Hae
My Project Is Me

Viikon ruokia ja liikkumisia

Moikka,

Koska tausin juuri että huomennahan on jälleen aika kaivaa bikinit ja mittanauhat esiin huhtikuun virallisia lukuja varten niin kirjaan tähän väliin hieman kuluvan viikon ruokailuja ja tapahtumia.

Tämähän on ollut kaikenkaikkineen hyvä viikko. Liikunnat ja syömiset ovat pysyneet balanssissa vaikka perjantaina kävinkin Kokomossa syömässä ystävieni kanssa. Ilman tätä yksittäistä tapahtumaa ruokavalioni oli sellainen kuin suunniteltukin. Pääatreiat koostuivat pitkälti kuvien mukaisesti.

Alkuviikosta lounaana toimi uunissa sitruunalla, tillillä ja mausteilla kypsennetty sei sekä salaatti raejuustolla ja kasvisgratiini. Helppoa ja nopeaa, kuten oikeastaan aina. Loppuviikosta söin tonnikalasalaattia mutta siitä taisi kuvat jäädä ottamatta kun ei mistään löydy.

Alkuviikosta söin kotona toisena ateriana maailman helpoiten valmistettua (tulista) papupataa. Chiliä lorahti himpan verran liikaa mutta raejuustolla sai mukavasti taitettua tulisuutta pois. Aineksina käytin GoGreenin papusekoitusta, chilimasutettua tomaattimurskaa sekä pakastealtaasta löytyviä juureskuutioita. Mausteita lisäilin oman maun mukaan ja tulisuutta hieman liikaakin. Kuvassa näkyy myös Polarin 5% juustokuutioita joita muutaman kerran pilkoin joukkoon.

Jonain kertana valmistin myös munakkaan jäätelönteosta ylijääneistä valkuaisista sekä yhdestä kokonaisesta kananmunasta keltuaisineen. Sisään vain persiljaa ja juustoraastetta.

Ja mahtuihan mukaan pientä herkutteluakin – Kolmen melonin hedelmäslaattia sekä kesäkurpitsa-vuohenjuustosalaattia. Kesäkurpitsat ja vuohenjuustot kävivät siis uunissa paistumassa ennen salaattipedille pääsyään.

Jotta nyt ei menisi ihan pelkäksi ruokapostaukseksi niin listataan vielä ne liikkumiset

MA sali, iltalenkki vaunujen kanssa
TI  iltalenkki vaunujen kanssa
KE  sali, iltalenkki vaunujen kanssa
TO sali
PE  sali
LA  aamulenkki vaunujen kanssa, iltalenkki vaunujen kanssa 
SU  aamulenkki vaunujen kanssa, NTC Get Strong

Tänään aion tosiaan mennä lenkille sekä alkuillasta vielä viime viikolla kokeilemalleni NTC Get Strong tunnille. Tunnille otan tällä kertaa otan mukaan poikaystäväni sykevyön. Miksi näin? Sapetti taas eilen kun kävimme koko perheen voimin illalla lenkillä (7,5km, ajassa 70min) ja sykevöidemme mukainen kulutus näytti seuraavanlaisselta:

Minä
Keskisyke 111
Kalorit 136

Poikaystäväni
Keskiyyke 118
Kalorit 710

Toki hänellä on enemmän lihasmassaa ja pituutta kuin itsellä jne. mutta silti ero on aikamoinen. Paha tietenkään mennä sanomaan pitääkö kumpikaan paikkaansa mutta kuitenkin.. No, nytpä pääsen sitten kokeilemaan miltä oma kulutukseni näyttää hänen mittarillaan.

11 kommenttia

  1. Rimma kirjoitti:

    Kyllä tuo sin mittari oikeesti näyttää päin prinkkalaa! Tuo kulutus on tullut jo varmaan ekalla 15 minuutilla. Muista säätää miehen mittarista asetukset omille mitoille, niin ei ainakaan sitä kautta tule vääristymiä (: Hitsi tuo vuohenjuustosetti näyttää hyvältä! Vielä viisi päivää dieettiä jäljellä, sitten ansaittu viikonlopun tauko neljän viikon rutistuksen jälkeen..

  2. Anonymous kirjoitti:

    Mun mielestä toi sun miehen sykemittari taas näyttää kyllä ihan liikaa… Kuitenkin vaan kävelitte melko matalalla sykkeellä. Itselläni ei ainakaan meinaa kunnon hikiliikunnalla korkealla sykkeelläkään palaa noin paljoa reilussa tunnissa…

    • jennie kirjoitti:

      Niin, siis en ole kyllä tosiaan ihan varma pitääkö tuokaan tosiaan paikkaansa. eilen juuri aiheesta juttelimme ja todennäköisesti totuus on jotain näiden kahden välimaastossa mutta mitä niin sitä on paha mennä sanomaan.

  3. Tomppa kirjoitti:

    ”Toki hänellä on enemmän lihasmassaa ja pituutta kuin itsellä jne” nonii muistas et pituudella ei oo mitänä merkitystä kalorikulutukseen, se on vaan se paino 😉 ja ihan hyvännäkösii ruokia ja tsemppiä!! 🙂 mulla oli paino just tänään 73.1kg

  4. Tomppa kirjoitti:

    Ja vielä tosta Niken jumppa ohjelmasta et mikä olis semmonen hyvä kuntopiiri tyyppinen laihdutukseen tukena-ohjelma?:) ja semmonen mitä voi tehä äitin jumppapallolla ja 5kg painoilla 🙂

    • jennie kirjoitti:

      No mutta noillahan saa aikaan jo vaikka mitä! Voisin ihan tosissani paneutua tähän oikein ajan kanssa mutta ihan perusliikkeillä saa jo ihmeitä aikaan. Asiasta itseasiassa innostuneena voisin kokeilla oikein väkertää muutaman erilaisen liikesarjan.. Sitä odotellessa kurkata voi vaikkapa tänne (käsipainojen lisäksi löytyy jumppapalolle ideoita): http://www.yhteishyva.fi/vapaa-aika_perhe/jumpat/treeniohjeet_kasipainoilla/fi_FI/treeniohjeet_kasipainoilla/Jos/kun haluat kuitenkin laihdutuksen tueksi tuon treenin niin sitten suosittelen yhdistämään käsiliikkeet vaikka kyykkyihin – useampi lihas työssä = enemmän palavia kaloreita. Niin, ja viiden kilon käsipainothan ovat vielä melko suuret eli tuntumaa varmasti saa 🙂

  5. Tomppa kirjoitti:

    Juu:) kiitti! Ja ei ne 5kg oo paljoo mitää (: ainakaan pojalle 🙂

    • jennie kirjoitti:

      Älä vähättele pienten” painojen tehoa 🙂 juuri eilen Niken tunnilla tutkailin erästä hyvässä kunnossa olevaa miespuolista kanssaurheilijaa joka väkerteli kanssani 4-kilon painoilla ja ihan tehokkaasti näytti treeni hänelläkin tuntuvan 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.