Hae
My Project Is Me

Ruokaa, ruokaa, ruokaa

Moi,


Vaikka tämä ei ehkä ihan terveellisimmästä päästä olekaan, niin taidanpa jakaa viikonlopun herkkuruokani täällä. Lukuun ottamatta välttämättömiä rasvoja (öljyt, pähkinät, siemenet yms.) pyrin pitämään käyttämieni tuotteiden rasvan maksimissaan 10%:ssa. Nyt kuitenkin hullaannuin hieman törmättyä reseptiin, joka kuului: Marinoitu vuohenjuustosalaatti

Perusvuodenjuuston päälle siis valmistettiin marinadi öljystä, valkoviinietikasta (olisi pitänyt olla valkoista balsamicoa), yrttiseoksesta, valkosipulista sekä suolasta ja pippurista. Tekeytymään muutamaksi tunniksi ja valmista. Vuohenjuustokin kuuluu itsellä niihin kausiluontoisiin ruokiin ja toisinaan vihaan sitä ja toisinaan pidän. Juuri nyt pidän.

Hieman tuhdimpi salaatti vaati seurakseen kevyen jälkiruoan ja valmistin lauantaina ostamistani mansikoista hyydytetyn jogurttikakun. Ulkonäkö ei ehkä ole se kaikkein kaunein mutta minun mieleeni maku ainakin oli hyvä.

0,5l maustamatonta ja sokeritonta jogurttia
0,5l mansikoita
makeutusainetta oman maun mukaan
vanilijaesanssia oman maun mukaan
sitruunanmehua

6 liivatelehteä


Liota liivatelehdet kylmään veteen. Mausta jogurtti ja soseuta mansikat. Lisää soseutetut mansikat jogurttiseokseen. Sulata liivatelehdet kuumaan sitruunamehun ja kaada ohuena nauhana jogurttiseoksen sekaan koko ajan sekoittaen. Kaada kakkuvuokaan tai annosvuokiin ja laita jääkaappiin hyytymään. Helppoa ja kevyttä sekä kesäistä.

14 kommenttia

  1. Eve kirjoitti:

    Tuo kakku kuulostaa hyvälle kevytherkulle! Täytyy kyllä kokeilla 🙂 Kaiken lisäksi tosi helppo ja nopea valmistaakin.

    • jennie kirjoitti:

      Viimeaikoina on tullut taas ihan liian vähän tehtyä mitään tällaista, joten oikein mukavana vaihteluna tuli ja pääsi samalla käyttämään lauantaina ostetut (ja osittain liiskaantuneet)mansikat

  2. Anonymous kirjoitti:

    Hei! Löysin blogisi iltalehden linkin kautta. Sen jälkeen olenkin lukenut mielenkiinnolla läpi tekstejäsi ja vinkkejä niin ruuan kuin liikunnankin suhteen. Tuloksesi motivoivat jatkamaan treenaamista ja treenaamaan kenties entistä kovemmin. Olen aina ollut kohtuu hoikka, mutta nimen omaan lihasmassan kasvattaminen on tavoitteena sekä juuri urheilullisen & naisellisen vartalon saavuttaminen. Tsemppiä myös sinulle! P.S Odottelen käsitreeni päivitystä ;)Essi

    • jennie kirjoitti:

      Varmaan tälle viikolle päivitän kummatkin käsitreenit ihan vain siksi että aikomuksesta on jo kulunut sen verta aikaa 🙂

  3. Enni kirjoitti:

    Mä niin rakastan vuohenjuustoa, nam! Ja tuo jogurttikakku vaikuttaa ihanalta kesäherkulta. :>

  4. Anonymous kirjoitti:

    Moikka! Yritän kaivella vanhoja postauksia, mutten löytänyt mitään missä olisi kerrottu enemmän palautusjuomista. Ilmeisesti kuitenkin käytät? Olisi kiva saada jotain juttua ja vinkkejä, mikä toimii ja millaista comboa itse käytät?:)

    • jennie kirjoitti:

      Käytän tosiaan pääsääntöisesti itsekin enkä aihetta tosiaan ole kuin hieman sivunnut. Joku muukin oli aiheesta kiinnostunut niin enköhän tästä voisi myös kirjoitella óman postauksenkin. Combona käytän 2/3-osaa valmista palautusjuomajauhetta sekä 1/3-osa proteiinijauhetta.

