Hae
My Project Is Me

6. Kuukausi takana

Moi, 


On jälleen aika paneutua tosiasioihin elikkä painoon ja muihin mittoihin. Marraskuuhan meni ohi nopeasti, kokonaisia viikkoja ei ehtinyt olemaan kuin neljä. Kaiken lisäksi näistä neljästä viikosta yksi meni syödessä ja yksi sairastaessa – näin lyhyellä matikalla jäljelle jäi siis kaksi onnistunutta viikkoa, joista toisena kävin tietenkin vähän viihteellä Tallinnan puolella. Ei  vaikuta kovinkaan kehuttavalta toiminnalta.. 


Jos otetaan pikainen lähestyminen mässäilyviikkoon niin liikuin kuitenkin säännöllisesti oman ”treeniohjelmani” mukaan. Huonoa oli vain tuo syöminen. Seuraavalla viikolla, sairastaessa, syöminen taas pysyi kunnossa mutta liikkumiset luonnollisesti jäivät aika vähälle (loppuviikosta onneksi pääsi taas normaalirytmin pariin). Tämän jälkeen viikko meni kaikenkaikkineen kuten pitikin, lukuunottamatta viikonloppua, jolloin siis oli pikkujouluristeily. 


Edellisviikko, eli risteilyä seurannut viikko, sujui myös mallikkaasti. Kävelin päivittin kaksi lenkkiä, treenasin lihaksia ja dvd:itä sekä söin asianmukaisesti. Normaaliruokavalioni lisäksi mukaan kuului myös jonkin verran ruisleipää, kuivattuja hedelmiä ja pähkinöitä. Taisinpa muutaman keksinkin syödä viikonloppuna mutta mitään mässäilyövereitä tai varsinaisia herkutteluja ei ollut. 



Ja tämä kaikki johti sitten tähän:


Paino: 51.3 kg muutosta alkuperäiseen      -14,5 kg

Vyötärö: 66 cm  muutosta alkuperäiseen      -15 cm
Lantio: 75,5 cm  muutosta alkuperäiseen     -21,5 cm
rasva: 18.8 % muutosta alkuperäiseen       -12,4 prosenttiyksikköä


Varsinaisesti paino ei siis juurikaan ole laskenut viimekuun mittauksesta  (-1,5) mutta viime viikon maanantaiturvotuksesta kylläkin (-2,6kg).  Ja eikä tässä vaiheessa painon enää tarvitsekaan pudota. Pääasia on ettei nyt myöskään nousisi, ainakaan ennen kuin aloitan varsinaisen lihaskasvatusprosessin ja hankin salijäsenyyden (helmikuussa). Jos siis hankin, jokatapauksessa urheilukuviot tulevat silloin muuttumaan. 

Ja tässä tätä uusinta kuvaa joulukuulta:



ps. Kävin päivittämässä hieman päivittäisiä liikuntasuoritteitani täällä. Liikun kyllä määrällisesti paljon, se on totta mutta kun mainitsin että jotain jää ehkä kerran viikossa tekemättä niin oli ehkä jo hieman liikaa. Jotain todellakin jää kokonaan tekemeättä keskimäärin kerran viikossa (jossei muuta ohjattua liikuntaa lasketa mukaan) mutta melko usein kyllä lyhentelen noita treenaamiani sarjoja oman jaksamiseni mukaan. No päivitystä löytyy nyt siis sieltä. 

13 kommenttia

  1. Anonymous kirjoitti:

    Vitsi, blogisi on kyllä noussut lempparikseni. 🙂 Ja ihan pakko sanoa, joskus (kauan?) aikaa sitten olit postannut julkkisten treenatuista kropista kuvia ja ihailit niitä, niin mun mielestä sun kroppas vetää kyllä tällä hetkellä niille todellakin vertoja. 🙂

  2. Anonymous kirjoitti:

    Hei, unohdin vielä kysyä, että missä nuo mittaukset teet. Ihan kotonako vai? Pitäis itekkin hankkia varmaan joku parempi vaaka, jossa sais tietää rasvaprosentit sun muut.

  3. jennie kirjoitti:

    Oi anonyymi, kiitos sinulle niin paljon – kyllä nyt taas lähtee hyvillä mielin lenkille 🙂 Mittaan tosiaan kaikki ihan kotona, vaaka on joku ihan perinteinen halpisvaaka mutta sitten olen aikanaan ostanut Omronin rasvaprosenttimittarin. Ehkei näillä ihan todellisia lukuja saa mutta ainakin suuntaa antavia. Ja tärkeintähän on että ne on keskenään vertailukelpoisia (eli samoilla laitteilla mitattu). Olen ajatellut monasti että olisi ihana käydä oikein jossain kehonkoostumusmittauksessa, jossa selvitettäisiin rasvan lisäksi myös nesteen ja lihaksen osuus.

