteettia ettei lepopäivää tarvitsekaan). Tämä varsinaisten lepopäivien pitämättömyys oikeastaan alkoi kun aloin treenata tuon 30 day shredin kanssa, joka nimenomaan on tarkoitettu treenattavaksi ihan joka ikinen päivä mutta jahka siirryn näistä kotitreeneistä hieman rankempiin versioihin niin lepopäivät ovat takaisin treeniaikataulussa.

  3. Pilvi kirjoitti:

    Uuu! Joku muukin on innostunut Jillianista. Millainen on ollut tuo 6-week sixpack? Ite oon tehny Shrediä, Banish fattia ja No more trouble zonesia. Löysin juuri blogisi, joten en ole vielä lukenut aikaisempia postauksia, mutta teetkö mitään dvd-arvosteluja?

  4. jennie kirjoitti:

    Moikka Pilvi, Pahoitteluni vastauksen viivästymisestä.. Olin Tukholmassa käymässä ja nyt taas takaisin 🙂 Omia ajatuksiani noista dvd:istä löydät täältä (ellet sitten käynytkin jo katsomassa): http://myprojectisme.blogspot.com/search/label/dvd. Mitähän uskaltaisin vastata tuohon varsinaiseen milipiteeseeni tuosta 6pack-dvd:stä.. Kaikenkaikkineen hyvä harjoite mutta henkilökohtaisesti olen pitänyt enemmän tuosta 30 day shredistä. Ehkä siksi että sen liikkeet ovat kaikessa yksinkertayisuudessaan helppoja ja rankkoja. Tuon 6-packin kanssa liikkeet ovat toki edelleen rankkoja mutta monesti sellaisia että myös ”huijaaminen” onnistuu helposti (käyttää vääriä lihaskia treenin tekoon). Mutta ei mnissään nimessä siis huono vaikka muutamia arvosteluja lukeneena odotin ehkä vielä rankempaa treeniä.

  5. Pilvi kirjoitti:

    Omasta mielestäni ehdottomasti rankin Jillian on ollut No more trouble zones, jota voin kyllä lämpimästi suositella. Shredistä uudempi versiohan on Ripped in 30, joka on mielestäni shrediä mukavampi, koska siinä on neljä tasoa kolmen sijaan ja liikkeet ovat hiukan haastavampia kuin shredissä. Oli muuten tosi mielenkiintoista lukea sun ruokapostauksia! 🙂

  6. Anonymous kirjoitti:

    Hei mistä tuollaisia treenivideoita saa! Olisin kiinnostunut 🙂

  7. jennie kirjoitti:

    Moi Anonyymi, Olen tilannut omani amazon uk:lta. Lähtökohtaisesti kaikki Jillianin dvd:t saa sieltä hintaan 5-10£ kappale ja huomasin tänään että siellä on sellainen kokoelma boxi myynnissä (olisiko ollut £15), jossa siis on useampi noita dvd:itä. Lisäksi ainakin cdon.comilta on myös mahdollista ostaa noita dvd:itä vaikkei siellä ihan kaikkia taidakaan olla.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.