  5. Anonymous kirjoitti:

    Moikka!Susta pompsahti välittömästi mun suuri idoli. Olen juuri saman mallinen vartaloltani, kun sinä. Lasten jälkeen vatsa jäänyt pömpöttämään. Painoltani olen samanpainoinen, kun sinä projektisi alussa. Anna minulle vähän vinkkejä.. Olen nyt sinun innoittamana käynyt salilla ja lenkillä. Tuntuu jotenkin, että oon aika puhki, lihakset huutaa hoosiannaa…teenkö liian paljon? Monta kertaa viikossa olisi hyvä tehdä ja mitä treeniä? Mulla on hyvä itsekuri, kun aloitan jotain. Herkkuja ja muita en syö ollenkaan, jos niin päätän. Näytät super hyvältä!! Olen menossa vuoden päästä naimisiin ja näyttäisin mielelläni samalta kuin sinä. Mutta onnistunkohan? Kuulostaa niin kaukaiselta 😀 Mukavaa kesää! -K-

    • jennie kirjoitti:

      Onnea tulevista häistä <3 Ja hei, vuodessa saa ihmeitä aikaan, onneksi 🙂 Tietämättä lähtötasostasi niin uskon että jo nyt tekemilläsi valinnoilla tulee muutosta tapahtumaan. Tämä varsinkin jos yleistä herkuttelua vähentää. En usko mihinkään pikakonsteihin tai äärettömyyksiin meneviin kuuriluontoisiin tapoihin muutakuin vain tiettyä lyhytkestoista päämäärää silmällä pitäen. Mieluummin tosiaan aloitan hitaamman muutoksen nyt, kuin superrankan loppurutistuksen muutamakuukausi ennen h-hetkeä. Se että lihaksissa tuntuu, on hyvä merkki. Onko sinulla hyvä vai huono fiilis suorituksen jälkeen? Jos hyvä niin silloin ollaan oikealla suunnalla. Treeni saakin tuntua joltain ja jos jaksat vielä tämän jälkeen tehdä jotain seuraavan 24-48h sisään ei treenin rankkuus todennäköisesti ole liikaa. Aina ei kuitenkaan tarvitse tehdä täysillä vaan tärkeintä on jatkuva tapa toimia.

  6. Anonymous kirjoitti:

    Onpa hyvänäköisiä annoksia. Pitää ehdottomasti kokeilla tota jälkkäriä joku päivä! 😀 Mulla on myös vähän pömppömaha ongelmaa niinkuin yläpuolella olevalla kirjoittajalla. Onkohan sen pois saamiseen mitään ”taikakeinoa”? Kovasti vain odottelen painon putoamista ja toivon että se samalla pienentää mahaa. Mietyttää vaan että voiko toi nahka muka tosta myös vetäytyä sisään :/-Päivi

    • jennie kirjoitti:

      Pömppömahaan ehkä paras kutistuskonsti on ruokavalio, joka tuntuu olevan minun vastaukseni kaikkeen 😀 Ei mutta ihan rehellisesti, itsellä ainakin tietty höttöruoka saa sellaisen pömpöttävän efektin aikaan. Toki myös vatsalihaksilla ja erityisesti syvillä vatsalihaksilla on merkitystä.

  7. Nanna kirjoitti:

    Vuohenjuusto ♥! Tuo jogurttiherkku näyttää tosi herkulliselta, pitääkin kokeilla joskus. Vierastan tosin hieman liivatelehtiä ja pyrin välttämään niitä, mutta aina niitä ilman ei kuitenkaan pärjää. Kiitos vinkistä! 🙂 Ja onnea myös saavutuksestasi, aivan upeita tuloksia!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.