  4. Lintunen kirjoitti:

    Tollasta kroppaa kehtaa kyllä esitellä! 🙂 Koetko, että blogin pitäminen on auttanut sua tässä projektissa?ps. Oon jäänyt ihan koukkuun sun blogiin. Kirjoitat hyvin ja mielenkiintoisista asioista 🙂

  5. Anonymous kirjoitti:

    Sinulla on paljon parempi vartalo kuin monella jotka eivät ole edes lasta odottaneet.. Hienoa että pidät itsestäsi huolta 🙂

  6. Anonymous kirjoitti:

    Wau! Oot todella hyvässä kunnossa! Motivoi myös tällästä lapsetonta pullukkaa treenaamaan! 🙂

  7. jennie kirjoitti:

    Aamulenkki takana niin pääsee palamaan tänne kommenttien ääreen, ja täytyy kyllä sanoa että on erittäin mukava saada kommentteja teiltä :)Ensinnäkin Lintunen kiitokset sinulle, on todella mukava kuulla että on sinunlaisiasi vakioseuraajia jotka saavat myös itselleen irti näistä minun jutuistani. Ja pakko se on myöntää että tämä blogin pitäminen on ehdottomasti edesauttanut minua onnistumaan projektini suhteen. Anonyymille myös suurkiitos kehuista. Ruokavalio ja säännöllinen liikunta tosiaan saa ihmeitä aikaan :)Ja jälkimmäiselle anonyymille myös isot kiitokset – ei se tosiaan lasta vaadi että saa itsensä liikkeseen. Jostain se on aloitettava ja mikään päivä ei ole parempi aloittaa kuin tänään 😉

  8. Jenni kirjoitti:

    Siis ei voi sanoa muuta kuin että TODELLA UPEETA! Näytät ihan mahtavalta! Ja siis tämä aika, jona oot nämä tulokset saanut aikaan, huomaa että olet ollut todella motivoitunut. Jos vaan itsekin joskus tollasiin tuloksiin pääsis. Sun blogis on inspiroinut muo huimasti, voi että… Oot vielä aivan saman mittanen kuin minäkin! 😉 Kirjoitat mielenkiintoisista asioista ja on huippua et olet julkassut kuvat sun edistymisestä. Kiitos mahtavasta blogista! 🙂

  9. jennie kirjoitti:

    Jenni, kiitos sinulle todella paljon. Tavallaan aika on mennyt ohi ihan yhdessä hujauksessa vaikka onhan tässä jo tuo puoli vuotta todellisuudessa pakerrettu:) Ajattelin tosiaan alusta alkaen että jos alan aiheesta blogia pitämään, niin haluan ehdottomasti kuvat mukaan vaikka hurjaltahan se toki tuntui ja tuntuu edelleen vaikka tulostakin on syntynyt. Toivotaan että jatkossakin löydät itsellesi motivaatiota ja mieltäsi kiinnostavia teksetjä.

  10. Hanna kirjoitti:

    Sulla on ihan mieletön kroppa, en voi uskoa kuinka loistavaa tulosta oot saanut aikaan! Kadehdittavaa itsekuria! Itse olen kanssa alkanut näin vaihtarivuoden puolessa välissä kiinnittämään huomiota siihen että mitä sinne suuhun oikein menee ja kuinka paljon, terveelliset elämäntavat kiinnostaa kovasti ja niitä pyrinkin toteuttamaan, vaikka herkkupäiviäkin tulee. Saan kuitenkin blogistasi hullun paljon inspiraatiota ja motivaatiota, jos muutkin onnistuu tavoitteissaan niin miksi en minä sitten! 😉 Onnea vielä, olet tehnyt mahtavan työn!

  11. jennie kirjoitti:

    Wau Hanna, Australiassa on varmaan ollut aivan mahtavaa! Ja voin vain kuvitella että kun on maailmalla väliaikaisten herkkujen ja houkutusten äärellä niin varmaan vaatii tahdonvoimaa miljoonasti enemmän kuin kotimaisten versioiden äärellä.

  12. Heidi kirjoitti:

    Heippa! Eksyin ensimmäistä kertaa tänne sun blogin sivuille. Aivan mahtava blogi! Tämäkin ilta muuttui paljon paremmaksi, kun tänne eksyi! Mieletön muodonmuutos sulla tapahtunut! Oisko sulla mulle vinkkejä? Alotin tässä tammikuussa laihdutuksen.. Tällä hetkellä painan 70 kg ja tahtoisin painaa päälle 50 kg. Pituuteni on 162cm. Tarvitsisin kovasti vinkkejä ja apua ihmiseltä, joka on onnistunut tavoitteessaan. Olisi myös mukava saada kannustava kaveri tähän! Olen niin heikkona kaikkeihin karkkeihin yms. Odotan vastaustasi innolla. :)Jos vaikka s-postilla saisit annettua mulle hyviä vinkkejä!? 🙂

  13. jennie kirjoitti:

    Heippa Heidi, todella mukavaa että olet löytänyt blogiini 🙂 Pahoitteluni vastauksen viivästymisestä, palasin tänään Tukholmasta. Ensimmäiseksi hienoa että olet aloittanut oman projektisi ja jo varmasti hyvällä vauhdilla etenemässä kohti tavoitteitasi. Aloittaminen on ihan oikeasti jo puolimatkassa maalia vaikkei se siltä välttämättä aina tuntuisikaan.En saa sähköpostiosoitettasi nimimerkistäsi selvitettyä mutta jos vaikka laitat minullepäin tuon sähköpostiosoitteesi tulemaan myprojectisme(at)gmail.com niin laitan sinulle sitten hieman henkilökohtaisempaa viestiä :)Toivotaan että löydät täältä blogin uumenista myös itsellesi motivaatiota ja vinkkejä – loppujen lopuksihan ne on ne samat asiat joiden kanssa me elämäntaparemonttilaiset painimme.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.